hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ادامه انتقادهای صریح قالیباف از وزرای رئیسی / غافلگیری وزارت بهداشت در حوزه دارو، قابل پذیرش نیست

ادامه انتقادهای صریح قالیباف از وزرای رئیسی / غافلگیری وزارت بهداشت در حوزه دارو، قابل پذیرش نیست

مهر نوشت: رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها است که داده‌ها در سامانه «تیتک» وجود دارد و نیازهای ماه به ماه و نوع مریضی‌ها موجود در کشور مشخص است. بنابراین غافلگیر شدن در این موضوع قابل پذیرش نیست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۲۴ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی نحوه اجرای طرح دارویار و دلایل کمبود دارد در بازار، پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت و درمان و نظرات نمایندگان مجلس گفت: امروز مهمترین موضوع ما کمبود دارو است. گزارش کمیسیون و بررسی‌های انجام شده در این حوزه حاکی از آن است که مشکلاتی در هماهنگی میان دستگاه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: سالیان سال است که داده‌ها در سامانه «تیتک» وجود دارد و نیازهای ماه به ماه و نوع مریضی‌ها موجود در کشور مشخص است. بنابراین واقعاً غافلگیر شدن در این موضوع قابل پذیرش نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع سلامت آنقدر مهم است که هم دولت و رئیس جمهوری و هم مجلس و کمیسیون بهداشت در این باره حساسیت دارند. ما وزیر بهداشت را مسئول این هماهنگی‌ها می‌دانیم و دولت و مجلس نیز در خدمت این وزارت‌خانه هستند تا دیگر که در اول زمستان این اتفاقات رخ ندهد که حدود ۹۰ قلم داروها کمیاب باشند و بیش از ۳۰۰ قلم از داروها با زحمت تهیه شوند.

قالیباف با بیان اینکه باید با دقت در این بخش از تکرار این کمبودها در فصل زمستان جلوگیری شود، بیان کرد: مجلس آماده همکاری با وزارت بهداشت است. همانطور که وزیر بهداشت نیز در اظهارات خود اشاره کرد، سازمان‌های بیمه‌گر، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به روز کار خود را انجام می‌دهند؛ اما بیمه تأمین اجتماعی در حوزه بیماری‌های سرپایی و بیمارستان‌ها با تأخیر نسبت به ورود داده‌ها اقدام می‌کند که این موضوع یکی از اشکالات موجود است.

وی در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: امید است بتوانید موضوع سلامت که مسئله جدی وی در پایان خطاب به وزیر بهداشت گفت: امید است بتوانید موضوع سلامت که مسئله جدی است را حل و فصل کند.

۲۱۲۱

منبع: khabaronline-1695562

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد