آرامش موقت یحیی پس از طوفان حوادث
یحیی گل محمدی در فصل جاری فشار دوچندانی را روی شانههایش احساس میکند. سرمربی پرسپولیس با انواع و اقسام گرفتاریهای روبرو بود اما همچنان پای اهدافش ایستاده است. او که فصل پیش گوی رقابت را به فرهاد مجیدی واگذار کرد برای این فصل با توپ پر به میدان آمد تا جبران مافات کند. ازجمله جذب چند ستاره لیگ برتر برای ترمیم نقاط ضعف و تقویت تیم که تقریبا طبق برنامه پیش رفت. تنها مشکل یحیی جذب مهاجمی گلزن بود که با استخدام یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته اسباب قهرمانی برای پرسپولیس جور شد. در فصل تابستان بود که تقریبا در تمامی روزها اخباری داغ و هیجانانگیز در مورد احتمال انتقال یک مهاجم جدید و صاحبنام به پرسپولیس شنیده میشد. فصل گذشته تیم یحیی گل محمدی مشکلات زیادی را در خط حمله متحمل شد و خرید یک ستاره جدید در خط حمله خواسته مشترک کادر فنی و هواداران این تیم بود؛ اما اینقدر این پروسه طولانی و حوصله سر بر شد که یحیی گل محمدی در چندین نوبت و در مصاحبههایی جنجالی به عدم تلاش مدیریت برای خرید مهاجم اعتراض کرد و این نارضایتی طبیعتا در بین هواداران نیز بهوضوح احساس میشد؛ اما در شرایطی که نام یورگن لوکادیا بارها ابتدا مطرح و بعد تکذیب میشد، این ستاره مشهور با کارنامهای درخشان در کنار ستارههای بزرگ و تیمهای نامدار، بهعنوان یکی از مطرحترین بازیکنان تاریخ لیگ ایران راهی پرسپولیس شده و بالاخره در کنار درویش عکس یادگاری گرفت. فصل برای پرسپولیس و یورگن لوکادیا درخشان و فوقالعاده آغاز شد و این ستاره تنومند در اولین دیدار و در روزی خاص، در ورزشگاه آزادی دروازه صنعت نفت را باز کرد. علیرغم اضافهوزن مشهود و کندی قابلتوجه، چرخش یورگن لوکادیا نشان داد پرسپولیس مهاجمی قابل و درجهیک را به خدمت گرفته است. روند خوب پرسپولیس در کنار لوکادیا ادامه یافت و رابطه خوب و صمیمی این بازیکن با هواداران باعث شد این مهاجم باتجربه خیلی زود جایگاه قابلتوجهی در پایگاه طرفداری این تیم پیدا کند. روند گلزنی های یورگن لوکادیا ادامه یافت و حتی وقتی در دیدار مقابل تراکتور وظیفه پنالتی زدن از او گرفته و به مهدی ترابی داده شد، بسیاری از هواداران به این تصمیم ناگهانی اعتراض کردند. بخش اول مسابقات با زدن شش گل برای یورگن لوکادیا و عملکرد قابلقبول به اتمام رسید و قرار گرفتن او در زمین در هفتههای پایانی در کنار شیخ دیاباته، هواداران پرسپولیس را به ادامه فصل و بازپسگیری شنل قهرمانی بهشدت امیدوار کرده بود؛ اما روزهای آفتابی گل محمدی با مصدومیت شیخ دیاباته و کوچ ناگهانی لوکادیا ابری شد. او که تمام این مدت ترکیب تیمش را با سیستم دو مهاجمه طراحی کرده بود، یک از این دو فوروارد خارجی را از دست داد و دیگری را هم در اختیار نداشت و باید با این بحران غیرقابلپیشبینی کنار میآمد. دربی 99 نخستین آوردگاهی بود که یحیی مجبور شد بدون مهاجم تیمش را به میدان فرستاده و اگر مدافع گرجستانی این تیم یعنی ولسیانی دوبار گلزنی نمیکرد غیبت این دو مهاجم برای سرمربی پرسپولیس بسیار گران تمام میشد. بههرحال یحیی توانست بدون شکست تیمش را از دربی 99 خارج کند اما بازی با پیکان و مجتبی حسینی که از دوستان قدیمی گل محمدی بهحساب میآید داستان دیگری بود. تیمی که عنوان جوانترین تیم لیگ را به خود اختصاص داده و استاد متوقف کردن مدعیان است. در بازی یکشنبه گذشته هم همان چیزی که یحیی از آن میترسید اتفاق افتاد و پیکانیها ترمز پرسپولیس را کشیدند. در این بازی نداشتن مهاجم گلزن بدجور سرمربی پرسپولیس را عذاب داد و حتی حضور مهدی عبدی در نیمه دوم هم نتوانست گره خط حمله تیم را بازکند. بهطور طبیعی نگرانی گل محمدی از غیبت دو مهاجم اصلی در همین دوبازی با استقلال و پیکان خودش را نشان داد و همین موضوع نگرانیهای یحیی را برای دیدار با گل گهر دوچندان کرد. تیمی که با هدایت امیر قلعهنویی یکی از مدعیان قهرمانی به شمار میرود و پرافتخارترین مربی لیگ را برای انجام این ماموریت دشوار استخدام کرده است. در بازی با گل گهر هم یحیی مجبور شد تا بدون مهاجم اصلی و با تکیه بر تجربه وحید امیری و دوندگی جوانی چون محمد عمری بنا کند. ریسک بزرگی که ممکن بود برعلیه خودش عمل کند و تراژدی غمانگیزی را رقم بزند؛ اما ریسک یحیی جواب داد و محمد عمری مشت اول را به گل گهری ها زد تا پرسپولیس یکبر صفر از میزبان قدرتمند پیش بیفتد. ضربه کاری را هم سینا اسدبیگی به پیکره تیم امیر قلعهنویی وارد کرد تا سرخ با کسب پیروزی دو بر صفر برنده حساسترین بازی هفته چهاردهم شوند. این برد همچنین پرسپولیس را بر صدر جدول نشاند و فاصلهای دو امتیازی میان آنها با استقلال ایجاد کرد. بههرحال هفته چهاردهم آرامشی موقت به یحیی بخشید بلکه او بتواند تیمش را بدون دو مهاجم اصلی پیش براند.
