hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سیراب از فوتبال جذاب

سیراب از فوتبال جذاب

هفته دوازدهم لیگ برتر از ساعت ۱۴دیروز با مصاف شهرخودرو و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد ادامه یافت.
این دیدار با گل عیسی آل‌کثیر (۲۷) به سود شاگردان دراگان اسکوچیچ به پایان رسید تا به این ترتیب یاران یحیی گل‌محمدی که در صدر جدول قرار داشتند، باخت بدموقعی را متحمل شوند. گل‌محمدی، سرمربی تیم مشهدی پس از پایان بازی گفت: «فکر نمی‌کنم یک نفر به تنهایی بتواند تیم را اداره کند، نیاز است که مسئولان شهری و استانی کمک کنند. ضمن اینکه با هیچ‌کس صحبتی نکردم و شایعات جدایی‌ام از تیم، صرفاً گمانه‌زنی رسانه‌‌هاست.» فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو هم در جمع خبرنگاران گفت: «با گل‌محمدی جلساتی داشتم. او گلایه‌هایی داشت که بجا بود. هنوز برای زمین تمرین مشکل داریم. درباره شایعات اخیر و جدایی گل‌محمدی هم باید بگویم که به جز تیم ملی برای هیچ تیم دیگری حتی پرسپولیس رضایتنامه نمی‌دهیم.»
بازی بهترین‌ها برنده نداشت
در دیگر بازی حساس روز گذشته، سپاهان و استقلال از ساعت 15 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند. قبل از شروع بازی، امیر قلعه‌نویی و آندره آ استراماچونی سرمربیان دو تیم، به گرمی از هم استقبال کردند و قلعه‌نویی با دسته گل به سمت همتای خود در استقلال رفت. سپاهان در دقایق ابتدایی، توپ و میدان را در اختیار داشت و صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه استقلال شد اما این برتری تنها 5 دقیقه طول کشید و شاگردان استراماچونی بازی را در اختیار گرفتند. استقلالی‌ها هم اولین موقعیت‌شان دقیقه ۹ از روی ضربه ایستگاهی رقم خورد اما ضربه زیبای وریا غفوری به تیر دروازه سپاهان خورد. در حالی که استقلالی‌ها در تدارک ادامه حملات بخصوص نفوذ از جناحین بودند، این سپاهانی‌ها بودند که به گل رسیدند. دقیقه ۱۴ ارسال سیدمحمدرضا حسینی از جناح چپ به دهانه دروازه پایه‌گذار گل اول میزبان شد و گئورگی گولسیانی، مدافع پیش تاخته سپاهان با قطع توپ، دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد. شاگردان استراماچونی پس از دریافت گل دوباره توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما درخشش پیام نیازمند، دروازه‌بان سپاهان و بی‌دقتی مهاجمان آبی‌پوش در استفاده از موقعیت‌ها، مانع از رسیدن استقلال به گل تساوی شد. حسینی، ‌هافبک سپاهان دقیقه 38 مصدوم شد تا قلعه‌نویی دست به یک تعویض اجباری بزند و رسول نویدکیا را به جای او به میدان بفرستد. دقیقه 45 استقلال شانس باز کردن دروازه سپاهان را داشت اما ضربه علی کریمی با اختلاف کمی به بیرون رفت تا نیمه نخست به سود سپاهان به پایان برسد.
استقلالی‌ها نیمه دوم را به قصد جبران گل خورده، تهاجمی آغاز کردند. دقیقه 51 جنجالی‌ترین صحنه بازی شکل گرفت؛ کی‌روش استنلی توپ ارسالی توسط هرویه میلیچ از نقطه کرنر را با دست لمس کرد. استقلالی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند اما محمدحسین زاهدی‌فر چنین نظری نداشت. این موضوع با اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی استقلال مواجه و باعث شد تا بازی برای لحظاتی متوقف شود. اعتراض استراماچونی به داور هم جزو نکات قابل ذکر است. با شروع مجدد بازی پس از توقف چند دقیقه‌ای، استقلالی‌ها که عطش زیادی برای زدن گل داشتند، حملات خود را ادامه دادند. دقیقه 57 سانتر غفوری از سمت راست با شوت سرضرب و زیبای مهدی قائدی درون محوطه جریمه سپاهان همراه شد و آبی پوشان به گل تساوی دست یافتند. قائدی که در اوج است و در بازی‌های قبل هم عصای دست استراماچونی بوده، دیروز هم خوش درخشید. دقیقه 72 نخستین تعویض استقلال شکل گرفت و آرش رضاوند جایگزین سیاوش یزدانی شد که آسیب دید. دقیقه 73 ارسال سعید آقایی از جناح چپ زمین و پاس محمد محبی با ضربه سر، کی‌روش استنلی را در موقعیتی استثنایی در شش قدم استقلال قرار داد ولی ضربه بی دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت. استراماچونی دقیقه 75 علی دشتی را به جای فرشید اسماعیلی به میدان فرستاد تا از حضور یک بازیکن تازه نفس سود ببرد. در آن سو هم قلعه‌نویی دقیقه 77 رضا میرزایی را به جای محبی وارد زمین کرد. دقیقه 79 استقلال مزد برتری اش را گرفت. ارسال توپ توسط قائدی از روی نقطه کرنر با ضربه سر شیخ دیاباته همراه شد و مهاجم تنومند آبی‌پوشان تیمش را پیش انداخت. قلعه‌نویی، علی قربانی را دقیقه 80 به جای نویدکیا وارد زمین کرد تا بار تهاجمی تیمش را افزایش دهد. در آن طرف هم استراماچونی دقیقه 84 شاهین طاهرخانی را به جای قائدی روانه زمین کرد تا با حضور این مدافع جوان به حفظ نتیجه بپردازد. در حالی که سپاهان به دنبال جبران گل و مساوی بود، استقلال هم به ضدحمله فکر می‌کرد. دقیقه 1+90 پرتاب بلند عزت‌الله پورقاز را دیاباته با ضربه پشت سر به اشتباه دفع کرد تا حمله خطرناکی برای سپاهان شکل بگیرد اما نتیجه‌ای برای زردپوشان نداشت. گرچه تلاش سپاهانی‌ها برای رسیدن به گل تساوی تا ثانیه‌های پایانی هم ادامه داشت. درحالی که داور 6 دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، دقیقه 5+90 پاس بلند مهدی کیانی از زمین خودی را کی‌روش استنلی با ضربه سر به امید نورافکن رساند و او بعد از کنترل توپ در محوطه جریمه استقلال با شوت زمینی، گل تساوی طلایی پوشان را به ثمر رساند تا بازی 2-2 شود و با همین نتیجه هم به پایان برسد. با این نتیجه نوار بردهای استقلال پس از 8 پیروزی در لیگ و جام حذفی قطع شد و سپاهان هم بدون باخت باقی ماند. ضمن اینکه قلعه‌نویی و شاگردانش با 23 امتیاز (هم‌امتیاز با شهرخودرو) و به دلیل تفاضل گل بهتر، صدر جدول را از آن خود کردند.
داور پنالتی استقلال را ندید
دیدار جذاب سپاهان و استقلال چند صحنه مشکوک و بحث برانگیز داشت. نوید مظفری درباره صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه تیم سپاهان در دقیقه 51 اظهار داشت:«پنالتی بسیار واضح بود. من تعجب می‌کنم 6 داور چطور این صحنه را ندیدند.» این کارشناس داوری همچنین در مورد صحنه مشکوک به پنالتی برای سپاهان در دقیقه 81 عنوان کرد:«خطای مدافع استقلال روی بازیکن سپاهان بیرون از محوطه جریمه شروع شد اما تا داخل محوطه ادامه داشت و باید پنالتی اعلام می‌شد.» حیدر سلیمانی یکی دیگر از کارشناسان داوری گفت:«بازیکن سپاهان (کی‌روش استنلی) در محوطه جریمه توپ را به عمد لمس کرد و باید برای استقلال پنالتی گرفته می‌شد.» سلیمانی همچنین تأکید کرد که خطای بازیکن استقلال در دقیقه 81 بیرون محوطه جریمه بود و پنالتی نبود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد