hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > برای سفر به آمریکا از پرواز داخلی استفاده نمی کنند!

برای سفر به آمریکا از پرواز داخلی استفاده نمی کنند!

دایی ادعای قصد خانواده اش مبنی بر سفر به آرمیکا را دروغ و کذب محض خواند و بلیت برگشت همسر و دخترش از سفر را منتشر کرد.

اولین واکنش علی دایی به ممنوع الخروجی همسر و دخترش منتشر شد و اسطوره فوتبال ایران در واکنش به این اتفاق پرسیده است آیامی‌خواستند تروریست دستگیر کنند؟

صبح دیروز پرواز شرکت هواپیمایی ماهان تهران را به مقصد دوبی ترک کرد اما این پرواز پس از ساعتی در کیش به زمین نشست و ماموران امنیتی دختر و همسر علی دایی را از هواپیما پیاده کردند.

بعد از این موضوع شایعه شده بود که همسر و دختر علی دایی بازداشت شده‌اند که این موضوع از سوی دایی تکذیب شد.

علی دایی درباره این موضوع اظهار کرد:

«همسر و دخترم امروز از فرودگاه امام خمینی کاملا قانونی سوار هواپیما شدند تا به دوبی بروند اما هواپیمای شرکت ماهان را از دوبی برگرداندند و در کیش به زمین نشاندند و دختر و همسر من را از پرواز پیاده کرده‌اند اما بازداشت نشدند. الان هم پیگیر کارهای آنها هستم تا از کیش به تهران برگردند.»

شهریار فوتبال ایران که روزهای خوبی را نمی گذراند افزود:

«بعد از اینکه دختر و همسرم را از هواپیما پیاده کردند، یک ساعت بعد گفتند که دخترتان می‌تواند برود و وقتی دخترم می‌خواست برود گفتند که درهای هواپیما بسته است و او هم نمی‌تواند برود.»

دایی در پاسخ به این سوال که آیا همسر و دخترش ممنوع‌الخروج بوده‌اند، گفت:

«اگر ممنوع‌الخروج بودند که باید سیستم پلیس گذرنامه نشان می‌داد. هیچ‌کس هم درباره این موضوع به من جوابی نداده است. واقعا نمی‌دانم دلیل این کارها چیست؟ آیا می‌خواستند تروریست بازداشت کنند؟ همسرم و دخترم برای یک سفر چند روزه قرار بود به دوبی بروند و برگردند. حتی دوشنبه هفته آینده زمان پرواز برگشت آنها بود.»

اسطوره فوتبال ایران افزود:

«چیزهایی در زندگی‌ام می‌بینم که باورش برایم خیلی سخت است. آنها کاملا قانونی از محل بررسی پاسپورت عبور کرده‌اند و سوار هواپیما شده‌اند اما از دوبی این‌ همه مسافر را برگرداندند تا همسر و دختر من را پیاده کنند. اگر مشکلی بوده چرا آنها را بازداشت نکردند؟ اگر مشکلی نیست چرا آنها را برگردانده‌اند. این موضوعات را شما باید پرس‌وجو کنید. ما که جوابی نمی‌گیریم.»

پس از این اتفاق یکی از رسانه به نقل از منابعی امنیتی مدعی شد خانواده علی دایی درصدد رفتن به آمریکا بوده اند که یرخی نهادها از این اقدام جلوگیری کرده اند؛ اما داعی با انتشار بلیت برگشت همسر و دختر خود این ادعا تکذیب کرد و آن را دروغ خواند. 

 

 علی دایی: قصد همسر و دخترم برای سفر به آمریکا دروغ است، این‌هم بلیت برگشت‌شان

دایی در مصاحبه پیرامون این موضوع گفت:

ما که علم غیب نداریم تا پیش از حضور در فرودگاه متوجه بشویم اجازه خروج از کشور را داریم یا خیر. همسر من به همراه دخترم امروز صبح به فرودگاه رفتند و پس از تحویل بار و عبور از گیت بازرسی، پیش از سوار شدن به هواپیما پس از چک کردن گذرنامه و خوردن مهر قانونی و دریافت مجوز قانونی خروج از کشور از قسمت کنترل گذرنامه پلیس فرودگاه عبور کردند و سوار هواپیمای ماهان که عازم دوبی بود، شدند.

یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور جزییاتی در خصوص این موضوع که همسرتان با حکم قضایی ممنوع‌الخروج بوده را منتشر کرده است؟

اصلا و ابدا چنین موضوعی صحت ندارد. این که همسر بنده ممنوع‌الخروج بوده و باید پیش از اقدام به سفر این مطلب را اطلاع می‌داده کذب محض است. نه برای من نه برای همسرم تا امروز از قوه‌قضائیه ابلاغ یا SMS با این مضمون که ممنوع‌الخروج هستیم، نیامده است. همسرم طبق تمام قوانین جمهوری‌اسلامی برای سفر به خارج از کشور اقدام کرد و مثل همه مردم پشت باجه کنترل گذرنامه پلیس ایران در فرودگاه ایستاد و پس از تأیید مجوز خروجی قانونی اقدام به سوار شدن به هواپیما کرد.

بنابراین طبق اظهارات شما، مشکلی ممنوع‌الخروجی در میان نبوده است؟

ببینید، همان طور که من پس از سفر ترکیه در فرودگاه امام(ره) متوجه ممنوع‌الورود بودن خودم شدم و گذرنامه‌ام ضبط شد، اگر همسرم مشکل ممنوع‌الخروجی داشت، پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه گذرنامه‌اش را ضبط و اجازه سوار شدن به هواپیما و خروج از مرز هوایی را به او نمی‌دادند.

همچنین عنوان شده که گویا همسر و دخترتان قصد سفر به آمریکا از طریق دوبی را داشته‌اند؟

این هم کذب محض و دروغی است که عنوان کرده‌اند. بلیت‌های همسر و دخترم موجود است و مردم می‌توانند تاریخ صدور و تاریخ رفت و برگشت آنها را ببینند.

دایی تصویر بلیت دو طرفه همسر و فرزند خود را جهت انتشار در اختیار رسانه ها قرار داده که در ادامه می بینید:

 

گویا همسر شما تعهدی به مراجع ذیربط برای اطلاع دادن از قصد سفر به خارج از کشور داده بودند؟

خیر، به هیچ عنوان. واقعیت ندارد. همسرم هیچ تعهدی مبنی بر مطلع کردن مقامات یا نهادها و ادارات قبل از انجام سفر خارجی نداده است.


آیا بعداز مسائلی که امروز برای همسر و دخترتان اتفاق افتاد، احیانا تصمیم شان را تغییر ندادند؟

من برای شما مدارک مستند (بلیت هواپیما با تاریخ صدور و تاریخ رفت و برگشت) را ارسال کردم تا برای مردم منتشر کنید. این که حالا عنوان می‌کنند که پس از ماجری امروز برنامه سفرشان به آمریکا را به تعویق انداخته‌اند، یک سناریوسازی غیرواقعی است. تمام مراحل سفر همسر و دخترم کاملا مطابق قوانین جاری کشور صورت گرفته بود. تاریخ رفت و برگشت بلیت‌ها نیز ثابت می‌کند که آنها امروز (دوشنبه) به دوبی می‌رفتند و دوشنبه هفته آینده به ایران بازمی‌گشتند.


فکر می‌کردید سفر یک هفته‌ای به کشور همسایه به چنین حاشیه بزرگی ختم شود؟ همسرم اگر قصد سفر به آمریکا را داشت از پرواز داخلی (هواپیمایی ماهان) استفاده نمی‌کرد. آن رسانه‌ای که این اخبار و اطلاعات کذب را منتشر کرده است، نمی‌دانم چه هدفی را دنبال می‌کرده! همسر و دختر من به طور کاملا قانونی و از مبدأ قانونی کشور اقدام به مسافرت کردند و مرتکب هیچ رفتار و عمل غیرقانونی نشدند.


گفتنی است پیش از این نیز علی دایی در سه ماهه اخیر اتفاقات عجیبی را از سر گذرانده و کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی ایران، دومین گلزن ملی جهان فوتبال و بازیکن سابق بایرن مونیخ و هرتابرلین آلمان با موضوعاتی همچون ممنوع الخروجی موقت، پلمپ واحدهای تجاری به علت همراهی با اعتصابات و همچنین کشمکش با نماینده اردبیل بر سر مرگ یک دختر نوجوان اردبیلی را از سر گذرانده بود.

منبع: ensafnews-389075

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد