hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دستگاهی با امواج رادیویی بیماران پارکینسون را رصد می کند

دستگاهی با امواج رادیویی بیماران پارکینسون را رصد می کند

محققان دستگاهی ابداع کرده اند که به اندازه روتر وای فای است و در خانه قرار می گیرد تا اطلاعات فرد مبتلا به پارکینسون درباره پیشرفت بیماری و تاثیر داروها را به پزشک منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ردیابی شدت و پیشرفت بیماری پارکینسون کار مهمی است که پزشکان را دچار سردرگمی کرده است. در همین راستا محققان دانشگاه MIT ابزار جدیدی ابداع کرده اند که در این زمینه کمک حال است.

محققان این دانشگاه ابزاری ابداع کرده اند که می تواند حرکات بیمار و سرعت گام برداشتن وی را ردیابی کند. از این اطلاعات برای ارزیابی شدت بیماری پارکینسون، پیشرفت بیمار و همچنین واکنش وی نسبت به داروها استفاده می شود.

 دستگاه مذکور به اندازه یک روتر وای فای است و اطلاعات را با استفاده از سیگنال های رادیویی که از بدن بیمار منعکس می شود بدون  نیاز به استفاده از هیچ گجتی جمع آوری می کند.

یک مورد آزمایشی نشان داد می توان از این نوع دستگاه برای ردیابی پارکینسون  در الگوهای تنفس فرد حین خواب استفاده کرد.

محققان یک تحقیق یک ساله با حضور ۵۰ شرکت کننده درباره این دستگاه انجام دادند. آنها متوجه شدند با استفاده از الگورتیم های ماشین یادگیری می توانند داده های جمع آوری شده را تحلیل کنند.  در مرحله بعد پزشک می تواند پیشرفت پارکینسون و واکنش بیمار نسبت به دارو را بسیار موثرتر از ارزیابی های داخل کلینیک  رصد کند.

دینا خطابی محقق ارشد این پژوهش می گوید: ساخت چنین دستگاهی که بتوان آن را در خانه در اختیار داشت تا بیمار را رصد کند و از راه دور درباره پیشرفت بیماری به پزشک گزارش دهد، پیشرفت بزرگی در زمینه دسترسی به حساب می آید.

منبع: mehrnews-5597305

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد