hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بیوگرافی امیر نصرآزادانی از فوتبال تا زندان و حکم اعدام

بیوگرافی امیر نصرآزادانی از فوتبال تا زندان و حکم اعدام

امیر نصرآزادانی بازیکن فوتبال است. بیوگرافی او و اطلاعاتی از همسرش، سن،قد،اینستاگرام امیر نصرآزادانی، علت بازداشت و آخرین اخبار درباره حکم اعدام وی را بخوانید.

امیر نصرآزادانی(Amir Nasr-Azadani) بازیکن فوتبال در پست مدافع هافبک متولد سال 1374 در اصفهان است. امیر که سابقه عضویت در باشگاه های سپاهان،راه آهن، ترکتورسازی و گل گهر را دارد، در روز جمعه 27 آبان 1401 در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و روانه زندان شد.

در روزهای اخیر خبر اعدام امیر نصرآزادانی بسیار سر و صدا کرد و باعث واکنش اهالی ورزش شد. رئیس دادگستری اصفهان اعلام کرد که امیر نصر آزادانی عضو یک گروه مسلحانه است اما هنوز حکمی برای متهم صادر نشده است.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و ورزشی این فوتبالیست را در اختیار شما قرار دهیم.

امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی


مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

امیررضا نصرآزادانی

تاریخ تولد

۱۸ بهمن ۱۳۷۴

محل تولد

اصفهان

شغل

فوتبالیست

نماد ماه تولد

 مرد و دلو

مشخصات فیزیکی

قد

179 سانتی متر

وزن

حدود 70 کیلو

رنگ چشم

مشکی

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

بیوگرافی کامل امیر نصرآزادانی

کودکی و اوایل زندگی

امیررضا نصرآزادانی در روز چهارشنبه 18 بهمن 1374(سال خوک) در اصفهان به دنیا آمد و هم اکنون 26 سال سن دارد. وی فوتبالیست در پست مدافع هافبک می باشد. نماد ماه امیررضا مرد و دلو است و از ویژگی های متولدین بهمن می توان به خودکفا، به خود مطمئن، تا حدی غیر قابل پیش‌بینی، باگذشت و دارای عمر طولانی اشاره کرد.قد امیرنصر آزادنی 179 سانتی متر است و حدود 70 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات ظاهری وی می توان به راست دست بودن، مو و رنگ چشم مشکی اشاره کرد.

خانواده

خانواده امیررضا نصرآزادانی به ظاهر کم جمعیت است و اطلاعاتی از پدر، مادر، تعداد برادر و خواهر، شغل پدر، شغل مادر و این که امیر فرزند چندم خانواده است در سایت ها و حتی در اینستاگرام این بازیکن فوتبال نیست.

تحصیلات

تحصیلات امیر نصرآزادانی مشخص نیست و در مصاحبه ها اشاره ای نکرده است.

امیر نصرآزادانی
عکس امیر نصرآزادانی

 ازدواج

ازدواج امیر نصر آزادانی،همسر امیر نصر آزادانی، امیر نصر آزادانی و همسرش از مواردی است که در اینترنت بسیار جست و جو شده است .اما پاسخ این سوال که  امیر نصر آزادانی مجرد است یا متاهل، شاید با توجه به اینکه او در اینستاگرام هیچ عکسی درباره همسرش منتشر نکرده بتوان نتیجه گرفت که او مجرد است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت امیر نصرآزادانی در فوتبال در سن 10 سالگی بود ولی به صورت حرفه ای در سال های 1391 تا 1394 عضو باشگاه جوانان سپاهان شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات امیر نصرآزادانی با توجه به پست های که در اینستاگرام به اشتراک می گذارد می توان فهمید که وی عاشق شنا،سفر، طبیعت گردی، بازی های ویدیویی است.

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

amirnasrazadaani

وبسایت

ویکی پدیا امیر نصر آزادانی

اینستاگرام 

اینستاگرام امیر نصرآزادانی به آدرس amirnasrazadaani است که 24 هزار فالور دارد و 599 صفحه را نیز دنبال می کند. امیر در اینستاگرام تاکنون 77 پست بارگزاری کرده است که فعالیت در اینستاگرام را با انتشار عکسی از خودش به تاریخ 9 ژولای 2016 مصادف با روز جمعه 8 مرداد 1395 آغاز کرد که تاکنون 1422 لایک و 17 کامنت ثبت شده است.

امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی


حواشی

بازداشت

بازداشت امیر نصرآزادانی در روز جمعه 27 آبان 1401 در اصفهان به علت حوادث مرگ مهسا امینی و اعتراضات دنباله دار آن اتفاق افتاد.

علت دستگیری

مرکز رسانه ای قوه قضائیه علت دستگیری امیر نصرآزادانی را عضویت در گروه مسلحانه به صورت شبکه ای و سازمان یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی با سه نفر دیگر و اقدام به اغتشاش مسلحانه در تاریخ 25 آبان که سه تن از ماموران تامین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند عنوان کرد.

حکم اعدام امیر نصر آزادانی

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در رابطه با ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر صدور حکم محاربه برای فردی با نام امیر نصر آزادانی اظهار کرد: روز ۲۵ آبان‌ماه در جریان ناآرامی‌ها در اصفهان سه نفر از نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند که متهمان پرونده دستگیر شدند.

وی با بیان این‌که این پرونده ۹ متهم دارد که یکی از آن‌ها امیر نصر آزادانی است و وی براساس کیفرخواست صادرشده متهم ردیف پنجم پرونده است و از ۲۷ آبان‌ماه در بازداشت به سر می‌برد.

وی افزود: براساس کیفرخواست صادرشده این فرد متهم به بغی است. وی با عضویت در گروه مسلحانه به صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی با سه نفر دیگر اقدام به اغشاش مسلحانه در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه کرده که در  نتیجه این اقدام به وسیله یکی از اعضای گروه سه تن از ماموران تامین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: عناوین اتهامی دیگر امیر نصر آزادانی عضویت در دسته‌های غیرقانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت است که معاونت در محاربه محسوب می‌شود.

واکنش اهالی فوتبال 

پس از انتشار خبر صدور حکم اعدام امیر نصر آزادانی واکنش بسیاری از اهالی ورزش را به دنبال داشت. چهره های مانند سهراب بختیاری زاده،سیاوش یزدانی، سیامک نعمتی، محمد نصرتی و مجید حسینی با انتشار استوری خواستار لغو حکم اعدام این بازیکن و آزادی او شدند.علی کریمی اسطوره فوتبال ایران با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از جامعه ورزش درخواست کرد که جلوی اعدام او را بگیرند.مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با گذاشتن استوری در صفحه اینستاگرامش خواستار آزادی نصرآزادانی شدعلیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی ایران است که با گذاشتن هشتگ نه_به_اعدام و پستی خواستار تبرئه شدن او شد.

امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی


دوران باشگاهی

سپاهان

امیرنصرآزادانی در سال های 1391 تا 1394 عضو باشگاه جوانان سپاهان بود.

راه آهن

امیرنصرآزادانی در سن 20 سالگی در فصل نقل و انتقالات سال 1395 به جمع شاگردان یوانیس توپالیدیس در راه‌آهن پیوست ولی پس از یک سال به دلیل نرسیدن فرصت بازی  از این تیم جدا شد.

تراکتور

امیرنصرآزادانی در سال 1395 برای انجام خدمت سربازی به تراکتور پیوست ولی یک فصل قرارداد خود را با تراکتور پس از پایان خدمت تمدید کرد که برای این تیم 14 بازی انجام داد و 2 گل به ثمر رساند. در نهایت در سال 1397 به دلیل مصدومیت  از لیست بازیکنان تراکتور کنار گذاشته شد.

گل‌ریحان

امیر نصرآزادانی در سال 1397 در سن 23 سالگی پس از سپری کردن دوران مصدومیت به تیم دسته اولی گل‌ریحان پیوست و تا سال 1399 در این تیم بازی کرد.

اطلاعات باشگاهی

سال

نام باشگاه

توضیحات

۲۰۱۲–۲۰۱۵

سپاهان

عضویت در باشگاه‌های جوانان سپاهان

۲۰۱۵–۲۰۱۶

راه آهن

3 بازی

۲۰۱۶–۲۰۱۸

تراکتور

14 بازی و 3 گل

۲۰۱۸–۲۰۲۰

گل‌ریحان


 افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

قهرمان جام شهدا 

1396

با تیم تراکتور سازی تبریز در جام شهدا قهرمان شد.


عکس

امیر نصرآزادانی
عکس اینستاگرام امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
عکس جدید از امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
عکس از امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
عکس شخصی امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی و مهدی شریفی
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی
عکس امیر نصرآزادانی بازیکن تراکتور
امیر نصرآزادانی
امیر نصرآزادانی

 

پرسش های متداول

امیر نصرآزادانی متولد چه سالی است؟
۱۸ بهمن ۱۳۷۴
سن امیر نصرآزادانی؟
26 سال
علت بازداشت امیر نصرآزادانی؟
علت بازداشت امیر نصر آزادانی، عضویت در گروه مسلحانه به صورت شبکه ای و سازمان یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی با سه نفر دیگر و اقدام به اغتشاش مسلحانه در تاریخ 25 آبان که سه تن از ماموران تامین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند عنوان شده است

سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی امیر نصر آزادانی بازیکن فوتبال که این روزها در زندان به سر می برد را  بررسی کردیم. ما در مطلبی به معرفی بیوگرافی توماج صالحی از خوانندگی تا زندان و علت بازداشت پرداختیم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید.اگر شما اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی و ورزشی این بازیکن  دارید می توانید با ما و سایر مخاطبان رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 2 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد