hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > پیش‌بینی یک اقتصاددان درباره بودجه سال آینده/ حاتمی‌یزدی: تورم همیشه خبر بدی برای کارمندان و کارگران است

پیش‌بینی یک اقتصاددان درباره بودجه سال آینده/ حاتمی‌یزدی: تورم همیشه خبر بدی برای کارمندان و کارگران است

یک کارشناس اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد این بودجه هم به مانند بودجه‌های چند سال اخیر باشد و پیش‌بینی نمی‌کنم که بتوانند بودجه متوازن ارائه دهند. لااقل تا زمانی که تحریم نفتی هستیم، این کار شدنی نیست.

احمد حاتمی‌یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره بودجه سال ١۴٠٢ تصریح کرد: در عمل با تورم، مردم فقیر را فقیرتر می‌کنند و ثروتمندان را ثروتمندتر. تورم یک نوع مالیات از فقرا به نفع اغنیا است و این شکاف طبقاتی را بسیار بدتر می‌کند از آنچه الان هستیم.

حاتمی‌یزدی ادامه داد: تورم همیشه خبر بدی برای فقرا و کارمندان و کارگران است و برعکس، خبر خوبی برای سرمایه‌داران است، چون ارزش سرمایه‌هایشان بالا می‌رود.
وی عنوان کرد: نتیجه این تورم را در مصرف کالاهای اساسی می‌بینید که مردم امروز خیلی گوشت کمتر از سال‌های قبل مصرف می‌کنند. یک زمانی مصرف گوشت قرمز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که الان به ۸۰۰ هزار تن رسیده است. این یعنی کاهش ۳۰ درصدی مصرف گوشت. مردم طبقات متوسط به پایین امکان خرید خود را از دست داده‌اند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: همه این‌ها نتیجه تورم و افزایش نقدینگی است که در پی بودجه نامتوازن دولت و کسری بودجه ایجاد شده است.

حاتمی‌یزدی عنوان کرد: دولت اگر می‌خواهد منطقی رفتار کند، نباید هزینه‌هایش را بالا ببرد. هزینه‌های دولت باید در حد درآمدش کاهش یابد. یک شعری از سعدی هست که می‌گوید بر احوال آن مرد باید گریست، که دخلش بود نوزده، خرج بیست. این عین داستان اقتصاد ایران ما است.

مشروح اظهارات احمد حاتمی‌حاتمی‌یزدی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

منبع: khabaronline-1704883

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد