hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > نماینده‌ی مجلس: باید صدای ملت را بشنویم

نماینده‌ی مجلس: باید صدای ملت را بشنویم

نماینده‌ی مجلس: باید صدای ملت را بشنویم

ایسنا نوشت: «نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید صدای ملت را بشنویم، گفت: نمی توانیم از مردم توقع داشته باشیم زیر بار مشکلات کمر خم کنند اما به نماینده مجلس و هر مسئولی اعتراض نکنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بدون شک کشور با چالش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روبرو است. مردم از نمایندگان توقع دارند حرف آنها در خانه ملت شنیده و مطالباتشان بیان شود و نظام از نمایندگان توقع دارد با حفظ اصل نظام راهکار بدهیم و خط و مسیر خود را با دشمنان نظام و منافین، معاندین و تجزیه طلبان جدا کنیم که هر دو خواسته بحقی است.

وی در ادامه با اشاره به سرنوشت برخی حکومت‌ها در خاورمیانه در عین حال اظهار کرد: نظام ما مردمی و متکی به رای و خواسته مردم است و وظیفه داریم مطالبات مردم را بشنویم، در جایی که مطالبات آن‌ها بحق است همراهی کنیم و اگر در جایی بحق نیست با مردم گفت و گو کنیم.

نماینده مردم تربت جام با اشاره به تغییرات در سبک زندگی و نحوه رفتارها طی ۴۵ سال اخیر خاطرنشان کرد: کفش و لباس بچه دوساله را نمی توان تن انسان ۴۵ ساله کرد و توقع داشت زندگی کند. نسل دهه ۸۰ و ۹۰ و کسانی که امروز در خیابان اسیر فریب دشمن و منافقین می شوند فرزندان ما هستند که ارزش‌ها، آرمان‌ها و آن‌چه را که انقلاب ترسیم کرده قبول دارند، اما خواسته‌ها و مطالبات بحقی دارند که وظیفه داریم آن‌ها را بشنویم.

رحیمی جهان آبادی افزود: هر نظام سیاسی در مقابل مطالبات مردم خود یا می‌ایستد و دچار چالش می‌شود و یا این‌که مطالبات مردمش را می‌شنود، تغییرات در روش ها، ساختارها و سیاست را انجام می‌دهد و از ظرفیت‌های ملت خود استفاده و نظام خود را مستحکم و قوی‌تر از گذشته ادامه می دهد.

وی با بیان این‌که «باید صدای ملت خود را بشنویم»، عنوان کرد: باورم بر این است در قانون اساسی که ثمره خون ۲۴۰ هزار شهید است این ظرفیت وجود دارد که ما صدای ملت ایران را بشنویم؛ ملتی که ملی شدن صنعت نفت را پیشرو در خاورمیانه انجام داد، ملتی که جنبش مشروطه باقرخان، ستارخان و نهضت جنگل و تمامی آزادیخواهان از دادمحمد بلوچ در سیستان و بلوچستان تا تمام آزادیخواهانی که در سراسر این مملکت سال‌ها پیشروتر از خاورمیانه ایستادند. باید صدای زنان، جوانان، اقلیت‌ها، فعالان سیاسی، کانون‌های صنفی و… را بشنویم؛ چراکه این نظام متعلق به این مردم است و ما امانتدار آن‌ها به عنوان نماینده هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مساله بعدی را رفع مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: معیشت، زیست شرافتمندانه و زندگی حداقلی حق مردم است. دولت و مجلس کدام راه حل را برای برون رفت ملت از تورم سرسام آور ارائه کرده است؟ نمی توانیم از مردم توقع داشته باشیم زیر بار مشکلات کمر خم کنند اما به نماینده مجلس و هر مسئولی اعتراض نکنند.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: بزرگان قومی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی سرمایه‌های کشور هستند و باید با آن ها گفت‌وگو و هماهنگ شویم و از آن‌ها راهکار بگیریم. در سیاست خارجی باید مسیر تعامل و گفت‌وگو با جهان را مشخص کنیم و نظر ملت را در این خصوص بپذیریم.

وی در پایان توصیه کرد: نفرت پراکنی تریبون‌های ثابت و افراد غیر منتخب را متوقف کنید، مدیر یک روزنامه همه کاره مملکت نیست که بخواهد برای ما تعیین تکلیف کند»

انتهای پیام

برچسب هاجلیل رحیمی جهان آبادی

منبع: ensafnews-383812

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد