hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > صدرنشینی پس از 1300 روز در هفته 13

صدرنشینی پس از 1300 روز در هفته 13

هفته سیزدهم لیگ برتر که چهارشنبه با برگزاری 2 بازی آغاز شده بود، پنجشنبه با انجام 6 بازی دیگر به پایان رسید.
در حساس‌ترین بازی این هفته، استقلال و شهرخودرو از ساعت ۱۵ به مصاف هم رفتند. آبی‌پوشان در شرایطی مقابل حریف مشهدی خود قرار گرفتند که بیش از 60 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا به حمایت از تیم محبوب خود بپردازند و این نشان از رضایت آنها از عملکرد اخیر استقلال داشت. پیش از شروع بازی هواداران استقلال بشدت سیدمهدی رحمتی، کاپیتان سابق خود و دروازه‌بان این فصل شهرخودرو را تشویق کردند. رحمتی هم با دسته گل به سمت نیمکت استقلال رفت و با آندره‌آ استراماچونی و سایر نیمکت‌نشنیان این تیم برخورد گرمی داشت. جالب اینکه سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان برای لحظاتی درگوشی با رحمتی به صحبت پرداخت که توجه عکاسان و خبرنگاران را به خود جلب کرد. این مسابقه در شرایطی آغاز شد که استقلال شروع کننده حملات بود. دقیقه 5، حمله خطرناک استقلال با شوت مسعود ریگی از پشت دروازه همراه بود که ضربه این بازیکن فصل گذشته شهرخودرو با اختلاف کمی از کنار دیرک عمودی دروازه تیم سابقش بیرون رفت. دقیقه ۱۵، شوت حسین مهربان از داخل محوطه جریمه با برخورد به دیرک عمودی دروازه استقلال، راهی به دروازه نیافت. دقیقه ۲۸، مهدی قائدی از تله آفساید فرار کرد و با رحمتی تک به تک شد اما قبل از عبور توپ از روی خط دروازه، مدافعان شهرخودرو توپ را دور کردند. دقیقه ۳۶، ارسال فرشید اسماعیلی به روی دروازه برای شیخ دیاباته با خروج رحمتی همراه شد و او به پای دیاباته برخورد کرد که باعث شد مهاجم اهل مالی استقلال کارت زرد بگیرد و با 4 اخطاره شدن، بازی بعدی آبی‌ها برابر پیکان را از دست بدهد. تلاش 2 تیم در ادامه هم ثمری نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم، استقلال حملات خود را ادامه داد تا اینکه دقیقه ۶۳، پاس عمقی علی کریمی از میانه میدان با ضربه سر قائدی جلوی پای دیاباته افتاد و او با یک مکث و ضربه محکم دروازه شهرخودرو را باز کرد تا به این ترتیب، بازیکنی که قرار نبود بازی کند و با تلاش پزشکان به بازی رسید، ششمین گل خود برای استقلال را به ثمر برساند. پس از آن، شهرخودرو برای جبران گل خورده تلاش کرد اما ثمری نداشت تا بازی 1-0 به سود استقلال به پایان برسد.

توقف تراکتور، شکست‌ناپذیری نفت

تراکتور و شاهین بوشهر از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این نتیجه، تیم مصطفی دنیزلی برای چهارمین بازی پیاپی در لیگ، از رسیدن به پیروزی بازماند و بوشهری‌ها هم سومین تساوی پی درپی خود را با میشو سرمربی کروات خود کسب کردند. در پایان این بازی، هواداران تراکتور که حضور کم تعدادی هم داشتند، ضمن شعار علیه بازیکنان تیمشان، لحظاتی بازیکنان شاهین را مورد تشویق قرار دادند تا به این ترتیب به نبردن‌های تیم خود اعتراض کرده باشند. همچنین گل‌گهر از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان میزبان نفت مسجدسلیمان بود که این دیدار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. گل‌گهر با این تساوی همچنان بدون برد باقی ماند و نفت هم روند شکست‌ناپذیری خود در این فصل را حفظ کرد.
مساوی سپاهان و صدرنشینی استقلال
در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، نساجی میزبان سپاهان بود که این دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید. امید نورافکن (3) سپاهان را خیلی زود پیش انداخت و محمد عباس‌زاده (۵۷) بازی را به تساوی کشاند. در ادامه، محمد ممشلی (۶۶) گل دوم نساجی را به ثمر رساند ولی این برتری طولی نکشید و محمدرضا مهدی زاده (۶۸) گل تساوی سپاهان را وارد دروازه کرد. نکته حائز اهمیت اینکه در این بازی هر کدام از تیم‌ها یک گل آفساید به ثمر رساندند. براساس نظر کارشناسان داوری، گل اول نساجی و گل دوم سپاهان در شرایط آفساید به ثمر رسید. در هر حال با این نتیجه، سپاهان ۲۴ امتیازی شد و با توجه به برتری استقلال برابر شهرخودرو که باعث 25 امتیازی شدن آبی‌پوشان شد، جایگاه خود را در صدر جدول از دست داد و به رده دوم جدول سقوط کرد. در این شرایط، استقلال پس از 1310 روز توانست صدر جدول لیگ برتر را از آن خود کند. تیم امیر قلعه‌نویی در شرایطی در این بازی هم مساوی کرد که در 5 بازی اخیر خود در لیگ، تنها یک بازی را برده و 4 مساوی کسب کرده است.

صنعت برد، مغانلو بهترین گلزن شد

صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه تختی آبادان میزبان پیکان بود که این دیدار با برتری ۳ - ۲ شاگردان دراگان اسکوچیچ خاتمه یافت. ابتدا محمود مطلق‌زاده (۸) برای زردپوشان گل زد اما حجت حق‌وردی (۱۶) بازی را برای پیکان به تساوی کشاند. در ادامه، عیسی آل کثیر (۳۰- پنالتی و 69) برای صنعت نفت گلزنی کرد. شاگردان حسین فرکی توسط شهریار مغانلو (4+90) اختلاف را به حداقل رساندند اما شکست را پذیرفتند و مغانلو با 7 گل دوباره در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. نفت که  بازی قبل شهرخودرو را هم برده بود، ۲۲ امتیازی شد و با یک بازی کمتر به رده پنجم جدول صعود کرد تا یکی از بهترین فصول خود در ادوار لیگ برتر را تا اینجای فصل پشت سر بگذارد.

بازگشت پرسپولیس به کورس قهرمانی

در آخرین دیدار هفته سیزدهم، ذوب‌آهن از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر پرسپولیس قرار گرفت. سرخپوشان پایتخت در حالی به میدان رفتند که گابریل کالدرون نام امید عالیشاه و سیامک نعمتی را به دلیل درگیری در تمرین روز گذشته‌اش از لیست 18 نفره تیم خارج کرده بود. سرمربی آرژانتینی سرخ‌ها همچنین با توجه به غیبت علیرضا بیرانوند در تمرینات چند روز قبل این تیم به خاطر حضورش در مراسم برترین های 2019 آسیا، از بوژیدار رادوشوویچ درون دروازه بهره گرفت. ضمن اینکه بشار رسن هم به ترکیب اصلی قرمزها بازگشته بود. در این شرایط، پرسپولیسی ها با محوریت هافبک عراقی خود از ابتدای مسابقه، بازی تهاجمی را در برنامه خود قرار دادند. دقیقه 16 پاس فوق‌العاده رسن برای علی علیپور، مهاجم سرخ‌ها را در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داد ولی او با خطای معراج اسماعیلی دروازه‌بان ذوب آهن در محوطه جریمه متوقف شد تا بیژن حیدری داور مسابقه اعلام پنالتی کند. مهدی ترابی پشت توپ ایستاد و پرسپولیس را پیش انداخت. در ۱۵ دقیقه دوم این بازی توپ و میدان بیشتر در اختیار پرسپولیس بود اما عملکرد خوب مدافعان ذوب‌آهن اجازه گلزنی را به شاگردان کالدرون نداد. دقیقه ۳۶ شوت پای چپ وحید امیری به تیر دروازه ذوب آهن برخورد کرد. دقیقه ۴۰ ذوبی‌ها فرصت خوبی به دست آوردند ولی ضربه ماکالی کریسانتوس مهاجم نیجریه‌ای این تیم را رادوشوویچ با پای مخالف و بخوبی دفع کرد تا نیمه اول با برتری سرخپوشان به پایان برسد. با آغاز نیمه دوم، امیر ارسلان مطهری روی یک پاس در عمق، با دروازه بان پرسپولیس تک به تک شد اما با دخالت رسن، مطهری نتوانست از این فرصت استفاده کند. البته روی این صحنه ذوب‌آهنی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور بازی دستور به ادامه بازی داد. سعید مظفری زاده، یدالله جهانبازی و خداداد افشاریان کارشناسان داوری برنامه «فوتبال برتر» اعلام کردند که پنالتی رخ نداده است. دقیقه ۵۷ روی پاس عمقی امیری، علیپور پشت مدافعان ذوب آهن صاحب توپ شد و با شوتی زمینی دروازه‌بان ذوب را تسلیم کرد. علیپور پس از 4 بازی لیگ، دوباره برای سرخپوشان گل زد و 4 گله شد. دقیقه ۶۱ روی یک ضربه کرنر، توپ روی سر مطهری فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن با واکنش دیدنی رادوشوویچ راهی کرنر شد تا این دروازه‌بان باز هم ناجی تیمش شود و جای خالی بیرانوند را بخوبی پر کند. پرسپولیسی‌ها که به دنبال زدن گل‌های بیشتر بودند، دقیقه ۶۵ به هدف خود رسیدند و روی پاس احمد نورالهی، ترابی با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و توانست گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر برساند. پرسپولیس دقیقه ۷۵ می توانست توسط رسن به گل برسد اما ضربه چیپ او با اختلاف کمی از بالای دروازه به اوت رفت. در ادامه تلاش شاگردان علیرضا منصوریان ثمری نداشت و این تیم با حضور محمدرضا خلعتبری در میدان هم کاری از پیش نبرد تا بازی 3-0 به سود پرسپولیس به پایان برسد. پرسپولیس آخرین بار در بازی برگشت لیگ دهم، ذوب آهن را در فولادشهر 3-0 برده بود و حالا پس از 8 سال و 7 ماه و 27 روز دوباره توانست این تیم را در اصفهان شکست دهد و با 22 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرد. شاگردان کالدرون در این مسابقه نمایشی دیدنی داشتند و به زعم کارشناسان، فوتبالی باطراوت و زیبا به نمایش گذاشتند. درواقع کالدرون و شاگردانش یکبار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی لیگ اضافه شدند.
                                   
                                                                         
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد