hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ماجرای وزیر پرحاشیه

ماجرای وزیر پرحاشیه

نگاهی به عملکرد وزرای دولت سیزدهم نشان می‌دهد عزت ا... ضرغامی یکی از پرحاشیه ترین وزرای دولت رئیسی است.

نگاهی به عملکرد وزرای دولت سیزدهم نشان می‌دهد عزت ا... ضرغامی یکی از پرحاشیه ترین وزرای دولت رئیسی است. ضرغامی که داعیه ریاست جمهوری داشت پس از سال‌ها مدیریت بر صداوسیما بیش از یک سال است که بر صندلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تکیه زده اما از همان روزهای اول حواشی زیادی به همراه داشته و این روند همچنان ادامه دارد. از دیدارهای او با فرماندهان سپاه گرفته تا ماجرای بیماری‌اش در سفر استانی که البته بعدها تکذیب شد و سخنانش در مورد مقبره کورش او را در جمع وزرای پرحاشیه دولت قرار می‌داد اما اظهارنظرهای اخیرش ماجرا را روشن‌تر کرده است. عده‌ای از کارشناسان می‌گویند احتمال استیضاح ضرغامی، وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از سایر وزرا بیشتر است و در همین راستا چند روز گذشته حسن میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «یک وزیری داریم مانند وزیر میراث فرهنگی به‌جای اینکه وزارتخانه خود را اداره کند و مشکلات و چالش‌های وزارتخانه‌اش را حل کند گویی مسئولیت خود را این می‌داند که در همه امور کشور مربوط و نامربوط اظهارنظر کند و حرف‌هایی را هم بزند که یک وقت‌هایی هم حرف‌های به نظر نادرست و شاذی را مطرح می‌کند.»
اما چرا ضرغامی که روزگاری در صداوسیما مهره اصلی اصولگرایان بود در حال حاضر محبوبیت قبلی را ندارد و گاه‌وبیگاه اصولگرایان نسبت به عملکرد و سخنان او اظهار نارضایتی می‌کنند؟
به نظر می‌رسد ضرغامی در تلاش است تا چهره جدیدی از خود به نمایش بگذارد و حساب خود را از سایر دولتی‌ها جدا کند.
نگاهی به توییت های چند ماه اخیر ضرغامی حرکت او به سمت اعتدال را نشان می‌دهد و شماری از کارشناسان می‌گویند احتمالا رئیس اسبق صداوسیما برای انتخابات 1404 برنامه ویژه‌ای دارد. بر همین اساس 13 مهر ضرغامی این توئیت را منتشر کرد: «امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است. هر وقت این مسئولیت، حکومتی، اداری و آمرانه شد، نتیجه عکس داد. وقت آن است که از گذشته عبرت بگیریم و در روش‌هایمان تجدیدنظر کنیم. این تغییر راهبرد، شجاعت می‌خواهد. از جنس همان شجاعتی که امام (ره) به ما آموخت.» و پس از آن در ۱۹ مهر توئیت دیگری منتشر کرد: مدتی پیش در مورد ستاد امر به‌معروف توئیت زدم و مورد گلایه قرار گرفتم که چرا این نهاد مقدس را تضعیف می‌کنم! امروز که ظاهرا همه آن دوستان به همین نتیجه رسیده‌اند، می‌گویم: « مردم اگر نخواهند امربه‌معروف بشوند چه کسی را باید ببینند؟!» که کلید اصرار نمایندگان مجلس به برکناری او بود. بر اساس همین اظهارنظرها فشار مجلس به دولت برای برکناری ضرغامی افزایش‌یافته است تا آنجا که محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر صراحتا به انتقاد از عملکرد و اظهارنظرهای وزیر میراث فرهنگی پرداخته است. به هر ترتیب با افزایش فشارها کار برای ضرغامی دشوار تر می‌شود و باید دید آیا او در سخنانش تغییر رویه می‌دهد یا ماجرا به گونه دیگری رقم خواهد خورد و شاهد برکناری، استعفا یا استیضاح او خواهیم بود.
 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد