hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > هوای اصفهان در ۴ ایستگاه برای گروه‌های حساس ناسالم است

هوای اصفهان در ۴ ایستگاه برای گروه‌های حساس ناسالم است

اصفهان- مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای این کلانشهر امروز شنبه بیست و سوم مهرماه در چهار منطقه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه بیست و سوم مهرماه براساس داده‌های دریافتی هشت ایستگاه شهرداری در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه میدان انقلاب ۱۲۲، کاوه ۱۰۸، رهنان و فرشادی ۱۰۴ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان اضافه کرد: همچنین شاخص کیفی هوا در پنج ایستگاه دیگر شهرداری از جمله باهنر با میانگین ۱۰۰، وِلدان (ورزشگاه میثاق) با میانگین ۹۵، میدان فیض با میانگین ۹۲ و خیابان میرزا طاهر با میانگین ۷۴ AQI در وضعیت قابل قبول است.
 

لقایی با بیان اینکه اطلاعات ایستگاه کردآباد به دلیل نقص فنی در دسترس نیست، گفت: اکنون هشت ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان در مدار است و اطلاعات آن به سرورهای مرکز پایش و نیز آزمایشگاه هوا اداره کل محیط‌زیست ارسال می‌شود.‌

به گفته وی با وجود قرار گرفتن شاخص کیفی هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول (سالم)، توصیه می‌شود افراد بسیار حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی و سنگین را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اطلاعات دریافتی از سایت اداره کل حفاظت محیط‌زیست، امروز شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر اساس داده‌های دو ایستگاه احمدآباد و پروین با میانگین ۹۸ در وضعیت قابل قبول است و ایستگاه‌های استانداری، جی، رودکی و بزرگراه خرازی، باغ غدیر، دانشگاه و نیز منطقه صنعتی سگزی، مبارکه، کاشان و نجف آباد قطع است.

هوای اصفهان در ۴ ایستگاه برای گروه‌های حساس ناسالم است



شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

منبع: mehrnews-5609121

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد