hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > کمک به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در دریافت سهم جدی از اقتصاد

کمک به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در دریافت سهم جدی از اقتصاد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حدی آمادگی پیشرفت دارند که می‌توانند در اقتصاد کشور اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست هماهنگی بند ب تبصر ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: کشور طی این سال‌ها در توسعه مفهوم شرکت‌های دانش بنیان و خلاق خوب عمل کرده است.

وی گفت: در حال حاضر ما جامعه بزرگی از شرکت‌های توانمندی داریم که آمادگی پیشرفت از سطحی به سطح بالاتر دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه این شرکتها توانمندی اثرگذاری جدی در اقتصاد دارند، گفت: اکنون شرکت‌های حوزه فناوری به بلوغ رسیدند و نیازمند حمایت جدی هستند تا به سطح بازار برسند و تأثیرگذار عمل کنند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: یکی از ابزارهای ارتقای شرکت‌های دانش بنیان از جنبه ابزارهای مالی، گسترش بازار و بهینه سازی آنها، ارائه تسهیلات مالی است.

وی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان هم منابع خیلی خوبی برای حمایت از شرکت‌ها در نظر گرفته است ضمن اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی هم به عنوان یک نهاد پیشرو و مترقی مدل‌های خوب و کارآمدی برای ارائه این حمایت‌ها دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: مجموعه این اتفاقات با کمک دو مفهوم صندوق نوآوری و شکوفایی نسل ۳ و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نسل ۴ تسریع و تسهیل خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: نقطه تفاوت این دوره با دوره گذشته، کمک به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در دریافت سهم جدی از اقتصاد و تولید ناخالص ملی است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات در قالب‌های مختلفی چون تبصره ۱۶ و ۱۸، تسهیلات صندوق‌ها و صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات در دسترس است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: امروز شرکت دانش بنیانی که حرف جدی برای گفتن و بازار برای توسعه محصول داشته باشد به راحتی مسیری برای گرفتن تسهیلات را پیدا خواهند کرد.

وی گفت: یکی از بایدهای قانونی ما در این مسیر تبصره ۱۶ است و در این جلسه بین دستگاهی جذب بهتر و بیشتر منابع این تبصره را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منبع: mehrnews-5631039

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد