hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > پیام جدید ایران به آمریکا؟

پیام جدید ایران به آمریکا؟

پیام جدید ایران به آمریکا؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در بدو ورود به عمان گفته است «حامل پیام رئیس‌جمهوری برای سلطان عمان هستم». آیا مخاطب این پیام، آمریکاست؟

به گزارش انصاف نیوز، عمان در مقاطع مختلف، واسطه‌ی ایران و آمریکا برای تبادل پیام بوده است. پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته نیز السید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، با امیرعبداللهیان تلفنی صحبت کرده بود.

در روزهای اخیر موضوع احیای برجام دوباره مطرح شده است.

امیرعبداللهیان هفته‌ی قبل با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه‌ی اتحادیه‌ی اروپا در این باره مذاکره کردند. البته طرف غربی به‌ویژه آمریکا در ماه‌های اخیر هیچ نشانه‌ی علاقمندی به احیای برجام نشان نداده است.

آمریکا در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده که فعلا موضوع احیای برجام در اولویت آنها نیست.

موضوع گسترش همکاری‌های ایران و روسیه به‌ویژه همکاری نظامی و همچنین همکاری به‌صورت خاص در جنگ اوکراین، یکی از مهمترین موضوعاتی است که در حال حاضر در اولویت حساسیت‌های غربی‌هاست.

از سوی دیگر دیاکو حسینی، کارشناس مسائل بین الملل، چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل در گفت‌وگو با انصاف نیوز از «شواهد لغو شروط سه گانه‌ی ایران برای احیای برجام» خبر داده است .

شروطی جدید در دولت رئیسی که آمریکایی‌ها بر سر آنها مقاومت می‌کردند، عبارت هستند از راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی.

از سوی دیگر، با فروکش کردن اعتراضات خیابانی [لینک]، احتمال از سر گیری مذاکرات احیای برجام تقویت شده است. برخی کارشناسان معتقدند که آمریکا در ماه‌های اخیر در انتظار نتیجه‌ی این اعتراضات بود.

شواهد لغو شروط سه گانه‌ی ایران برای احیای برجام هفته‌ی آرام خیابان پس از سه ماه

انتهای پیام

برچسب هااحیای برجام ایران و آمریکا

منبع: ensafnews-389131

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد