hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مهلت شهرداری برای ارسال لایحه بودجه به شورا سر رسید

مهلت شهرداری برای ارسال لایحه بودجه به شورا سر رسید

طبق زمان بندی که شورای شهر به شهرداری ابلاغ کرده است، شهرداری باید در ابتدای دی ماه بودجه را به شورا ارائه دهد و به وجود سررسید این مهلت هنوز لایحه به شورای شهر ارسال نشده است.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ دو ماه تا پایان سال مانده است و دولت و دستگاه‌های مختلف آغاز به برنامه‌ریزی برای تدوین بودجه سال آینده خود کرده‌اند؛ شهرداری تهران نیز یکی از دستگاه‌هایی است که باید بودجه خود را برای بررسی به شورای شهر تهران ارائه دهد تا نمایندگان مردم در رابطه با بودجه هر یک از شرکت‌ها سازمان‌ها و معاونت‌ها بحث و بررسی کرده و در نتیجه بودجه‌ای را برای شهر تهران تدوین کنند.

سال گذشته اعضای شورای شهر تهران لایحه بودجه ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومانی را به تصویب رساندند اما امسال هنوز میزان بودجه شهرداری تهران مشخص نیست و هنوز این لایحه به صحن شورای شهر تهران وارد نشده است.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هنوز تحویل شورای شهر داده نشده است و این لایحه در وقت موعد خود وارد شورای شهر خواهد شد

با وجود اینکه مهلت شهرداری تهران برای ارسال لایحه بودجه به صحن شورا در حال اتمام است اما علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هنوز تحویل شورای شهر نشده است و این لایحه در وقت موعد خود وارد شورای شهر خواهد شد.

مهلت شهرداری برای ارسال لایحه بودجه سر رسید

شهرداری باید در ابتدای دی ماه بودجه را به شورا ارائه دهد

البته رئیس کمیته بودجه شورای شهر معتقد است که شهرداری باید هرچه سریع‌تر این لایحه را به شورا تقدیم کند و مقید به جدول زمان‌بندی بودجه باشد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به موعد مقرر برای ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به شورای شهر گفت: طبق زمان بندی که شورای شهر به شهرداری ابلاغ کرده است، شهرداری باید در ابتدای دی ماه بودجه را به شورا ارائه دهد.

مهلت شهرداری برای ارسال لایحه بودجه سر رسید

وی ادامه داد: پس از ارائه لایحه بودجه به شورای شهر این لایحه تا پایان دی ماه در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در بهمن ماه در صحن شورای شهر باید به تصویب برسد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد کرد: البته قبل از بررسی بودجه در صحن شورای این لایحه در کمیسیون تلفیق نیز با نمایندگان کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مظفر با بیان اینکه شهرداری تهران فرمت های جمع آوری میزان بودجه پروژه‌ها را به سازمان‌ها و مناطق خود ابلاغ کرده است گفت: اما این بررسی‌ها هنوز تبدیل به یک لایحه نشده است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران فرصت زمانی کمی برای ارسال لایحه به شورای شهر دارد و از شهرداری تهران انتظار داریم بر اساس جدول زمانبندی قید زمان را لحاظ کند زیرا شورای شهر نیز فرصت می‌خواهد تا بودجه را بررسی کند.

مبلغ بودجه سال ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست

رئیس کمیته بودجه شورای شهر در پاسخ به اینکه میزان بودجه سال ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود اظهار کرد: هنوز هیچ صحبتی در رابطه با مبلغ بودجه مطرح نشده است البته شهرداری ارقام را بالاتر از انتظارات شورای شهر ارائه می‌دهد و شورای شهر نیز منطبق با عملکرد سال گذشته شهرداری و با در نظر گرفتن نیازهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق بودجه واقع‌بینانه ای را مصوب می‌کند.

رویکرد اصلی شورای شهر توجه جدی به حوزه حمل و نقل است و از بسیاری از بودجه‌های غیرضروری کاسته و به حوزه حمل و نقل افزوده می‌شود

مظفر افزود: رویکرد اصلی شورای شهر توجه جدی به حوزه حمل و نقل است و پیش بینی بنده این است که از بسیاری از بودجه‌های غیرضروری کاسته و به حوزه حمل و نقل افزوده شود.

مهلت شهرداری برای ارسال لایحه بودجه سر رسید

مطابق با جدول زمانبندی که رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از آن صحبت کرد شهرداری تهران موظف است که بودجه خود را ظرف چند روز آینده تحویل شورای شهر دهد تا اعضای شورای شهر بتوانند بررسی‌های لازم را در رابطه با آن انجام دهند و سپس مبلغ نهایی را برای پیشبرد برنامه‌های پایتخت به تصویب برسانند و باید منتظر ماند و دید تا شهرداری تهران چه زمانی این لایحه را ارسال خواهد کرد.

منبع: mehrnews-5662663

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد