hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > موسیقی > بیوگرافی سامان صیدی (یاسین) از تولد تا صدور حکم اعدام

بیوگرافی سامان صیدی (یاسین) از تولد تا صدور حکم اعدام

سامان صیدی خواننده کرد ایرانی است به اتهام محاربه در اعتراضات حکم اعدام گرفته، در ادامه بیوگرافی او و علت بازداشت و آخرین اخبار درباره حکم او را می خوانید.

سامان صیدی(Saman Saidi) معروف به سامان یاسین(Saman Yasin) متولد سال 1377 در کرمانشاه است.

سامان یاسین ترانه سرا، آهنگ ساز و خواننده سبک رپ است و این روزها به در زندان به سر می برد و حکم اعدام او به اتهام محاربه در اعتراضات صادر شده است.

سامان در روز یکشنبه 10 مهر 1401 در منزلش بازداشت و روانه زندان شد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری این خواننده را در اختیار شما قرار دهیم.

سامان صیدی
عکس سامان صیدی

مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

سامان صیدی معروف به سامان یاسین

تاریخ تولد

۷ مهر ۱۳۷۷

محل تولد

کرمانشاه

شغل

خواننده، ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز

نماد ماه تولد

میزان

مشخصات فیزیکی

قد

حدود 180 سانتی متر

وزن

حدود 85 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

تیمور صیدی

شغل پدر

کارگر

خواهران

دو خواهر

بیوگرافی سامان صیدی

کودکی و اوایل زندگی

سامان صیدی با نام هنری سامان یاسین در روز سه شنبه 7 مهر 1377(سال پلنگ) در کرمانشاه به دنیا آمد و هم اکنون 24 سال سن دارد.نماد ماه سامان میزان است و متولدین ماه مهر، افرادی درونگرا، دوستدار طبیعت و خلاق هستند.قد سامان صیدی حدود 180 سانتی متر و 85 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری او می توان به موی مشکی،چشم سبز و راست دست بودن اشاره کرد.

سامان صیدی
کودکی سامان صیدی

 خانواده

خانواده سامان صیدی پنج نفره می باشد. پدر سامان صیدی، تیمور نام دارد که شغل وی کارگر یم باشد. سامان دو خواهر دارد و برادرش را در یک تصادف از دست داده است.

ازدواج 

ازدواج سامان صیدی،همسر سامان یاسین، سامان یاسین و همسرش از عبارت های است که مورد سوال کابران در فضای مجازی است.سامان یاسین مجرد است یا متاهل؟ جواب این سوال را می توان به رفتارش در فضای مجازی تعمیم داد، با توجه به اینکه او در اینستاگرام هیچ عکسی درباره همسرش منتشر نکرده بتوان نتیجه گرفت که اومجرد است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت سامان صیدی در خوانندگی در سبک رپ در دهه 90 است. یاسین تا به حال آهنگ های چون نامادری،عین پیک آخر همیشه برعکسی،قدم قدم پیاده رو، نقش اول زندگیم فقط تونی فقط تونی، الو نفس، اتفاقی،تو پر پرواز منی تو خوشگل ناز منی، خطبه مرگ را به زبان کردی منتشر کرده است و در چند آهنگ با روح الله کرمی نیز خوانده است.آهنگ هایی همچون غم و نامداری، حاجی و اتفاقیه از جمله آهنگ های او در سال ۱۴۰۱ است.سامان یاسین علاوه بر خوانندگی،ترانه سرا و کارگردان موزیک ویدیو نیز می باشد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات سامان یاسین با توجه به فعالیت ها می توان تشخیص داد به موسیقی رپ،خوانندگی و کارگردانی موزیک ویدیو علاقه دارد.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

samanyasinorg

وبسایت

ویکی پدیا سامان یاسین


اینستاگرام سامان یاسین

اینستاگرام سامان یاسین به آدرس samanyasinorg است که 215 هزار فالور دارد و 36 صفحه را دنبال می کند.سامان فعالیت در اینستاگرام را با عکسی از خودش به تاریخ 23 آگوست 2018 مصادف با روز پنجشنبه 1 شهریور 1397 آغاز کرد و تاکنون 22 پست بارگزاری کرده است.

سامان صیدی
عکس سامان یاسین خواننده

حواشی

بازداشت

سامان یاسین در روز یکشنبه 10 مهر 1401 در منزلش بازداشت شد و روانه زندان فشافویه شد. در نهایت پس از چند روز به زندان اوین منتقل شد. 

دادگاه سامان یاسین

 دادگاه سامان یاسین در روز یکشبنه 7 آبان 1401 در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.سامان یاسین (سامان صیدی)در اظهاراتش اعلام کرده که تفنگ من، تفنگ ساچمه‌ای بوده است. 

حکم اعدام سامان یاسین

 حکم اعدام سامان یاسین طبق گفته محمد اسماعیل‌بیگی، وکیل تعیینی سامان صیدی صادر شده است. محمد اسماعیل‌بیگی در گفتگو با روزنامه شرق ابهامات و ایرادات پرونده را شرح داده است:

سامان صیدی در دادگاه بدوی وکیل نداشت؟

سامان در دادگاه بدوی یک وکیل داشت، اما مشخص نیست که او وکیل تسخیری بوده یا وکیل تعیینی. آنچه می‌دانم، این است که دادگاه نه از کانون وکلا و نه از مرکز مشاوران برای این پرونده درخواست وکیل تعیینی نکرده و وکیلی معرفی نشده است. اما اگر بخواهم انصاف داشته باشم، باید بگویم که این وکیل هم از پرونده دفاع کرده، ولی گفته که من هم دسترسی خاصی به پرونده نداشتم، اما تلاش کرده دفاع کند.

چه مواردی در پرونده سامان وجود دارد که با استناد به آن اتهام محاربه به او نسبت داده شده است؟

ما کلا ۲ فیلم از سامان صیدی دیدیم که هر دو آنها از صداوسیما پخش شد. یکی از فیلم‌ها مربوط به جلسه رسیدگی برگزار شده در دادگاه بدوی است، فیلم دیگر هم در تلویزیون پخش و توسط خانواده‌اش برای من ارسال شده است. در این فیلم ۲ صحنه وجود دارد، در یک صحنه از این فیلم که می‌گویند متعلق به سامان است، او در حال تیراندازی به سمت آسمان دیده می‌شود. ماموران مقابل او ایستاده‌اند و سامان به سمت آسمان شلیک می‌کند، بعد شروع به فرار کردن می‌کند که در این لحظه هم از قرار معلوم تیر دیگری به سمت آسمان شلیک می‌کند منتهی نکته قابل توجه، این است که در این فیلم، امکان تشخیص این موضوع وجود ندارد که فردی که دیده می‌شود، سامان صیدی است یا خیر. شما حتی اگر سامان را بشناسید هم با دیدن این فیلم، نمی‌توانید تشخیص دهید که او سامان صیدی است یا فرد دیگری.

اما برخی رسانه‌ها نوشتند که او تیر جنگی شلیک کرده است. چنین چیزی در پرونده هست؟

ببینید یکی دیگر از ابهامات هم مربوط به همین گلوله‌ای است که می‌گویند شلیک شده است. دقت داشته باشید که هیچ اسلحه‌ای پیدا نشده است. می‎گویند سامان صیدی کلت داشته، اما نه کلت پیدا شده و نه گلوله شلیک شده از آن. در پرونده هم درج نشده که اسلحه یا گلوله آن پیدا شده است. می‌گویند در تصویر مشخص است که شلیک کرده است. اولا که گفتم مشخص نیست آن تصویر متعلق به سامان صیدی است یا خیر، دوما که مشخص نیست آتشی که دیده می‌شود، آتش شلیک گلوله است یا خیر. دست‌کم برای حل این ابهام، باید از یک فرد کارشناس بی‌طرف دعوت می‌شد تا نظرش را اعلام کند و این نظر ضمیمه پرونده شود.

سامان صیدی
دادگاه سامان صیدی

 منظورتان از اینکه آتش گلوله هست یا نیست، چیست؟

نکته قابل توجه اینکه سامان صیدی در اظهاراتش اعلام کرده که تفنگ من، تفنگ ساچمه‌ای بوده است. تفنگ ساچمه‌ای طبیعتا آتش شلیک ندارد. صدایی هم ندارد که مردم از شنیدن آن بترسند. می‌گویند که سامان موقع فرار، از ماشین، تفنگ را به بیرون انداخته است در حالی که در فیلمی که موجود است، ماشینی وجود ندارد. سامان با پای پیاده مشغول فرار است.

تا آنجایی که اعلام شده، رای دادگاه بدوی در پرونده سامان صیدی صادر شده و پرونده در دیوان عالی کشور است. چه فرصت دفاعی برای شما به عنوان وکیل تعیینی وجود دارد؟

عملا فرصت دفاع خاصی وجود ندارد. به ما به عنوان وکلای تعیینی اجازه اعلام وکالت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب داده نشد و ما را نپذیرفتند! چشم امید ما به این است که دیوان اجازه خواندن پرونده را بدهد، ۱۰ روز فرصت ارائه لایحه دفاعیه به ما بدهد و همزمان مستندات خود مبنی بر بی‌گناهی سامان صیدی را برای بررسی به دیوان عالی کشور ارائه کنیم. همه خواسته ما، آن است که به این پرونده نه به شکل محرمانه بلکه به شکل عادی اجازه رسیدگی داده شود. یعنی وکلای تعیینی در این پرونده ورود کنند، آن را کامل بخوانند و دفاعیات خود را ارائه دهند.

باتوجه به این مطالبی که مطرح کردید، در حال حاضر مطالبه شما و خانواده سامان صیدی چیست؟

درخواست ما این است که حداقل اجازه خواندن پرونده به ما داده شود و سپس فرصتی در اختیارمان قرار گیرد تا بتوانیم دفاعیات خود و مستنداتمان را تقدیم دادگاه کنیم. ما در حال حاضر چیزی جز این نمی‌خواهیم. برای طرح همین مساله، امروز به دفتر رئیس قوه قضائیه مراجعه کردیم. قرار شد فردا، ساعت ۹ و نیم صبح، با یکی از مسئولان قوه قضائیه دیدار کنیم و ایرادات و ابهامات موجود در پرونده را برای او شرح دهیم. ما می‌خواهیم بر اساس همین قانون، از موکل خود دفاع کنیم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

سامان صیدی
سامان صیدی در زندان

 درخواست پدر سامان صیدی

خبر درخواست پدر سامان صیدی، خواننده «رپ» متهم به «محاربه» از رئیس قوه قضائیه در گفتگو با ایلنا به تاریخ 22 آذر 1401 منتشر شد.

او در این باره گفت: از رئیس قوه قضائیه درخواست دارم پسرم مورد بخشش قرار گیرد، اگر خطایی از پسر من سر زده است می‌خواهم که مورد بخشش و رأفت اسلامی قرار گیرد. حتی خانوادگی تعهد می‌دهیم اگر یکی از اعضای ما در جمعی به ضرر جمهوری اسلامی حرکتی کرد بدون، چون و چرا همه‌مان را اعدام کنند.

پدر سامان صیدی ادامه داد: در یکی از موارد به پسرم گفته‌اند یازده مورد تهدید داشتی. نمی‌شود تهدید و درگیری وجود داشته باشد، اما در این جریان پرونده یا دادگاهی نباشد. در صورتی که تاکنون کسی از او شاکی هم نبوده است و خدا شاهد است یک روز هم حبس نکشیده است.

تیمور صیدی در پاسخ به این سوال که آیا شما ملاقاتی با فرزندتان داشته‌اید، گفت: با بچه‌ام ملاقات داشتیم نمی‌شود دروغ گفت. همیشه زنگ می‌زند. اما تا سری آخر که حکم صادر کردند، نگذاشتند وکیل بر سر پرونده برود. این اواخر یک لایحه روی پرونده گذاشته اند. 

عکس سامان یاسین

سامان صیدی
عکس سامان صیدی خواننده
سامان صیدی
عکس اینستاگرام سامان صیدی
سامان صیدی
عکس از سامان صیدی
سامان صیدی
عکس سامان یاسین خواننده کرمانشاهی
سامان صیدی
عکس از سامان یاسین خواننده
سامان صیدی
سامان یاسین 
سامان صیدی
عکس جدید از سامان یاسین 

 

پرسش های متداول

سامان یاسین کیست؟
سامان یاسین خواننده کُرد ایرانی است که به محاربه متهم و حکم اعدام برای او صادر شده است.
سامان صیدی جرمش چیست؟
سامان صیدی متهم به محاربه در اعتراضات ایران است.
سامان صیدی کیه؟
سامان صیدی خواننده کرد اهل ایران است.
سن سامان یاسین
سامان صیدی متخلص به سامان یاسین 24 سال سن دارد.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی سامان صیدی با نام هنری سامان یاسین خواننده کرد ایران که این روزها در زندان به سر می برد را  بررسی کردیم. ما در مطلبی به معرفی بیوگرافی امیر نصرآزادانی از فوتبال تا زندان و حکم اعدام پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و هنری این خواننده  دارید می توانید با ما و سایر مخاطبان رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 4.6 (از 5 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد