hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > شهرک بزرگ بازیافت سمنان اولین شهرک ضایعات ساماندهی شده در کشور می باشد

شهرک بزرگ بازیافت سمنان اولین شهرک ضایعات ساماندهی شده در کشور می باشد

حمید پیوندی گفت: بحث تفکيک زباله در مبدا و بازيافت مواد با ارزش موجود در زباله شهري و استفاده مجدد از آنها از جهات مختلف بهداشتي، زيست محيطي، اقتصادي، اشتغال زايي و غيره مطرح است و تقريبا در تمامي شهرهاي ايران، جداسازي مواد قابل بازيافت به صورت غيررسمي توسط بخش خصوصي رواج دارد.
سمنان _حسین بابامحمدی :پیوندی ادامه داد : توجه به مدیریت مواد زائد جامد و از آن جمله پسماندهای کارگاهی با توجه به ترکیبات مختلف مواد، جنبه‌های سازگاری و ناسازگاری در عملیات جمع‌آوری، دفع و از همه مهم‌تر مسئله بازیافت در چارچوب برنامه‌های محیط‌زیست هر منطقه دارای اهمیت خاصی است که می‌بایستی مدنظر قرار گیرد. به منظور راه‌اندازی صنایع تبدیلی،خارج نشدن مواد بازیافتی به‌صورت خام از شهر،رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، شهرک بزرگ بازیافت سمنان با اعتبار سه میلیارد تومان در زمینی به مساحت 20 هکتار در هشت کیلومتری سمنان ایجاد شده که قابلیت استقرار حداقل ۱۰۰ انبار ضایعاتی را دارد.
وی اظهار کرد : خرید ، فروش و جمع آوری ضایعات بدلیل وجود مشکلات زیست محیطی و بهداشت عمومی جزء صنوف مزاحم شناخته شده و به دلیل  تهدید سلامت مردم و محیط زیست شهری حتما باید در فاصله مناسبی از محل سکونت شهروندان قرار گیرند.
این مقام مسئول گفت :  با موارد خرید ، فروش و جمع آوری ضایعات در سطح شهر برخورد می شود و تمامی افراد موظفند با استقرار در این شهرک ، فعالیتهای خود را انجام دهند . 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به واگذاری 37 قطعه به انبارداران  بیان کرد : مابقی صاحبان انبار در سطح شهر نیز بزودی به این شهرک منتقل شده و در صورت مشاهده موارد مشابه در سطح شهر طبق ماده 7 و ماده 16 قانون مدیریت پسماند برخورد قانونی می شود .
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد