hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > از ایشان یاد بگیر!

از ایشان یاد بگیر!

هر چه فکر کردم عقلم به جایی بیشتر از سقف کبابی قد نداد که نداد. تازه این جا هم باید نردبان بگذارم بروم بالا تا سرم به سقف برسد و در نتیجه عقل که باید درون آن باشد اگر بود، برسد به سقف کبابی!

هر چه فکر کردم عقلم به جایی بیشتر از سقف کبابی قد نداد که نداد. تازه این جا هم باید نردبان بگذارم بروم بالا تا سرم به سقف برسد و در نتیجه عقل که باید درون آن باشد اگر بود، برسد به سقف کبابی! اما موضوعی که مرا برای اندازه‌گیری بُرد عقلم درگیر کرده است، چیزی جز رسیدن به معیارهای یک غلام هوشمند برای همسرجان نیست! همان غلامی که خانواده آنها در پی درخواست مکرر خانواده ما پذیرفتند و ما به این نشان اعلا، ارتقا یافتیم و حالا شده‌ایم جزو ارتقا یافتگان! این غلام هوشمند باید توانایی اقتصادی خوبی داشته باشد که ما با شاگردی در کبابی نداریم، بقیه شرایطش هم اصلا مهم نیست که ما شاید همه را داشته باشیم. حالا امروز که مقام کبابی نیست و ما می‌توانیم با خیال راحت حرف بزنیم باید اعتراف کنم که بد نیست شما آقایان و صرفا آقایان و نه خدای‌نکرده خانم‌های شریف و باشخصیت، کتاب مرد ایده‌آل را بخوانید. شاید عقل شما بیشتر از من کمترین برسد. «رابرت‌ ا. جانسون» در کتابش راهکارهایی را پیشنهاد داده است که به کمک آنها مردان بتوانند توانایی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود را به‌عنوان یک مرد امروزی تقویت کنند و محبوبیت خود را در نظر همسران خود افزایش دهند. او در دو بخش کلی با نام‌های موهبت‌های عناصر زنانه و ابهام و آلودگی عناصر زنانه دو چالش بزرگ مردان را مطرح می‌کند و برای آن راهکار ارائه می‌دهد. موهبت‌های عناصر زنانه در این کتاب به‌عنوان عناصری که خوشبختی مرد را تضمین می‌کنند مطرح شده‌اند و ابهام این عناصر به‌عنوان چالش‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که مردان امروزی برای مرد شدن به آنها نیاز دارند. بنا به پیشنهاد نویسنده، مردان باید یازده عنصر زنانه این کتاب را به تفکیک بشناسند، تا بتوانند از زندگی خود احساس رضایت کنند و گرنه مجبور به نوشیدن سم‌هایی مهلک می‌شوند که زندگی آن‌ها را برای همیشه دچار اختلال می‌کند. راستی این  رابرت الکس جانسون، روان‌شناس تحلیلی و روان‌درمانگر یونگی و نویسنده بود. کتاب‌های وی تاکنون بیش از ۵/۲ میلیون نسخه به فروش رسیده‌اند. این فروش یعنی رسیدن به جایگاه مرده ایده‌آل! ببخشید نوشتم مرده منظورم همان مرد بود. فهرست کتاب مرد ایده‌آل عبارت است از مقدمه: زن بودن نیاز مرد شدن / بخش یک: موهبت‌های عناصر زنانه / بخش دو: ابهام و آلودگی عناصر زنانه / نتیجه‌گیری  و یادداشت‌ها. در ضمن به نظر من مقام کبابی یک مرد ایده‌آل است. شماره‌های گذشته کباب کتاب و معرفی کتاب‌های او حکایت از این موفقیت گسترده وی دارند. البته نمی‌دانم خودشان در این باره چه نظری دارند؛ ولی همسرجان من، بارها گفته‌اند از ایشان یاد بگیر! و من هر چه توضیح می‌دهم که دقیقا دارم همین کار را انجام می‌دهم؛ ولی فایده نداشته است و باز هم تذکر می‌دهند آن هم تذکر آیین‌نامه‌ای که از ایشان یاد بگیر!

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
سعید آقایی جشوقانی
سعید آقایی جشوقانی
سعید آقایی، بیش از همه یک "دوست کتاب" به حساب می‌آید.
او کارشناسی ارشد هنر دارد، ۴ مجموعه شعر و ۱ مجموعه داستان و ۲ کتاب نثر ادبی منتشر کرده. ۱۲ نمایشگاه انفرادی نقاشی داشته و نوشتن را در گونه های مختلف تجربه کرده است.

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد