hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > درخواست سازمان ملل از جمهوری اسلامی درباره برخورد با معترضان

درخواست سازمان ملل از جمهوری اسلامی درباره برخورد با معترضان

سخنگوی سازمان ملل با ابراز نگرانی درباره آنچه افزایش خشوت علیه معترضان در ایران عنوان کرد، خواستار حل‌وفصل وضعیت کنونی در ایران از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز شد

فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه در یک نشست خبری ادعاهایی را درباره ناآرامی‌های جاری در ایران مطرح و رفتار نیروهای امنیتی با افراد حاضر در این ناآرامی‌ها را خشونت‌آمیز توصیف کرد.

بنابر گزارش وب سایت سازمان ملل، وی در ادعاهای خود ناآرامی‌های اخیر در ایران را اعتراضاتی مسالمت‌آمیز توصیف کرد.

این مقام سازمان ملل در ادامه نسبت به آنچه افزایش خشونت علیه معترضان در ایران و شمار زیاد بازداشت‌ها عنوان کرد، ابراز نگرانی و این اقدامات را محکوم کرد.

فرحان حق همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه خود از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست تا به الزامات خود ذیل قوانین مرتبط با حقوق بشر و به‌ویژه حقوق زنان پایبند باشد و با مسالمت‌آمیز خواندن اعتراضات در ایران تاکید کرد، افرادی که تنها به دلیل حضور در این اعتراضات بازداشت شده‌اند، می‌بایست هرچه فوری آزاد شوند.

سخنگوی سازمان ملل علاوه‌براین از ایرانیانی که در این ناآرامی‌ها حضور می‌یابند خواست تا به صورت مسالمت‌آمیز رفتار کنند و خاطرنشان کرد که در این شرایط باید از هرگونه تشدید تنش پرهیز شود.

وی همچنین تصریح کرد: بحران کنونی در ایران می‌تواند و می‌بایست از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شود و ما بر لزوم حسن نیت و تلاش های معنادار در این زمینه تاکید می‌کنیم و در صورت درخواست، آماده حمایت هستیم.


311311

منبع: khabaronline-1696755

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد