hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > بازار > تحلیل ارز شیبا؛ آینده ارز دیجیتال Shiba چگونه است؟ (آپدیت 2022)

تحلیل ارز شیبا؛ آینده ارز دیجیتال Shiba چگونه است؟ (آپدیت 2022)

امروز دنیای ارزهای دیجیتال گسترش زیادی پیدا کرده است و به علت سودآوری خوب این بازار افراد زیادی به خریدوفروش ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

درصورتی‌که با این بازار آشنایی خوبی داشته باشید، می‌توانید سود خوبی از این بازار به دست آورید. از روزی که در سال 2009 رمز ارز بیت کوین روانه بازار شد، انواع مختلفی از این ارزهای دیجیتال عرضه شده است. یکی از این رمز ارزها، شیبا اینو است که امروز می‌خواهیم به تحلیل آن بپردازیم. اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره این رمز ارز به دست آورید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شیبا اینو چیست؟

در این بخش به معرفی چند ویژگی شیبا اینو می‌پردازیم. این ارز دیجیتال در اوت سال 2020 روانه بازار شد و نماد آن SHIB می‌باشد که یک ارز غیرمتمرکز است. همان‌طور که دیده می‌شود، این ارز دیجیتال سن زیادی ندارد، اما علی‌رغم این سن کم، پیشرفت بسیار خوبی را شاهد بوده است. بنیان‌‌گذار این رمز ارز شخص ناشناسی ملقب به «ریوشی» است.

 رمز ارز شیبا اینو 

این رمز ارز بلاکچین اختصاصی ندارد و مبتنی بر بلاکچین اتریوم (ERC-20) می‌باشد. به‌گفته بنیان‌گذار شیبا اینو، علت انتخاب این بلاکچین، امنیت بالای این بستر بوده است که همین موضوع به شیبا این اجازه را می‌دهد که غیرمتمرکز باقی بماند. نام این ارز دیجیتال (Shiba inu) نام نژاد یک سگ شکاری ژاپنی است که دقیقاً عکس همین سگ روی دوج کوین نیز دیده می‌شود. شیبا اینو ملقب به «قاتل دوج ‌کوین» است.

از دیگر ویژگی‌های شیبا اینو می‌شود به موارد زیر اشاره کرد: این ارز دیجیتال، برخلاف دوج کوین، یک توکن محسوب می‌شود و کوین نیست. علاوه‌بر آن، میزان عرضه آن نامحدود نبوده و یک کوادریلیون (10 به توان 15) است. این رمز ارز یک صرافی غیرمتمرکز اختصاصی به نام ShibaSwap نیز دارد.

رمز ارز شیبا

شیبا اینو: میم کوین

همان‌طور که می‌دانید میم‌ها، عکس‌ها، تصاویر و جوک‌های اینترنتی هستند که در برهه زمانی خاصی در اینترنت دست‌به‌دست می‌شوند. میم کوین‌ها، همان‌طور که از اسمشان هم پیداست، به این میم‌های اینترنتی مربوط هستند. شیبا اینو نیز یک میم کوین است که به یک میم اینترنتی ارتباط دارد.

آیا شیبا اینو شت کوین است؟

شت کوین‌ها رمز ارزهایی هستند که گفته می‌شود از ارزش خاصی برخوردار نیستند و برای مدت کوتاهی روانه بازار شده و بعد به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند. هرچند با توجه به اتفاقات اخیر این بازار،‌ این ادعا چندان هم درست به‌نظر نمی‌رسد. این ارزهای دیجیتال عمدتاً از ارزهای بزرگ‌تر تقلید می‌کنند و هدف به خصوصی پشت ساخت این ارزهای دیجیتال نیست. شت کوین‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. بسیاری معتقدند که شیبا اینو نیز شت کوین است زیرا تعدادی از این ویژگی‌ها را دارد. در این بخش به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

مشخص نبودن هویت بنیان‌گذار آن

اولین ویژگی شیبا اینو که به شت کوین‌ها شباهت دارد مشخص نبودن هویت و مشخصات بنیان‌گذار این رمز ارز است. بنیان‌گذار شیبا شخصی ملقب به «ریوشی» (Ryoshi) است که کسی دقیقاً از هویت این شخص اطلاع ندارد. بنیان‌گذار بیت کوین نیز ناشناس است، اما استثناً برای بیت کوین این یک مزیت محسوب می‌شود ولی برای بقیه ارزهای دیجیتال، ویژگی خوبی نیست.

داشتن رشد انفجاری و غیرطبیعی

ویژگی بعدی شت کوین‌‌ها که در شیبا اینو نیز دیده می‌شود،‌ رشد یک‌شبه و غیرمعقول آن است. این ارز دیجیتال در 10 می 2021 رشد 254 درصدی را در یک روز تجربه کرد که این عدد واقعاً خیره‌کننده است. هرچند که در روزهای بعد، درنتیجه این رشد ناگهانی، این ارز سقوط زیادی را نیز تجربه کرد. این افزایش قیمت ناگهانی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه در شت کوین‌ها دیده می‌شود که همین قابل پیش‌بینی نبودن، بازار شت کوین‌ها را برای سرمایه‌گذاری پرخطرتر می‌کند.

نداشتن وایت‌پیپر

ویژگی بعدی که می‌خواهیم معرفی کنیم، نداشتن وایت‌پیپر است. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که وایت‌پیپر چیست. درواقع، وایت‌پیپر یک سند است که بنیان‌گذارن ارزهای دیجیتال در آن از پروژه و چالش‌های آن رمز ارز صحبت می‌کنند. اگر یک ارز دیجیتال وایت‌پیپر نداشته باشد یا به‌نظر برسد که وایت‌پیپر آن کپی وایت‌پیپرهای دیگر است، اصلاً نشانه خوبی نیست. شیبا اینو نیز در ابتدای عرضه وایت‌پیپر نداشت که البته بعدها منتشر شد.

نداشتن بلاکچین اختصاصی

آخرین ویژگی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، نداشتن بلاکچین مخصوص است. همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد، این ارز دیجیتال بر بستر اتریوم است و بلاکچین اختصاصی ندارد. همین موضوع نیز باعث می‌شود که کارمزد بیشتری روی تراکنش‌های آن اعمال شود و نکته مهم‌تر آنکه پشتوانه محکمی نداشته باشد. هرچند که بستر انتخابی این رمز ارز، یعنی اتریوم، بستر امنی بوده و از این جهت امنیت خوبی دارد. ولی در کل نداشتن بلاکچین اختصاصی یکی از ویژگی‌های مشترک و اصلی شت کوین‌ها است.

سرمایه‌گذاری روی ارز شیبا اینو

یکی از مزیت‌های این رمز ارز قیمت پایین آن است. اگر می‌خواهید تعداد زیادی ارز دیجیتال در کیف پول خود داشته باشید، خرید این رمز ارز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در زمان نگارش این مقاله، هر بیت کوین 43 هزار دلار قیمت دارد، درحالی‌که قیمت هر شیبا اینو 0,00000715 دلار است؛ یعنی با پول یک بیت کوین می‌توانید چیزی بالغ‌بر 6 میلیارد شیبا خریداری کنید.

هرچند، یکی از معایب این رمز ارز نوسانات زیاد بازار این ارز دیجیتال است. یکی از دلایل این نوسانات زیاد، حمایت برخی از افراد مشهور مانند ایلان ماسک از این رمز ارز است. همین نوسانات سرمایه‌گذرای روی آن را پرخطر کرده است؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری در این بازار، درباره آن مطالعه و اطلاعات کافی داشته باشید.

پیش‌بینی بازار شیبا اینو در 2022

در این بخش به پیش‌بینی قیمت این رمز ارز در سال 2022 می‌پردازیم؛‌ اما باید این موضوع را روشن کنیم که علیرغم اینکه کارشناسان این پیش‌بینی‌ها را با استفاده از ابزارهای دقیق و علمی انجام می‌دهند‌، اما هنوز هم نمی‌توان چیزی را با اطمینان کامل بیان کرد.

تحلیل رمز ارز شیبا اینو 

در چند ماه اخیر، بازار رمز ارزهای مبتنی بر بستر اتریوم رکود و ریزش نسبی را تجربه کرده است؛ اما امکان تغییر این روند و رشد این توکن‌ها نیز وجود دارد.

درباره آینده ارز شیبا اینو در سال 2022 باید گفت که به‌نظر می‌رسد قیمت این ارز رمزنگاری‌شده رو به صعود باشد. انتظار اینکه این خریدوفروش ارز دیجیتال به کاربران خود سودهای چند صددرصدی بدهد کمی غیر‌واقع‌بینانه به‌نظر می‌رسد؛ اما انتظار می‌رود که در مقایسه با هم رده‌های خود یعنی میم کوین‌ها خوب بدرخشد. در این روند مثبت انتظار این می‌رود که قیمت شیبا در ابتدای سال 2022 تا 0,000015 دلار برسد که در ادامه سال قیمت 0,000020 دلار نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

حتی با این وجود نیز، اگر قصد سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز را دارید، توصیه می‌کنیم از داشتن اطلاعات کافی و صحیح اطمینان حاصل کنید.

اگر می‌خواهید از قانونی بودن سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید، توصیه می‌کنیم مقاله آیا خریدوفروش ارز دیجیتال قانونی است؟ را مطالعه کنید.

 

 

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه بازرگانی
گروه بازرگانی
گروه بازرگانی پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد