hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی اسرائیل را تهدید می‌کند

برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی اسرائیل را تهدید می‌کند

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا درباره ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ابراز نگرانی می کند و آن را تهدیدی امنیتی علیه اسرائیل می داند.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در یک گردهمایی یهودیان در شهر پالم بیچ واقع در جنوب ایالت فلوریدا از سیاست‌های جو بایدن رئیس جمهور کشورش درقبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و تلاش برای احیای توافق هسته‌ای انتقاد کرد.

او که همواره مواضعی به شدت ضد ایرانی داشته است با تکرار ادعاها درباره ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گفت که برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل است.

پمپئو در بخش دیگری از این سخنرانی جو بایدن را یک صهیونیست خطاب و از سیاست‌های او در قبال اسرائیل و اوکراین حمایت کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ پس از انتقادهای فراوان علیه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به این بهانه که این توافق علیه منافع ملی آمریکاست به‌طور جانبه از آن خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند،

اکنون مایک پمپئو که در آن زمان سبب تشدید سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی شد، در حالی از رویکرد دولت کنونی کشورش برای احیای برجام انتقاد می‌کند که ماه‌ها مذاکرات هسته‌ای میان ایران و سایر طرف‌های برجام به دلیل کارشکنی و خواسته‌های غیر واقع‌بینانه طرف آمریکایی بدون نتیجه باقی مانده و در حال حاضر متوقف شده است.

مقامات آمریکایی همواره با تکرار  ادعاهای بی‌اساس خود علیه برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کنند توجهات را از این واقعیت منحرف کنند که رژیم صهیونیستی تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید اما هرگز این موضوع را به‌طور رسمی نپذیرفته است.


311311

منبع: khabaronline-1707920

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد