hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > تفاوت کیفیت و قیمت میلگرد شاهین بناب و ظفر بناب

تفاوت کیفیت و قیمت میلگرد شاهین بناب و ظفر بناب

این مقاله کیفیت و قیمت میلگرد بناب، سایز و مشخصات آن را، با ویژگی و قیمت میلگرد شاهین بناب، مقایسه کرده و فاکتورهایی را برای تصمیم گیری جهت خرید ارائه می کند.

در ناحیه شمال غربی کشور، دو برند اصلی معروف تولیدکننده میلگرد وجود دارد که همواره در حال رقابت هستند. می‌توان گفت کارخانه ظفر بناب با مجتمع فولاد شاهین بناب که از زیرمجموعه‌های فولاد صنعت بناب است، همیشه در تولید و فروش این مقطع در رقابت بوده‌اند. مشخصات هر دو برند باعث شده است آن‌ها از بین خیلی از کارخانه‌ها، انتخابی مناسب برای خریداران باشند. اما زمانی که به انتخاب یکی از این دو مجتمع می‌رسیم، به مقایسه دقیق‌تری نیاز داریم. در این مقاله مقاطع تولیدشده با نام این دو برند را از نظر ویژگی‌های اصلی و تعیین‌کننده آن‌ها با هم مقایسه می‌کنیم.

میلگرد ظفر بناب یا شاهین بناب؟! کدام سایزها و گریدها در این دو برند، همواره روی خط تولید قرار دارند؟

گاهی ممکن است شما برای تهیه سایزها یا گریدهای مدنظر خود به سایت‌های مرجع خرید و فروش مراجعه کنید. اگر برخی از این مقاطع را در لیست بهایشان پیدا نکردید و یا اطلاعات کافی برای آن‌ها ثبت نشده بود، در این مورد بهتر است با کارشناسان مرتبط تماس بگیرید. این مسئله به‌این‌دلیل است که برخی از سایزها به‌طورمعمول در این دو مجتمع تولید نمی‌شوند.

تنها برخی از موارد را می‌توانید همیشه از طریق این دو کارخانه تهیه کنید. به‌طورمعمول، ظفر بناب محصولات سایز 8 و 10 را در گرید A2 تولید می‌کند  و در گرید A3 از تنوع سایز 12 تا 28 برخوردار است.  شاهین نیز مقاطع گرید A2 را در سایزهای 8 و 10 موجود دارد و در گرید A3 سایزهای 12 تا 32 را تولید می‌کند. بنابراین طبق جدیدترین اطلاعات، میلگرد سایز 32 از محصولات همیشگی خط تولید مجتمع ظفر نیست و در بقیه موارد این دو برند سایزها و گریدهای مشابهی دارند.

کیفیت میلگرد بناب و شاهین بناب در تصویر با هم مقایسه شده است. 

سایزهایی که در هر دو برند همیشه موجود هستند، از پرکاربردترین میلگردهای مورد تقاضا به حساب می‌آیند. ولی اگر خرید شما شامل دیگر سایزها نیز است، باید محاسبه کنید که آیا خرید جداگانه بقیه سایزها از دیگر کارخانه‌ها به‌صرفه‌تر است یا اینکه تمام خرید خود را باید از مجتمع دیگری انجام دهید.

مقایسه ویژگی های اصلی و موثر دو برند جهت تصمیم گیری برای خرید

علاوه بر سایز و گرید، مشخصات زیادی برای این دو می‌توان گفت ولی ویژگی‌های اصلی تا حد خیلی زیادی انتخاب ما را مشخص خواهندکرد:

  • مقایسه قیمت دو برند

محصولات هر دو مجتمع از نظر نرخ در دسته متوسط هستند. قیمت میلگرد بناب، در حد کمی نسبت به رقیب خود گران‌تر است. در مورد مقایسه نرخ‌ها توجه داشته باشید که ارزش‌گذاری این کالا  برحسب کیلوگرم است و میلگرد ظفر بناب، به خاطر سبکی وزن هر شاخه‌ و نیز اختلاف اندک کیفیتش، نرخ بیشتری نسبت به رقیب خود دارد و همانطورکه اشاره خواهیم کرد، این اختلاف وزن میان تولیدات این دو کارخانه به خاطر تفاوت در شیوه تولید آن‌ها است.

براساس نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"تغییرات قیمت میلگرد ظفر بناب، به‌صورت روزانه و لحظه‌ای است؛ به‌همین‌دلیل کوچک‌ترین تغییر در بازار آهن مانند: نوسانات نرخ ارز، تغییر نرخ مواد اولیه، کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا، می‌تواند بر قیمت روز میلگرد بناب در بازار اثرگذار باشد. این محصول فولادی تولید شده در کارخانه ظفر بناب، با داشتن انواع استانداردهای ملی و بین‌المللی، توانسته جایگاه خوبی را در بازار آهن آلات کشور به خود اختصاص دهد و علاوه بر مصرف در داخل کشور، به سایرکشورها نیز صادر می‌شود. قیمت میلگرد بناب امروز به عواملی چون سایز، وزن و نوع استاندارد آن بستگی دارد."

باتوجه به نوسانات زیادی که همیشه گریبان‌گیر بازار فولاد است، بهتر است نرخ این دو برند را قبل از خرید در مراجع معتبر بررسی کنید. همچنین درنظر داشته باشید که هزینه خرید کالا تنها یکی از موارد مهم است و شما نباید از کیفیت و مشخصات دیگر صرف نظر کنید.

میلگرد ظفر بناب به صورت بندیلی در کارخانه نشان داده شده است. 

  • مقایسه کیفیت دو برند

از آنجایی‌که این کالا اغلب در ساختمان‌سازی به کار می‌رود، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، کیفیت است. برای اینکه ساختمانی ایمن و مستحکم را در پایان کار داشته باشید، باید مصالح شما از جمله میلگردها از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. یکی از مواردی که این دو برند را به دو رقیب در زمینه تولید این مقطع فولادی تبدیل کرده است، کیفیت مناسب آن‌هاست. این ویژگی به همراه هزینه مناسب، باعث شده است هر دو انتخابی به‌صرفه از لحاظ اقتصادی باشند.

کالاهای هر دو کارخانه تولیدکننده، طبق استاندارد ملی هستند و همچنین آنها از استانداردهای روسی و اروپایی و دیگر استانداردهای بین‌المللی نیز تبعیت می‌کنند. این استانداردها بر اساس مواد اولیه، وزن و میزان مقاومت مقطع فولادی سنجیده می‌شوند. شما از طریق جدول اطلاعات محصول می‌توانید وزن و مقاومت آن را ببینید.

  • مقایسه وزن شاخه های میلگرد تولیدی در دو برند شاهین بناب و ظفر بناب

این دو برند بر اساس استاندارد ملی و همچنین استاندارد روسی تولید می‌شوند، به این معنی که هر دو رقیب در یک محدوده وزنی استاندارد قرار دارند. در همین محدوده وزنی استاندارد اختلاف وزنی کمی بین این دو هست.

مقایسه دقیق مقاطع هر دو برند از نظر وزن هر شاخه، مشخص می‌کند که تولیدات مجتمع شاهین بناب وزن بیشتری نسبت به رقیب خود دارند. بنابراین اگر ما قیمت این کالا را بصورت شاخه‌ای در نظر بگیریم، می‌توان گفت پایین بودن قیمت میلگرد شاهین بناب (https://ahanonline.com/product-category/میلگرد/قیمت-میلگرد/میلگرد-شاهین-بناب/) نسبت به رقیب خود، به خاطر وزن زیادتر هر شاخه از آن است. در واقع از عوامل موثر تعیین نرخ، جهت خرید میلگرد شاهین بناب و رقیب آن، وزن شاخه‌ای این محصول است.

بر طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"قیمت روز میلگرد شاهین بناب، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این محصول فولادی در سایزهای 8 تا 32 و در استانداردهای A2 و A3 تولید می شود؛ از آن جا که کیفیت محصولات کارخانه شاهین بناب بالا است، همواره این میلگرد مورد تقاضای پیمانکاران قرار دارد و اطلاع از تغییرات قیمت میلگرد شاهین بناب 14، 16، 18 و…  برای آن ها مهم است."

بررسی هزینه حمل با توجه به موقعیت جغرافیایی هر کارخانه

هزینه‌های حمل و نقل یکی از مواردی است که هنگام خرید کالاهای فولادی برای خریداران مهم است. شما هر چه از مکان تولید و فروش کالا دورتر باشید، باید هزینه بیشتری بابت حمل و نقل بدهید. هر دو مجتمع مورد مقایسه در این مقاله، در استان آذربایجان شرقی و در شهر بناب قرار گرفته‌اند. بنابراین از نظر فاصله و هزینه حمل بار، تفاوتی بین این دو نخواهدبود.

حمل میلگرد شاهین بناب با تریلی، به تصویر کشیده شده است. 

سخن پایانی

در این مقاله دیدیم که این دو برند در بسیاری از موارد بسیار به هم شبیه هستند.  شاید سال‌ها رقابت باعث شده است که هیچ‌کدام از آن‌ها نخواهد نسبت به دیگری به لحاظ ویژگی‌های مهم کاستی و کمبودی داشته باشد. محصولات تولیدی هر دو کارخانه، از جهات مختلف به هم نزدیک بوده و هردو انتخاب مناسبی برای ساخت و ساز هستند.

به‌طورکلی، جهت به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص کیفیت و قیمت مقاطع تولیدی در دو برند ظفر بناب و شاهین بناب، می‌توانید به وبسایت آهن آنلاین مراجعه نمایید.

Ahanonline.com

شماره تماس: 54712-021

آدرس: تهران، ستارخان، خیابان حبیب الله، نبش بن بست بنفشه، پلاک 114

ایمیل: info@ahanonline.com

 

 

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد