hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > خبرنگار شرق از مهسا امینی عکسی نگرفته که نشردهنده آن باشد

خبرنگار شرق از مهسا امینی عکسی نگرفته که نشردهنده آن باشد

مهدی رحمانیان: خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق، خانم نیلوفر حامدی در ماجرای پوشش خبری مرحومه مهسا امینی از ابتدا تا انتهای کار با من در ارتباط و هماهنگ بودند.

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: از این منظر من هم در این گپ دوستانه گفتم و هم الان تاکید می کنم که خانم حامدی اساسا عکسی نگرفته که اولین منتشرکننده باشد.

به گزارش ایلنا مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق، درباره مصاحبه روز گذشته خود پیرامون وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: واقعیت مطلب این هست که یک گفت‌وگوی غیر رسمی و دوستانه بود که رسانه‌ای و منتشر شد. به همین جهت گفت‌وگوی فوق دربرگیرنده همه واقعیت نبود. در آن گفت‌وگو مطالبی را به صورت اجمالی گفته بودم که نیاز به توضیحات بیشتری داشت. گرچه بعدا توضیحات تکمیلی ارائه کردم اما با توجه به انتشار خبر اولیه دیگر کسی به آن توضیحات توجه نکرد.

وی افزود:‌ واقعیت این است که صحبت‌های من ناظر به حادثه‌ای بود که در سرمقاله امروز روزنامه شرق به آن اشاره کردم. آنجایی که گفتم خانم حامدی از ابتدا تا انتها با من هماهنگ بود منظورم درباره ماجرای پوشش خبری مرحومه مهسا امینی بود، در ماجرای مهسا امینی، خانم همتی دبیر سرویس روزنامه شرق و خانم حامدی با من در ارتباط بودند و تاکید داشتم خبر را از منابع مطمئن به ویژه با پلیس چک کنند و بعد آن را منتشر کنند. در نهایت با توجه به اینکه پلیس خبر را تایید نکرد خبر نه توسط خبرنگار و نه در روزنامه منتشر نشد.

مدیرمسئول روزنامه شرق افزود: از این منظر من هم در این گپ دوستانه گفتم و هم الان تاکید می کنم که خانم حامدی اساسا عکسی نگرفته که اولین منتشرکننده باشد. این موضوع درست انتقال داده نشده و طبیعتا ممکن است بعضی‌ها استفاده خاص خودشان را کرده باشند که مدنظر من نبود. بنابراین می‌خواهم بگویم از وقتی که این خبر توسط یک خبرنگار استوری شد و سپس خبرنگاران ما آن را دیدند تا مرحله‌ای که خانم حامدی به بیمارستان می‌رود و با این صحنه مواجه می‌شود که خانم مهسا امینی زیر دستگاه اکسیژن قرار دارد، من در جریان بودم و جمع‌بندی این شد که ما خبر را منتشر نکنیم. یعنی از ابتدا تا انتهای منتشر نکردن این خبر در ارتباط بودم.

رحمانیان در پاسخ به این سوال که آیا برای منتشر نشدن خبر مهسا امینی فشاری وجود داشت، گفت: خیر، اصلا کسی در جریان نبود که بخواهد فشاری وارد کند. من به همکاران گفتم چون بخش عمده این خبر به پلیس برمی‌گردد و ما قبلا خبرهایی مانند حادثه پردیسان را پوشش داده بودیم، نمی‌خواستیم این برداشت صورت بگیرد که شرق جهت دار عمل می کند. بدیهی است خبرهایی که به صحت آن ایمان کامل داریم را با ملاحظات خاص خودش منتشر می‌کنیم. اما در مورد این خبر به بچه‌ها گفتم چون پلیس قبول نکرده و گفته بعد از بررسی پرونده بیانیه می‌دهیم، صبر کنیم پلیس بیانیه را صادر کند. بعد از آن با تعطیلات اربعین مواجه شدیم و انتشار گزارش به بعد از تعطیلات و پس از تشییع پیکر موکول شد.

رحمانیان در پاسخ به این سوال که آیا خبر جدیدی درباره خانم حامدی وجود دارد، گفت: وضعیت او مانند گذشته است که همچنان در بازداشت هستند و باید صبر کرد که مراحل قضایی‌اش را طی کند.

مدیرمسئول روزنامه شرق درباره اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات هم گفت: در این موضوع دو بحث وجود دارد. یک بحث اینکه می گوید ایشان آموزش‌هایی دیده که من گفتم در این خصوص بی اطلاع هستم و بطور طبیعی اظهار نظری هم نکردم. مبحث دوم انتشار عکس توسط خانم حامدی است و اینکه ایشان عکس را برای اولین بار منتشر کرده من این موضوع را تکذیب کردم و گفتم او این کار را نکرده و بار دیگر هم تاکید می‌کنم خانم حامدی علیرغم آنکه بالای سر خانم مهسا امینی حضور پیدا کرده، امکان عکسبرداری نداشته که بخواهد آن را منتشر کند. فایل گفت‌وگو با دبیر سرویس ما موجود است که در آنجا گفت به کسی اجازه نمی‌دهند عکس بگیرد. بنابراین درباره این موضوع گفتم که واقعیت ندارد.

منبع: ensafnews-378721

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد