hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > عبور آبی ها از 2 تیم سرخ

عبور آبی ها از 2 تیم سرخ

هفته یازدهم لیگ برتر، دیروز بدون احتساب بازی‌های لغو شده با انجام بازی نساجی و استقلال به پایان رسید.
دو تیم در حالی از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مقابل هم قرار گرفتند که محمدرضا مهاجری سرمربی نساجی به علت بیماری روی نیمکت حضور نداشت و حسن بادامکی  دستیار او این تیم را هدایت می‌‌کرد. با این حال، تیم شهر خسته امیدوار بود با حمایت هواداران پرشور خود که ورزشگاه را پر کرده بودند، به نتیجه برسد. در مقابل، استقلال هم به قائمشهر آمده بود تا بردهای خود را تداوم بخشد و شرایط بهتری را در جدول برای خود ایجاد کند.
این بازی با حملات تیم میزبان آغاز شد. دقیقه ۱۳ شوت محمد عباس‌زاده که بازوبند کاپیتانی نساجی را هم به بازوی خود بسته بود، با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. دقیقه ۲۱، دومین موقعیت خطرناک هم به نام نساجی ثبت شد و رضا دهقانی از گوشه محوطه شش قدم اقدام به شوت‌زنی کرد و توپ با فاصله بسیار کم از کنار دروازه سید حسین حسینی به بیرون رفت. در دقیقه ۲۳ و در شلوغی محوطه جریمه، روزبه چشمی که دوباره به ترکیب اصلی آبی پوشان بازگشته بود، دروازه نساجی را باز کرد اما علی صفایی داور مسابقه این گل را آفساید اعلام کرد. با این حال، استقلال در ادامه توانست به گل برسد. دقیقه ۳۳، ارسال کرنر توسط مهدی قائدی به روی دروازه، با ضربه سر علی کریمی تبدیل به گل نخست استقلال شد و علیرضا حقیقی دروازه بان سابق تیم ملی که به نساجی پیوسته هم کاری از پیش نبرد و دروازه اش باز شد. دقیقه ۳۴، نساجی برای جبران گل خورده، دست به کار شد که عباس‌زاده موقعیت تک به تک را از دست داد و حسینی با خروج بموقع جلوی گل خوردن تیمش را گرفت. دقیقه ۳۵، استقلال صاحب موقعیت گل شد اما ضربه قائدی از مقابل محوطه جریمه، خوب نبود و حقیقی به راحتی توپ را در آغوش گرفت. یک دقیقه بعد آبی‌ها صاحب موقعیت دیگری شدند که مدافعان نساجی کار را برای شیخ دیاباته دشوار کردند و ضربه این بازیکن به بیرون رفت. دقیقه ۴۰، ضربه سر عباس‌زاده به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال به اوت رفت تا نیمه اول با برتری شاگردان آندره آ استراماچونی به پایان برسد.
استقلال نیمه دوم را هم با گل آغاز کرد. دقیقه 48 فرشید اسماعیلی از سمت چپ زمین موقعیت خوبی به دست آورد و با ارسال پاس به داخل محوطه جریمه قائدی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با شوت پای چپ گل دوم را برای استقلال به ثمر رساند. پس از این گل، استقلال اولین تعویض خود را انجام داد و آرش رضاوند در دقیقه 55 جانشین اسماعیلی شد. در مقابل نساجی هم که به دنبال زدن گل بود، محمد مهدی نظری مهاجم سابق استقلال را در دقیقه 58 جایگزین علی اصغر عاشوری کرد. حملات سرخپوشان قائمشهری در دقیقه 60 نتیجه داد. نساجی از روی یک ضربه ایستگاهی موقعیتی به دست آورد که مجتبی بیژن از پشت محوطه جریمه با ضربه سر توپ را به عباس زاده رساند و کاپیتان سرخ‌ها با برگردانی زیبا یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کرد تا اختلاف دو تیم به حداقل برسد. در دقیقه 70 دو تعویض برای دو تیم انجام شد. علی شجاعی به جای مجتبی ممشلی برای نساجی وارد زمین شد و علی دشتی هم جای قائدی را در استقلال گرفت. در ادامه مسابقه نساجی تلاش زیادی انجام داد تا بازی را به تساوی بکشاند و حتی محمد قاضی هم از دقیقه 83 جای نظری به میدان آمده را گرفت ولی این موضوع نتیجه ای نداشت و بازی با نتیجه 2-1 به سود آبی‌ها به پایان رسید. استقلال با این پیروزی، هم 21 امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد و هم بعد از 1300 روز (186 هفته) از پرسپولیس عبور کرد و بالای سر این تیم ایستاد.

استراماچونی: از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا هستیم

آندره استراماچونی سرمربی استقلال در نشست خبری پس از برتری تیمش برابر نساجی اظهار داشت: «می‌دانستیم که بازی سختی برای ما خواهد بود. با توجه به سیستم بازی ما، کار کردن در چمن مصنوعی سخت است.نساجی در نیمه اول خوب بازی کرد و ما به مشکل خوردیم. در نیمه دوم بیشتر شبیه استقلال بودیم. لیگ ایران سخت است و در بازی‌های خارج از خانه احتمال امتیاز از دست دادن بالا است اما خدا را شکر به سومین پیروزی خارج از خانه پیاپی خود رسیدیم. ما یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا هستیم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد