hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یادداشت > امید به حل مشکلات وزارتخانه پر حاشیه

امید به حل مشکلات وزارتخانه پر حاشیه

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز شنبه (۲۳ مهرماه) در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سید صولت مرتضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد و قرار است جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز برگزار شود. مرتضوی گزینه‌ای است که از همان ابتدا مورد استقبال مجلسی‌ها قرار گرفت.




سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز شنبه (۲۳ مهرماه) در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سید صولت مرتضوی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد و قرار است جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز برگزار شود. مرتضوی گزینه‌ای است که از همان ابتدا مورد استقبال مجلسی‌ها قرار گرفت. شماری از مجلسی‌ها می‌گویند رئیس جمهور مطمئن ترین فرد برای تصدی وزارت کار و رفاه اجتماعی را آن‌هم به خاطر دغدغه‌های مهم نمایندگان، به مجلس معرفی کرده است. مجلسی‌ها کم‌وبیش از عملکرد او در جایگاه معاونت اجرایی رییس جمهور رضایت دارند و  با این تفاسیر و اظهار نظر مثبت نمایندگان مجلس در روزهای اخیر به نظر می‌رسد شانس مرتضوی برای نشستن بر سکوی وزارت کار زیاد است و دولت اشتباه خود را در انتخاب و معرفی زاهدی وفا برای مرتضوی تکرار نکرده است. مرتضوی ۶۱ ساله پیش از این سمت‌هایی چون بخشداری و معاونت فرمانداری تا استانداری و معاونت سیاسی وزارت کشور را دارا بوده و به گفته حسینی، تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی وی به گونه ای است که به‌خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید. شهرداری مشهد مقدس، مدیرعاملی سازمان موقوفات آستان مقدس رضوی و ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، عضویت و ریاست هیأت مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران - شمال از دیگر مسئولیت‌های مرتضوی است که از آغاز دولت سیزدهم در مقام معاون اجرایی رئیس جمهور، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و مسئولیت سفرهای استانی و پیگیری مصوبات این سفرها را عهده‌دار است. وی همچنین در حوزه رسانه نیز فعالیت موثری داشته و مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت (ارگان مطبوعاتی قوه قضاییه) و دبیر کل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است. به‌هرحال بلاتکلیفی وزارت کار ضرر و زیان بزرگی به کشور می‌زند. این وزارت خانه از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور است. صدها عضو هیات مدیره، ده‌ها شرکت، میلیاردها تومان پول و سرنوشت میلیون‌ها نفر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رقم می‌خورد. از سوی دیگر این وزارتخانه و عملکرد آن در اقتصاد و رفاه مردم تأثیرگذار است.
از طرف دیگر سکانداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار راحتی نیست. این وزارتخانه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که مهم‌ترین آن‌ها مبحث بیکاری جوانان و مشکلات بی‌شمار صندوق‌های بازنشستگی است. باید دید مرتضوی به فرض کسب اعتماد نمایندگان مجلس می‌تواند مشکلات و چالش های حوزه کاری خود را به‌درستی مدیریت کند یا مشکلات سریالی این وزارتخانه ادامه می‌یابد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد