hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی مدارس کرج چهارشنبه 22 آبان 98 | لیست شهرستان‌های استان البرز

تعطیلی مدارس کرج چهارشنبه 22 آبان 98 | لیست شهرستان‌های استان البرز

بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان البرز،با توجه به تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز تمامی پیش دبستانی ها و مدارس دوره ابتدایی شهرهای کرج، فردیس، نظرآباد، اشتهارد و ساوجبلاغ به جز طالقان و بخش آسارا فردا در دو شیفت صبح و عصر تعطیل شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز در استانداری البرز برگزار شد با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها و نزدیکی به سطح ناسالم برای همه گروه ها، با هدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تصمیم‌هایی مانند تعطیلی مدارس برخی مقاطع تحصیلی اتخاذ شده است.
علی درویش پور معاون عمرانی استاندار البرز و رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: شهرداری‌های استان به جز آسارا و طالقان فعالیت‌های عمرانی آلاینده را متوقف کنند.
درویش پور در ادامه گفت: از نیروی انتظامی درخواست می کنیم تا پایان شرایط هشدار آلودگی از تردد خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری شود و این خودرو‌ها تا رفع مشکل اجازه تردد نداشته باشند.
رئیس کمیته اضطرار آلودگی هوا افزود: ماسک‌های مناسب بین پرسنل دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی در معرض آلودگی توزیع شود.
او گفت: پیش بینی‌های هواشناسی به صورت دقیق و فوری در اختیار اعضای کمیته اضطرار قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار البرز ضمن درخواست از مردم برای خودداری از تردد‌های غیر ضروری افزود: دستگاه‌های دولتی برای نیرو‌های دارای بیماری‌های قلبی یا تنفسی و اولیای دانش آموزان دوره ابتدایی و مهدکودک برای اعطای مرخصی، همکاری لازم را صورت دهند.
درویش پور گفت: صنایع آلاینده و همچنین معادن شن و ماسه فردا تعطیل شوند.
او افزود: از رسانه‌ها نیز درخواست می کنیم در این ایام نسبت به پخش پیام‌های بهداشتی برای شرایط آلودگی هوا بیشتر اهتمام داشته باشند.
در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که استقرار اورژانس در نقاط آلوده‌تر شهر‌ها صورت گیرد و در کنار این کار آموزش به شهروندان نیز انجام شود.
براساس اعلام شهرداری کرج اتوبوس‌های درون شهری نیز فردا برای استفاده شهروندان نیم بها است.
همچنین از فعالیت بدنی دانش آموزان سایر دوره های تحصیلی ممانعت به عمل آید و زنگ ورزش به صورت دانشی برگزار شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد