hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مجلس پیگیر معترضان بازداشتی نیست

مجلس پیگیر معترضان بازداشتی نیست

من را برای گفتن برخی سخنان در حوادث اخیر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان فراخواندند و از من توضیح خواستند بعد می خواهید این مجلس پیگیر وضعیت بازداشتی ها شود؟

نماینده مردم تبریز در مجلس در مورد پیگیری مجلس برای وضعیت بازداشتی های حوادث اخیر گفت: مشکل این است که ما به جای اینکه واقعیت ها و آن چیزی که هست را ببینیم تصورمان این است کسی که می خواهد آن واقعیت را مطرح کند آشوب به راه می اندازد و عامل خارجی است؛ این همه مردم که نمی توانند عامل خارجی باشند.

مسعود پزشکیان با بیان این مطلب گفت: قطعا در جریان این اعتراضات ضدانقلاب و خارجی های سوار بر موج شدند ولی اینکه چرا جامعه اینگونه ملتهب است که یک عامل خارجی و آن کسانی که علیه مملکت ما چشمداشتی دارند سوار این موج می شوند و کاری می کنند که آبروی نظام را ببرند جای دقت دارد. وی ادامه داد: ما به جای اینکه برگردیم و علت های را که ما مقصر بودیم را حل کنیم می خواهیم بگوییم مردم مقصرند.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که در سال ۸۸کمیته ای توسط آقای لاریجانی برای بررسی وضعیت بازداشتی ها تشکیل شد و در این مجلس چنین پیگیری ها انجام نشد، گفت: من را برای گفتن برخی سخنان در حوادث اخیر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان فراخواندند و از من توضیح خواستند و گفتند چرا اینگونه حرف زدید بعد می خواهید این مجلس پیگیر وضعیت بازداشتی ها شود. مشکل این است که نگاهی وجود دارد که هر کسی می خواهد اعتراض کند به او انگ آشوب گری می زنند. در صورتیکه از این اعتراضات آشوب گران سواستفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که این عدم پیگیری مجلس حاکی از چیست به هر حال این موضوع یعنی پیگیری وضعیت بازداشتی ها مطالبه بخشی از جامعه است ،گفت: مجلس، دولت و قوه قضاییه یکصدا است. مجلس یکدست شد که آن چیزی را که اینها تصمیم می گیرند اجرایی کند. ما می گوییم شما اجرا کنید و مشکل مردم را حل کنید اگر این مشکلات با زندان کردن و گرفتن حل می شود خوب اینها را هم بگیرند و زندان کنند ببینم حلش می کنند قطعا حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که به این معتقد هستید که بخشی از جامعه که الان معترض هستند نماینده ای در حاکمیت ندارند که پیگیر خواسته ها و مطالبات آنها باشد، گفت: تعداد نمایندگان آنها در حاکمیت کم است و اگر حرفی می زنند باعث می شود که آنها را بازخواست کنند.

الان تعدادی از نمایندگان چه اصولگراها چه اصلاح طلب ها و چه بی تفاوت ها حرفهایی را می زنند و انتقاداتی را در مورد وضعیت اقتصادی ‌و فقر مطرح می کنند ولی کسی به این انتقادات توجهی نمی کند. نمایندگان ناخودآگاه مجبورند در مورد وضعیت موجود بحث کنند می گویند تیم اقتصادی دولت مشکل دارد نماینده ای در صحن نمی بینم که از عملکرد دولت دفاع کند. مشکل وزرا و آدم‌ها نیست و با استیضاح وزیر مشکل حل نمی شود. جهت گیری اشکال دارد.


21220

منبع: khabaronline-1715551

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد