hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی منصوب شد

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی منصوب شد

با حکم معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، «سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری» این معاونت منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی طی حکمی حمید ذوالفقاری را به عنوان سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان منصوب کرد.

دهقانی در این حکم خطاب به ذوالفقاری تاکید کرده است؛

«نظر به مراتب شایستگی و تجارب؛ به موجب این حکم شما را به عنوان سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری منصوب می‌کنم. با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه ریزی و تحول در ارتقاء اقتصاد دانش‌بنیان کشور از شما انتظار می رود نسبت به انجام ماموریت‌های اصلی این مرکز اهتمام ویژه داشته باشید.

بر اساس این حکم، ماموریت‌های اصلی این معاونت شامل «راهبری ستادهای توسعه اقتصاد بخشی برای ایفای نقش حداکثری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان»، «تعریف تمهید و راهبری سبد برنامه‌های پیشران فناوری در همکاری با سایر بخش‌های مربوطه»، «توسعه همکاری‌های کلان با دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی برای پیشبرد نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد، با تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی»، «ایجاد ارتباط موثر ستادهای توسعه فناوری پیشرفته و ستادهای توسعه اقتصاد بخشی برای توسعه فناوری هدفمند با همکاری بخش‌های مربوطه»، «بهره‌برداری حداکثری از همه ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و سایر اسناد بالادستی»، «همکاری در تدوین چارچوب‌های قانونی و نهادی در استقرار اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری بخش‌های مربوطه»، «توسعه مراکز نوآوری با مشارکت صنایع بزرگ برای ارتقاء سطح تحقیق و توسعه صنایع با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و فناور» می‌شود.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاستهای دولت مردمی خواستارم.»

حمید ذوالفقاری که پیش از این رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بود به عنوان «معاون ستاد توسعه زیست فناوری»، «رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری»، «رئیس مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن (نظنز)» و «مدیر بحران و پدافند غیرعامل نظنز و فٌردو» نیز فعالیت داشته است.

همچنین وی در کارنامه فعالیت خود «مدیریت عامل شرکت توانمندسازان فناوری های نوین»، «معاونت برنامه ریزی و توسعه صندوق توسعه فناوری های نوین»، «معاونت سرمایه گذاری صندوق توسعه فناوری های نوین»، «مدیریت برنامه ریزی و هماهنگی ۲۲ منطقه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران»، «معاونت اجرایی و همکاری های علمی مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران»، «مشاور اجرایی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران» و «عضویت در هیأت مدیره موسسه دانش بنیان برکت» را نیز دارا است.

فرصت را غنیمت شمرده و از تلاش و زحمات جناب آقای محمد حسین بهشتی در طول تصدی این مسئولیت کمال تشکر و قدردانی را دارم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان سلامتی آرزومندم.

منبع: mehrnews-5660261

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد