hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > قوانین اجاره کوتاه مدت آپارتمان و سوئیت در تهران و حومه

قوانین اجاره کوتاه مدت آپارتمان و سوئیت در تهران و حومه

همانند هتل‎ها، قوانینی برای اجاره کوتاه مدت آپارتمان یا سوئیت در تهران و حومه وجود دارد.

تابعیت از این قوانین برای افرادی که این نوع اقامت را برای سفر انتخاب می‎کنند، لازم‌الاجرا و ضروری است. طبیعی است که رعایت قوانین مربوطه در زمینه اجاره کوتاه مدت املاک، ضامن امنیت و آسایش مسافران خواهد شد.

چرا آشنایی با قوانین اهمیت دارد؟

برخی از افراد ترجیح می‌دهند در سفرهایشان به جای رفتن به هتل، در آپارتمان و یا سوئیت اقامت کنند. بعضی وقت‌ها هم برای این کار دلایل دیگری وجود دارد. مثلاً ممکن است موعد اجاره خانه شما سر آمده باشد و هنوز جای مناسبی را اجاره نکرده باشید.

البته فرقی نمی‌کند که به چه دلیلی قصد اجاره کوتاه مدت آپارتمان را دارید، در هر حال باید قوانین را رعایت کنید. آشنایی با قوانین به شما کمک می‎کند، راحت‌تر برای این کار اقدام کنید. بنابراین آشنایی با قوانین، هنگام اجاره کوتاه مدت انواع آپارتمان و سوئیت در جاباما تهران اهمیت ویژه‌ای دارد.

قانون اول، برخورداری از شرایط سنی 

یکی از اصلی‌ترین قوانین برای استفاده از اقامتگاه‌هایی نظیر هتل، خوابگاه و نظایر آن و یا اجاره کوتاه مدت آپارتمان، رسیدن به سن قانونی است. سن قانونی در کشور ما 18 سال است و فردی که قصد دارد برای اقامت کوتاه مدت، یک آپارتمان یا سوئیت را اجاره کند، باید این شرط را داشته باشد.

اما چرا باید حداقل 18 سال را برای اجاره کوتاه مدت آپارتمان داشت؟ برای این که شما در صورتی یک بزرگسال محسوب می‌شوید که به سن قانونی رسیده باشید. در این حالت مسئولیت کارهایتان بر عهده خودتان است و کلیه قوانین کشوری اعم از حقوقی و کیفری برای شما لحاظ خواهد شد.     

اجاره کوتاه مدت آنلاین

این روزها اجاره کوتاه مدت املاک به صورت آنلاین انجام می‌شود. حواستان باشد که برای رزرو آنلاین از سایت معتبری استفاده کنید.

کامل بودن مدارک به هنگام رزرو از طریق وب‌سایت‌ها نیز اهمیت دارد. زیرا اگر زمانی که برای تحویل آپارتمان می‎روید، نقص مدرک داشته باشید، صاحب آپارتمان می‌تواند قرارداد شما را فسخ کند و در نتیجه قادر به اجاره ملک مورد نظر نبوده و ناگزیر به گشتن برای جای جدیدی شوید. پس علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و مدارک خود را کامل به صاحب ملک ارائه دهید.

قوانین هر ملک متفاوت است

علاوه بر قوانین عمومی، شما باید قوانین هر ملک مشخص را نیز رعایت کنید. در حقیقت زمانی که شما به سایت مورد نظر برای اجاره کوتاه مدت ملک سر می‌زنید، می‌توانید آپارتمان یا سوئیت‌های زیادی را مشاهده کنید که در سایت مربوطه آگهی داده‌اند.

می‌توانید در سایت های رزرو آنلاین اقامتگاه ها با انتخاب تهران یا شهرهای اطراف آن، آپارتمان‌ها و سوئیت‌های موجود برای اقامت کوتاه مدت را مشاهده کنید. با انتخاب و کلیک هر کدام از این اقامتگاه ها شما قادر به مشاهده عکس‌ها، آگاهی از امکانات آپارتمان یا سوئیت و مطالعه قوانین اختصاصی هر کدام از این آپارتمان‌ها هستید که توسط صاحبخانه تعیین شده است.    

متاهل‌ها بدانند

اگر قصد دارید با همسرتان خانه‌ای را به صورت موقت و روزانه اجاره کنید، حتماً مدارک ازدواجتان را به همراه داشته باشید. قانون محرمیت در ایران، یکی از قوانین اصلی هتل‌داری و اجاره اقامتگاه ها است که باید حتما آن را رعایت کنید.

چه قصد سفر به تهران را داشته باشید و یا بخواهید در یکی از شهرهای حومه آن مستقر شوید، این یکی از قوانین اصلی و مهم برای اجاره کوتاه مدت آپارتمان و سوئیت است. البته این قانون سراسری است و برای سایر شهرهای ایران نیز صادق است.

آیا می‌توان مهمانی و جشن گرفت؟

پاسخ به این سوال بستگی به آپارتمانی که اجاره می‌کنید و صاحب‌خانه‌ هر ملک دارد.

به ساعت تحویل آپارتمان دقت کنید

درست است که شما در یک هتل اقامت ندارید و لازم نیست قوانین ورود و خروج هتلی را رعایت کنید، اما این بدان معنی نیست که برای اجاره روزانه یا کوتاه مدت آپارتمان‌ و سوئیت در تهران و حومه، قوانین ورود و خروج وجود ندارد.

ساعت تحویل آپارتمان از جانب صاحبخانه و شما، امکان برقراری نظم را به هر دو طرف می‌دهد. در این حالت هم شما می‎دانید که این ملک چه ساعتی به شما ارائه می‌شود و هم صاحبخانه می‌داند که چه زمانی قصد تخلیه مکان را دارید.

این آگاهی دوسویه باعث منظم بودن برنامه شما و صاحبخانه می‌شود. فرض کنید شما ندانید که آپارتمان دقیقا چه ساعتی به شما تحویل داده می‌شود، به در محل می‌رسید اما مهمان قبلی هنوز آنجاست و شما باید مدتی را برای تحویل گرفتن ملک خود معطل بمانید.

از همین روست که برای صاحبخانه نیز اطلاع داشتن از ساعت ورود و خروج شما مهم است. در این صورت او می‌تواند بدون تداخل ملک را برای شما و مهمان بعدی آماده و تمیز کند.

 

حیوان خانگی 

 می توانید از اقامتگاه هایی که مجاز حیوان خانگی هستند برای رزرو اقدام کنید.

امتیاز: 4 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد