hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > سفر به طبیعت شمال، جاذبه های مازندران از بابلسر تا چالوس

سفر به طبیعت شمال، جاذبه های مازندران از بابلسر تا چالوس

ایران مناطق دیدنی و توریستی فراوانی دارد. شهرهای شمالی ایران جزو خوش آب و هواترین شهرهای ایران به‌شمار می‌روند که برای سفر بهترین گزینه هستند.

 گیلان، مازندران و گلستان از جمله بزرگترین و بهترین استان‌های شمالی برای گشت‌وگذار به شمار می‌روند. طبیعت بکر و زیبا مناطق شمالی ایران مقصد بسیار خوبی برای گردشگری و طبیعت‌گردی است. پس بهتر است با بهترین مناطق شمال آشنایی داشته باشید و با رزرو هتل ارزان قیمت از سفر خود بیشتر لذت ببرید. در ادامه با ما در سفر به طبیعت شمال، همراه باشید تا مکان‌های مختلف آن را بشناسیم.

جاهای دیدنی مازندران

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران، استان مازندران که  با داشتن حدود ۳۴۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۶ شهرستان، هرساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از جذابیت ‌های مازندران داشتن طبیعت بکر نسبت به سایر استان‌های شمالی است و پوشش‌های گیاهی متنوع و خاصی دارد که طبیعت آن را منحصر به فرد می‌کند. تمامی شهرها و روستاهای استان مازندران یک جاذبه‌ گردشگری محسوب می‌شوند چرا که طبیعت زیبای مازندران از غرب تا شرق چشم‌نواز است. از طرف دیگر مازندرانی‌ها به مهمان‌نوازی مشهورهستند که  این خصوصیت آن‌ها بخش بزرگ درآمدشان از گردشگری را رقم می زند. باتوجه به این که تعداد جاهای دیدنی مازندران خیلی زیاد است اما ما چند نمونه از پرطرفدارترین مکان‌ها با طبیعتی بکر را در استان مازندران به شما معرفی می‌کنیم.

بابلسر، یکی از جاهای دیدنی مازندران در تابستان

استان مازندران دارای زیباترین و دلنشین‌ترین طبیعت و آب و هوا است که مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی به شمار می‌رود. بابلسر، یکی از شهرهای پربازدید و پرمسافر محسوب می شود که به شهرک‌های ساحلی و رودخانه‌های پرآب مشهور است. بابلسر از لحاظ تفریحی و گردشگری قدمت بالایی دارد و سال‌ها مقصد گردشگران از شهرهای مختلف ایران بوده است که در میان رشته کوه‌های البرز و در حاشیه دریای خزر قرار دارد. اگر قصد اقامت در بابلسر را دارید پیشنهاد ما به شما هتل میزبان بابلسر در کیلومتر 3 کمربندی بابلسر با چشم‌انداز ویژه‌ای مشرف به دریای خزر و رشته کوه البرز، جنگل‌های پایین دست و قله دماوند واقع شده‌است. با پیمودن مسافت 4 کیلومتر می‌توان به ساحل دریا دسترسی داشت‌.

جاهای دیدنی بابلسر نیز مانند سایر شهرهای شمالی ایران، شامل ساحل و اسکله و جنگل و آبشارهای زیبا و… است. ما قصد داریم به بررسی بعضی از جاهای دیدنی بابلسر بپردازیم.

روستا گالشکلا؛ طبیعت بابلسر| یوتراوز 

روستای گالشکلا، طبیعت بکر شمال ایران

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند در سفر چند شبی را در کنار محلی‌ها بگذارنند و یک اقامتگاه روستایی اجاره کنند، پیشنهاد ما به شما روستای گالشکلا است.

یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله‌ی یک کیلومتری از آن قرار دارد. این روستا به نام بهشت دامداران معروف است. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم‌انداز زیبا و دیدنی و میهمان‌نوازی مردم روستا سبب شده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور یعنی طبیعت زیبای بابلسر سفر کنند.

کوهی خلیل

اگر از طرف ساری به بابلسر سفر می‌کنید؛ با شهری به نام کوهی خلیل مواجه می‌شوید. کوهی خلیل یکی دیگر از جاهای دیدنی بابلسر است که  در حدود هزار سال پیش، زمانی که امیرعباس سامانی در جریان سلسله جنگ‌های صلیبی از دست رومیان فرار می‌کرد؛ سرانجام از همین آبادی سردرآورد. پس می‌توان انتظار داشت که در اطراف آن پستی و بلندی‌های صعب العبور، طبیعتی بکر و انبوه از آثار باستانی وجود داشته باشد. البته، قصه تلخ و تکراری محیط زیست ایران درباره این محل نیز تکرار شده و احداث یک شهرک صنعتی در مجاورت شهر، آلایندگی را مهمان طبیعت بکر شمال کرده است. از دیگر جاهای دیدنی بابلسر می‌توان منطقه ساحلی میرود، منطقه گردشگری کرفون، رودخانه بابلرود، پل معلق فلزی بابلسر را نام برد.

طبیعت جاده چالوس، یکی از جاهای دیدنی مازندران در زمستان

جاده چالوس، که از زیبا ترین لوکیشن های طبیعت شمال است، در روزهای زمستانی هم انتظار مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران است. در این جاده می‌توان به کوه‌های پوشیده از برف نزدیک شد و در هوای خنک و کوهستانی نفس تازه کرد. چالوس یکی از شهرهای کهن و سرسبز شمال ایران است که هرساله افراد بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود به آن سفر می‌کنند. البته چالوس یکی دیگر از توریستی‌ترین مناطق شمال ایران به شمار می‌رود و دارای محبوبیت بسیاری است؛ جاذبه‌ها و دیدنی‌های متعدد بسیاری نیز دارد. چالوس که به عقیق همیشه سبز شهرت دارد، علاوه بر طبیعت سرسبز و زیبا، از نظر تاریخی نیز دارای اهمیت است. نمک آبرود با طبیعت سرسبزی که دارد، یکی از مناطق اصلی گردشگری و جاهای دیدنی چالوس در زمستان به شمار می‌رود.

تله‌کابین نمک‌آبرود؛ طبیعت شمال ایران| یوتراوز 

توریستی‌ترین شهرک چالوس، نمک آبرود

اگر قصد دارید در زمستان به استان مازندران سفر کنید و سرمای هوا برای شما اهمیتی ندارد، شهرک توریستی نمک آبرود و تفریحات آن، می‌تواند یکی از جاهای دیدنی مازندران در پاییز و زمستان باشد. نمک آبرود در فاصله 12 کیلومتری غرب شهرستان چالوس قرار دارد. این شهرک تفریحی و توریستی، امکانات تفریحی زیادی دارد که از بین آن می‌توان به پینت‌بال، سورتمه، پیست کارتینگ، پیست دوچرخه‌سواری، زیپ‌لاین، پل معلق چوبی، رستوران، شهربازی، مراکز خرید و دو خط تله‌کابین اشاره کرد. این مجموعه تفریحی فعالیت خود را از سال 1372 آغاز کرده و حالا جزو برترین مقاصد زمستانه شمال ایران است .یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به این منطقه، هتل ونوس پلاس چالوس است که از جدیدترین هتل های چالوس به شمار می‌رود. تله‌کابین نمک‌آبرود تجربه هیجان‌انگیز و متفاوتی را به خصوص در فصل زمستان برای شما به ارمغان می‌آورد. تله‌کابین نمک آبرود در بخش جنوب شرقی شهرک توریستی نمک آبرود واقع شده و از 42 کابین 4 نفره تشکیل شده است که در هر ثانیه 3 متر و در طول 15 دقیقه، مسیری در حدود 2700 متر را طی می‌کند.

رودخانه جاده چالوس

در سفر به طبیعت شمال کشور و طی کردن مسیر جاده چالوس، تعدادی از این رود‌های خروشان و روان را می‌بینید که یکی از معروف‌ترین رودهای جاده چالوس، رود چالوس است. این رود در غرب مازندران است که از دامنه شمالی ارتفاعات کندوان و طالقان سرچشمه گرفته و پس از طی حدود 72 کیلومتر در کنار چالوس، در نزدیکی ده فرج آباد به دریای خزر منتهی می‌گردد. این رودخانه میان رودخانه‌های جاده چالوس مهم‌ترین و پرخروش‌ترین آن‌هاست. نام‌های دیگر این رود کجور و نکارود هستند. از این رود برای ماهیگیری و صید ماهی‌هایی چون آزاد و ماهی سفید استفاده می‌شود. چالوس، بسیاری از طبیعت بی‌نظیر و فوق العاده خود را مدیون این رودخانه باشکوه است.

رود چالوس؛ طبیعت جاده چالوس| یوتراوز 

نتیجه گیری

اگر قرار باشد فهرستی از تمامی جاهای دیدنی طبیعت شمال ایران تهیه کنیم، شاید بیشتر از ۱۰۰ جاذبه گردشگری شود. از روستاهای دورافتاده‌ای که مناظر چشم‌نواز دارند تا ده‌ها آبشار، دریاچه، پارک جنگلی، آثار تاریخی، خانه‌های قدیمی و موزه‌ها همه کلکسیونی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی شمال ایران هستند. همچنین شهرهای ساحلی شمال نیز دارای امکانات تفریحی بسیاری هستند. در این متن تلاش کردیم بهترین و معروف‌ترین مکان‌های دیدنی طبیعت شمال ایران را برای بازدید شما معرفی کنیم. شما این فرصت را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی روزو هتل با تخفیف، به سامانه یوتراوز مراجعه کنید.  

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد