hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اعتراضات ایران ممکن است بر مذاکرات با عراق تاثیر بگذارد

اعتراضات ایران ممکن است بر مذاکرات با عراق تاثیر بگذارد

ایسنا نوشت: وزیر خارجه عراق با بیان اینکه تحولات اخیر ایران ممکن است بر مذاکرات ایران و عربستان تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد که تهران و ریاض تمایل به تداوم این مذاکرات دارند.

به نقل از آی ۲۴، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در نشست امنیتی منامه با اشاره به اینکه کشورش به دنبال ایجاد روابط قوی با تمام کشورها است گفت که دولت جدید عراق دنباله رو تهران نیست و این ادعاها غیرعادلانه است.

وی در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد که تلاش‌های بغداد برای میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل دارند که این مذاکرات ادامه داشته باشد.

فواد حسین در ادامه گفت که اعتراضات در ایران بعد منطقه ای نیز دارد و ممکن است بر سیاست های ایران و پیشرفت گفت‌وگوها با ریاض تاثیر بگذارد.

پیش از این عبدالرحمن الجمعه، نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب در حاشیه نشست این اتحادیه در کشور الجزایر در گفت‌وگو با شبکه الشرق گفت که ایران همسایه ما است و عربستان همواره برای رسیدن به توافق با ایران دستش به سوی این کشور دراز است؛ توافقی که به موجب آن، آن چه اقدامات بی ثبات کننده ایران در کشورهای عربی می‌خواند، متوقف شود.

پیش تر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر جدید عراق در اولین نشست خبری خود گفت که امیدوار به تداوم میزبانی از گفت‌وگوهای ایران ‌ و عربستان در بغداد در دوره نخست‌وزیری‌اش است.

وی تاکید کرد که پیام هایی مبنی بر اهتمام به تداوم تلاش‌های بغداد برای تسهیل گفت‌وگو میان ریاض و تهران دریافت کرده است.

السودانی بدون پرداختن به جزئیات گفت: از ما درخواست شد که به این تلاش ها ادامه دهیم.

همچنین عبداللطیف رشید - رئیس جمهور جدید عراق، در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره گفت که کشورش به میانجیگری میان عربستان و ایران ادامه می دهد و نشست ها ادامه دارد اما نتایج در دست دو کشور است.

همچنین علی اکبر ولایتی - مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در گفت‌وگو با شبکه المیادین درخصوص روابط ایران و عربستان تاکید کرده بود که ما همسایه عربستان هستیم و باید با هم همزیستی کنیم؛ بنابراین سفارتخانه‌های دو کشور باید فعال باشند تا مشکل از طریق بهتری حل شود.

ولایتی اضافه کرده بود که ما همچنین از کشور دوست و برادر، عراق، حمایت می‌کنیم و امیدواریم نقش تاریخی این کشور بازگردانده شود.

بر اساس این گزارش، ایران و عربستان تا کنون پنج دور مذاکرات در بغداد برگزار کردند و قرار است دور ششم نیز برگزار شود.


311311

منبع: khabaronline-1697269

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد