hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نخست‌وزیر عراق تمام دستورات دولت الکاظمی را لغو کرد

نخست‌وزیر عراق تمام دستورات دولت الکاظمی را لغو کرد

ایرنا نوشت: نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه دولت موقت سابق اختیار و صلاحیت انتصابات را نداشت، تمامی دستورات صادره دولت پیشبرد امور به ریاست مصطفی الکاظمی پس از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۱ را لغو کرد.

هیئت دولت عراق به ریاست محمد شیاع السودانی در جلسه هفتگی دولت در روز سه شنبه، همه دستورات دولت الکاظمی که پس از هشتم اکتبر ۲۰۲۱ صادر شده است، لغو کرد.

السودانی دستور داد تا در راستای مبارزه با فساد و به منظور کنترل اموال و جلوگیری از اختلاس، هر چه سودتر حساب یکپارچه خزانه دولت ایجاد شود و در همه قراردادهای امضا شده در دولت‌های گذشته بازنگری شود تا این اطمینان حاصل شود که این قراردها منطبق با ضوابط و قوانین بوده است.

وی در راستای مبارزه با فساد، همچنین به همه وزرای کابینه خود دستور داد تا برنامه وزارتخانه‌های خود را ظرف حداکثر یک هفته، بر اساس برنامه دولت مبتنی بر مبارزه با فساد، بیکاری، فقر ارائه کنند.

نخست وزیر عراق وزیر بهداشت عراق را به عنوان سرپرست وزارت محیط زیست و وزیر خارجه عراق را به عنوان سرپرست وزارت مسکن عراق تعیین کرد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق تأکید کرد که چهار هفته برای اجرای برنامه دولت و اولویت‌های آن برای مبارزه با فقر، بیکاری و فساد اداری در نظر گرفته شده است.

وی کلیه احکام و مصوبات دولت قبل در خصوص انتصاب روسای دستگاه‌های غیر وابسته به وزارتخانه‌ها و مدیران کلی که حقوق خود را از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۱ دریافت می‌کنند، ابطال و تأکید کرد که دولت موقت سابق اختیار و صلاحیت انتصابات را نداشت.

310310

منبع: khabaronline-1690303

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد