hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تکمیل مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی نیازمند بودجه کلان است

تکمیل مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی نیازمند بودجه کلان است

اصفهان- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: تکمیل و تجهیز مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی اصفهان نیازمند بودجه کلان است.

حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، وجود مراکز بازپروری برای معاینه و درمان حیوانات را در هر استان ضروری دانست و اظهار داشت: مراکز بازپروری نیاز واقعی برای حیات وحش است زیرا حیات وحش از پرنده تا خزنده و پستاندار گوشتخوار و علفخوار و … تنوع گونه‌ای دارند، از این رو وجود یک مرکز قرنطینه و تیمارداری و بازپروری در هر استانی متناسب با بودجه، جزو نیازهای اساسی هر استان است.

وی ادامه داد: مرکز بازپروری حیات وحش اصفهان در منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی با مشارکت ارزشمند یکی از صنایع سبز استان در راستای مسئولیت اجتماعی، طراحی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۷ آغاز شد اما تکمیل آن هزینه‌ها و بودجه کلان و قابل توجهی نیاز دارد.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز اکنون سه بخش دارد، افزود: سایت نگهداری گوشت‌خواران، نگهداری علف‌خواران و نگهداری پرندگان در این مرکز پیش‌بینی شده و در آینده نیز بخشی برای خزندگان نیاز خواهد شد، اضافه خواهد شد.

اکبری با بیان اینکه ۲ ساختمان مرکز بازپروری حیات وحش کلاه قاضی احداث شده و پِی ریزی یک ساختمان دیگر نیز انجام شده است، گفت: بخشی از این مرکز تجهیز و بصورت غیر رسمی راه اندازی شده و در حال استفاده است.

وی اضافه کرد: پیگیر تکمیل تجهیزات مرکز و بکارگیری نیروی ثابت هستیم؛ در این راه دوستداران محیط زیست، دامپزشکان و سازمان‌های مردم نهاد در تیمارداری و نگهداری حیات وحش کمک کار ما بودند.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ابراز داشت: حیوانات وحشی که به هر دلیلی آسیب می‌بینند، در این مرکز نگهداری و تیمار می‌شوند و تلاش می‌کنیم پس از بهبودی به طبیعت باز گردند اما در مواردی مانند لالین توله خرس سیاه بلوچی، رهاسازی در طبیعت، بسیار دشوار است زیرا حیوان از ابتدا از طبیعت زنده گیری می‌شود و نیاز به مراقب دارد و آموزش‌های لازم را در طبیعت و از مادر دریافت نمی‌کند و رهاسازی آن در طبیعت سخت و در اغلب موارد غیر ممکن است.

به گزارش مهر پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی با وسعت بیش از ۴۷ هزار هکتار در ۳۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان و در مجاورت شهر جدید بهارستان واقع است.

منبع: mehrnews-5623276

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد