hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ابداع نانوذراتی برای مقابله با باکتری های مقاوم در بیماران سرطانی

ابداع نانوذراتی برای مقابله با باکتری های مقاوم در بیماران سرطانی

گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی نانوذراتی برای مقابله با عفونت های ناشی باکتریهای مقاوم به دارو ابداع کرده اند که برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف کارآمد است.

به گزارش خبرنگار مهر، تا به امروز احتمال بروز عفونت های مقاوم به باکتری در بیمارستان ها و واحدهای مراقبت های ویژه یکی از نگرانی های اصلی درباره سلامت بیماران سرطان با سیستم ایمنی ضعیف است. 

در همین راستا گروهی از محققان  با همکاری بهرام صالح پژوهشگر ایرانی از روشی نوین برای مقابله با چنین عفونتی استفاده کردند. آنها ویولاسئین و نانوذرات اکسید آهن ابر پارامغناطیس را در نانوذرات اسیدپلی لاکتیک  قرار دادند و برای قابلیت های ضد میکروبی و ضدسرطانی آزمایش کردند.ویولاسئین یک رنگدانه بیس ایندول طبیعی با خواص آنتی بیوتیکی است.

اشباع مغناطیسی نانوذرات بارگذاری شده به اندازه ای کارآمد بود که این سیستم نانو را به یک گزینه نویدبخش برای هدف گیری مغناطیسی تبدیل کردند. 

علاوه برآن ویولاسئین آزاد شده از نانوذرات با غلظت ۵۰۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر با موفقیت از رشد ابر میکروب «استافیلوکوکوس اورئوس» مقاوم به« متی‌سیلین» (نوعی دارو)جلوگیری کرد. اما این روش  در مقابل باکتری مقاوم به داروی ای کولای تاثیر نداشت.

 در نهایت  غلظت ۵۰۰ میکروگرم بر میلی لیتر این نانوذرات مغناطیسی بارگذاری شده با دارو  رشد سلول های سرطلانی گلیوبلاستوما و ملانوم را ۸۰ درصد کاهش داد.

این نتایج نشان می دهد می توان تحقیقات بیشتری روی ویژگی های ضد باکتری و ضد سرطان آن انجام داد.

منبع: mehrnews-5602477

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد