hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > توجه بیشتر به شناسایی موانع تولید و تجاری‌سازی دانش‌بنیان

توجه بیشتر به شناسایی موانع تولید و تجاری‌سازی دانش‌بنیان

بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحدهای تابعه سازمان بازرسی کل کشور گفت: شناسایی موانع تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد مهدی بلندیان جانشین رئیس کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه گیاهان دارویی از سهم این سازمان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و تسهیل مسیر فعالیت این کسب و کارها خبر داد.

بلندیان گفت: بر استناد اصل ۱۷۴ قانون اساسی، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح مقررات موارد قانونی در دستگاه‌های اجرایی بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» جهت تحقق منویات معظم‌له در سازمان بازرسی کل کشور، خداییان، ریاست سازمان بخش نامه‌ای را ابلاغ کرده است. طبق این بخش‌نامه، کارگروهی با عنوان حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به منظور شناسایی موانع تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، چالش‌ها و مشکلات نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر تشکیل شد.

بازرس کل امور خارجه، مجلس، ریاست جمهوری و واحدهای تابعه سازمان بازرسی کل کشور افزود: این کارگروه از ابتدای سال تاکنون از برخی مراکز نوآوری، خانه نوآوری ایران، شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و ساختارهای متولی اقتصاد دانش‌بنیان بازدید و جلسات متعددی را با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همچنین نشست‌هایی را با شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان برگزار کرده است.

جانشین رئیس کارگروه حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان به دغدغه، مشکلات و مسایل شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اشاره کرد: دغدغه دانش‌بنیان‌ها اغلب در حوزه صدور مجوزها، اخذ تهسیلات بانکی، معافیت‌های مالیاتی، تخصیص ارز، امور بیمه و … است. به فراخور این مسایل و چالش‌ها، این کارگروه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط دعوت می‌کند و برخی راهکارهای لازم به آنها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: با پیگیری کارگروه حمایت از تولید دانش‌بنیان و صیانت از نخبگان مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در مورد حق بیمه قراردادهای دانش‌بنیان‌، با همکاری سازمان تامین اجتماعی تا حدود زیادی برطرف شده است.

بلندیان با اشاره به فرآیندهای تجاری‌سازی، معافیتی و بیمه‌ای شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان عنوان کرد: عمده مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث تجاری‌سازی و بیمه مشکل کسب مجوز است که واحدهای متعددی در سازمان پیگیری می‌کنند تا این مشکلات را رفع کنند

منبع: mehrnews-5623448

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد