hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بازگشت ۱۲۷ هزار دانش آموز جامانده از تحصیل به مدارس کشور

بازگشت ۱۲۷ هزار دانش آموز جامانده از تحصیل به مدارس کشور

شیراز - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۲۷ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و با حضوری شدن مدارس به کلاس هاس درس بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حسینی طریفی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مدیران آموزش و پرورش فارس، گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲۷ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و جذب مدارس کردیم، خوشبختانه در سال جاری بیش از ۴۰ درصد افزایش فضای ورزشی داشتیم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور نیز یادآور شد: در دو سال اخیر آموزش‌ها مجازی بود و متأسفانه دشمن از این فضای باز و نامحدود سو استفاده کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: دشمن با اغفال برخی اندک از افراد آنها را در روزهای اخیر به خیابان‌ها آورد هرچند تعدادشان کم بود اما جای خالی تربیت و نقش مدرسه به شدت احساس می‌شود لذا امسال دشمن سعی کرد با اغتشاش مدارس را به تعطیلی بکشاند اما خدا رو شکر دانش آموزان فهیم ما با آن‌ها همراهی نکردند.

وی بازگشایی مدارس پس از دوران تعطیلی کرونایی را یکی از اقدامات شجاعانه دولت و وزیر آموزش و پرورش برشمرد و اذعان کرد: در مواجهه با حوادث بیش از پیش به تأثیر فضای تربیتی مدارس بر دانش آموزان پی بردیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: هرچند اتفاقاتی که افتاد حجم وسیعی نداشت اما یکی از حربه‌های دشمن بزرگنمایی این گونه حوادث است و همواره تلاش دارد مسائل مذکور را به کل نظام تعلیم و تربیت تعمیم دهد و سیستم آموزش و پرورش را ناکارآمد توصیف کند. لذا باید به موقع در میدان حضور یابیم و به روشنگری بپردازیم.

وی ادامه داد: فضای مجازی صیانت نشده باعث سو استفاده دشمن شد و اخیراً نیز دشمن تلاش می‌کند اجازه حضوری شدن مدارس را ندهد.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: ضروری است تبیین دستاوردهای دولت و آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای معاونین وزارت آمورش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال جاری سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور ۱۳ درصد است این در حالی است که این آمار در سال قبل حدود ۹ درصد بوده است. لذا این موضوع نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش دارد.

وی ادامه داد: مهمترین سرمایه اجتماعی ما معلمان هستند آن‌ها باید در تبیین دستاوردها بیش از پیش تلاش کنند. طریفی گفت: مهمترین استراتژی آمورش و پرورش استثنایی اول انسجام درونی و بعد تعامل اثر بخش با بیرون و نهادهای مرتبط است.

منبع: mehrnews-5608358

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد