hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت فروش یک مترمربع زمین ١٣١.٧ افزایش یافت

قیمت فروش یک مترمربع زمین ١٣١.٧ افزایش یافت

براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران،در تابستان ٩٨ نسبت به تابستان ٩٧ در شهر تهران، قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی افزایش ١٣١.٧ درصدی داشته است.
براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، در تابستان ٩٨ نسبت به تابستان ٩٧ در شهر تهران، قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی افزایش ١٣١.٧ درصدی، قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی، افزایش ٨٠.١ درصدی داشته است.
 
به علاوه قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی افزایش ٣١.٢درصدی، متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه‎ی سه درصد ودیعه‎ی پرداختی برای اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در تابستان ٩٨ نسبت به تابستان ٩٧ در شهر تهران است. 
 
بیشتر بخوانید: 
سه تابلو از بازار مسکن
افت فشار معاملات ملک با افزایش قیمت‌ها
مظنه اجاره یک واحد مسکونی در استان البرز چقدر است؟ + جدول
قیمت مسکن در ۱۴ منطقه تهران ارزان شد + جدول
بهای اجاره مسکن در منطقه نظام آباد چقدر است؟ + قیمت


بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

گفتنی است، با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحد‌های مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد