hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > یلدا باید با همه شب های خانه مان فرق کند

یلدا باید با همه شب های خانه مان فرق کند

ایسنا نوشت: عذرا وکیلی، گوینده برنامه قدیمی رادیویی «سلام کوچولو» معتقد است: ما بزرگترها وظیفه داریم در شبی مثل یلدا کاری کنیم که بچه ها و نوه هایمان،‌ این آیین را حفظ کنند و بدانند که حفظ آیینی مثل یلدا برایمان ارزشمند است.

این گوینده و تهیه کننده پیشکسوت تلویزیون و رادیو درباره لزوم انتقال آرامش و حال خوب به مخاطبان در مناسبتی مانند یلدا و کارهای جدیدش در حوزه تلویزیون و رادیو صحبت کرد.

این مجری قدیمی ابتدا در پاسخ به این پرسش که «حالتان خوب است خانم وکیلی، اوضاع چطور است؟» به بیان این جمله بسنده می کند: «زنده ایم، شکر.»

وقتی از او درباره برنامه‌هایش می پرسیم هم اعلام می کند: فعلا برنامه جدیدی برای تلویزیون و رادیو ندارم اما اخیراً یک برنامه تلویزیونی با عنوان «مهد پویا» با همکاری خانم سارا روستاپور برای پخش از شبکه پویا به پایان رساندیم. فکر می کنم مونتاژ برنامه همچنان ادامه دارد و گویا از دی یا بهمن امسال روی آنتن برود. «مهد پویا» یک کار کاملاً عروسکی است که در آن صرفا از صدای من استفاده شده و تصویرم نیست. به نظرم همکاری خیلی خوبی بود.

انتقال حال خوب و آرامش با یلدا

در ادامه وقتی از این گوینده قدیمی و پیشکسوت درباره شب یلدا، سنت های این آیین و همچنین اینکه چطور می توانیم حال خوب و آرامش را در چنین شبی از طریق برنامه های تلویزیون و رادیو به مخاطبان انتقال بدهیم، می پرسیم، خاطرنشان می کند: درست است که ما بزرگترها الان دیگر در این شرایط حوصله مان کمتر شده اما وظیفه ای هم داریم و آن این است که برای بچه هایمان توضیح بدهیم و بگوییم که شب یلدا چه شبی است تا این آیین را حفظ کنیم.

او بار دیگر تاکید می کند: حوصله ها دیگر مثل گذشته نیست و ما بزرگترها مثل سابق نیستیم اما به خاطر بچه ها و حفظ آیینمان باید سعی کنیم شبی مثل یلدا را با شب های دیگر دور هم بودنمان متفاوت کنیم. در چنین شبی باید به دیدار بزرگترها رفتن هایمان هم فرق داشته باشد تا بتوانیم این سنت را حفظ کنیم. در کل شب یلدا باید با شب های دیگر خانه مان فرق کند.

فقط فکر بچه ها هستم

وکیلی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می دهد: من به عنوان یک مادربزرگ الان بیشتر به فکر بچه ها هستم. بچه های کوچولویی که همه شان مثل نوه هایم هستند و هیچ فرقی برایم ندارند. ما بزرگترها وظیفه داریم در شبی مثل یلدا کاری کنیم که بچه های ما، نوه هایمان،‌ کودکان و نوجوانان ما این آیین را حفظ کنند و بدانند که حفظ آیینی مثل یلدا برایمان ارزشمند است.

این مجری و گوینده قدیمی سپس برای همه مردم آرزوی سلامتی و آرامش و ابراز امیدواری می کند که شرایط به زودی هموار شود.

۵۵۲۴۷

منبع: khabaronline-1709711

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد