hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| انجام عملیات بیولوژیک آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز گلستان

گلستان| انجام عملیات بیولوژیک آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز گلستان

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از 700هکتار عملیات مشارکتی و بیولوژیک نهال‌کاری مثمره ،کاشت گل محمدی و علوفه کاری در سال 96 خبر داد.


عبدالرحیم لطفی با بیان اینکه هرساله براثر جاری شدن سیل شاهد بروز خسارت به بخش‌های مختلف هستیم اظهار کرد: اقدامات بیولوژیک در کنار انجام طرح‌های آبخیزداری در حوزه آبخیز باعث افزایش پوشش گیاهی و بالطبع کاهش خسارت سیل می‌شود.

در ادامه افزود: برای توسعه پایدار باید از منابع آب‌وخاک نگهداری شود ،حفاظت آب‌وخاک با مدیریت حوزه‌های آبخیز و اجرای طرح‌های بیولوژیک در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی در ادامه گفت: عملیات مشارکتی با کاشت حدود 124هزار اصله نهال مثمره در سطحی حدود 400هکتار در حوزه شهرستان‌های مینودشت ،آزادشهر ، گالیکش و رامیان صورت گرفته است.

لطفی در خصوص کاشت گل محمدی نیز گفت: با توجه به نیاز آبی کم و افزایش درآمد این گل برای جوامع محلی، کاشت آن موجب اقبال این جوامع قرار گرفته که ازاین‌رو درمجموع هفت هزار اصله نهال گل محمدی در حدود 40 هکتار کاشته شده است

 معاون فنی و آبخیزداری اداره کل افزود: نقش و اهمیت گیاهان علوفه‌ای در تعلیف دام و افزایش پوشش سبز است و حدود 7 تن بذر یونجه در سال گذشته در بین جوامع محلی توزیع و در سطحی معادل 260 هکتار کشت‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد