hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تولید دارو و توسعه درمان؛ محور همکاری‌های ایران و امارات

تولید دارو و توسعه درمان؛ محور همکاری‌های ایران و امارات

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت دولت امارات متحده عربی گفت: ایران این آمادگی را دارد تا با وزارت بهداشت امارات همکاری داشته باشد و روابط خود را توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت دولت امارات متحده عربی ضمن بیان این که روابط با امارات متحده عربی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: فعالیت بیمارستان ایرانی در امارات که با حمایت‌های مسئولین اماراتی میسر شده است، نماد دوستی دو کشور بوده و توسعه این همکاری‌ها می‌تواند نتایج مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: ایران در زمینه دارویی توفیقات بسیار خوبی کسب کرده و توانسته در حوزه‌های نانودارو نیز موفق عمل کند. تولید دارو برای مقابله با سرطان از جمله دستاوردهای دیگر نظام سلامت ایران است که خوشبختانه نمونه‌های این دستاوردها در بیمارستان ایرانیان دبی نیز به کار رفته و در درمان بیماران مؤثر واقع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هلال احمر نیز بواسطه تاسیساتی که در حوزه تولید دارو دارد، می‌تواند تأمین کننده دارو با قیمت مناسب در کشور امارات باشد. بر همین اساس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا با وزارت بهداشت امارات همکاری داشته و روابط خود را توسعه دهد.

کولیوند با اشاره به این که ایران و امارات علاوه بر همسایه بودن، هر دو کشورهایی مسلمان هستند، گفت: ارتقا سطح کیفی کادر درمان بیمارستان ایرانیان می‌تواند نقش بسزایی در توسعه همکاری‌ها داشته باشد و خدمات بهتری در این مرکز ارائه شود. ما از شما دعوت می‌کنیم تا با حضور در ایران از دستاوردهای هلال احمر بازدید کرده تا زمینه‌های همکاری به شکل بهتری مشخص شود.

همچنین در این دیدار عبدالرحمن بن محمد العویس، وزیر بهداشت دولت امارات متحده عربی با استقبال از همکاری با هلال‌احمر ایران و ایجاد مکانیسم‌های جدید در این زمینه گفت: اقدامات هلال احمر مصداق وظایف انبیاست، کشور ایران دوست و برادر ماست و بر همین اساس همکاری‌های دوجانبه رو به توسعه است.

وی افزود: حضور کولیوند در رأس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نشانگر رویه رو به توسعه است و می‌تواند منجر به ایجاد زمینه‌های همکاری مضاعفی شود. امروز نمی‌توان به تنهایی در امور مختلف به موفقیت رسید و بر همین اساس باید هم افزایی را در دستور کار قرار داد.

وزیر بهداشت امارات متحده عربی خاطرنشان کرد: ملیت‌های مختلفی در کشور امارات ساکن هستند و امارات اولویت خود را رعایت حقوق این شهروندان و رسیدگی به آنها می‌داند و همکاری با هلال احمر ایران در زمینه‌های مختلف را ثمربخش می‌داند و آماده است تا مکانیزم جدیدی برای همکاری فی ما بین تعریف کند.

منبع: mehrnews-5627951

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد