hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اروپا درباره ادغام اکتیویژن در مایکروسافت تحقیق می کند

اروپا درباره ادغام اکتیویژن در مایکروسافت تحقیق می کند

همانطور که پیش بینی می شد کمیسیون اتحادیه اروپا یک تحقیق کامل درباره فرایند خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» توسط مایکروسافت و به قیمت ۶۹ میلیارد دلار انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اتحادیه اروپا پس از بررسی اولیه اعلام کرد این معامله قدرت رقابت در چند حوزه به خصوص بازار رایانه های شخصی و کنسول های بازی و همچنین سرویس های بازی های ابر رایانشی را کاهش می دهد.

به گفته مقامات این کمیسیون مایکروسافت انگیزش های اقتصادی کافی دارد تا دسترسی رقبا به بازی های رده بالا و موفق اکتیویژن بلیزارد را متوقف کند. همچنین این سازمان اروپایی بیم آن دارد که چنین معامله ای به طور ناعادلانه مزیتی برای رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز در بازار ایجاد کند.

هرچند در ظاهر به نظر می رسد این نگرانی بی مورد است اما باید اشاره کرد موفقیت دستگاه هایی مانند «استیم دک» سبب شد لینوکس به یک جایگزین بازی رایانه ای برای ویندوز تبدیل شود.

اتحادیه اروپا اکنون ۹۰ روز کاری فرصت دارد تا تحقیق مذکور را کامل کند. با توجه به این زمانبندی احتمالا نتیجه تحقیق در این زمینه در ۲۳ مارس ۲۰۲۳ میلادی اعلام خواهد شد.

مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اروپا در این باره می گوید: مایکروسافت سال ها یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زنجیره بازی های رایانه ای بوده است. اکنون نیز قصد خرید اکتیویژن بلیزارد را دارد که یک تولید کننده موفق محتوای بازی رایانه ای است. ما باید مطمئن شویم توزیع کنندگان فعلی و آتی رایانه و کنسول های بازی رایانه ای و همچنین رقبای تامین کننده سیستم های عامل رایانه ، از فرصتی یکسان در بازار بهره می برند.

البته کمیسیون لزوما این معامله را متوقف نمی کند اما ممکن است فرایند خرید را به تعویق بیندازد و امتیازاتی از مایکروسافت بگیرد.

منبع: mehrnews-5628099

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد