hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > شانس 50 درصدی تیم کی روش

شانس 50 درصدی تیم کی روش

تیم ملی در حالی امشب برابر اسپانیا به میدان می‌رود که بازیکنان ایران در بازی با مراکش بسیار جنگیدند و حتی بیشتر از توان جسمی، از توان روحی خودشان استفاده کردند.
تیم ملی در حالی امشب برابر اسپانیا به میدان می‌رود که بازیکنان ایران در بازی با مراکش بسیار جنگیدند و حتی بیشتر از توان جسمی، از توان روحی خودشان استفاده کردند. علیرضا جهانبخش به‌عنوان آقای گل لیگ هلند، یک لژیونر اروپایی در ترکیب تیم ما بود که در اواخر بازی، دچار گرفتگی عضله شد و این نشان می‌دهد که بازیکنان ما خیلی تلاش کردند و به‌نظر می‌رسد که اگر با همین جنگندگی و تلاش کار کنند، می‌توانند از اسپانیا هم امتیاز بگیرند.
اما اگر از لحاط فنی بخواهیم نگاهی به بازی‌های این دوره جام جهانی بیندازیم، می‌بینیم که به غیر از بازی روسیه برابر عربستان که در یک طرف آن تیم میزبان جام جهانی قرار داشت، نتیجه بیشتر بازی‌ها بسیار تعجب آور بوده و بازی ایسلند برابر آرژانتین و مکزیک مقابل آلمان از این دست است. علت این موضوع هم حضور بازیکنان بزرگ در تیم‌های مطرح است. فرانسه دو تا از بهترین بازیکنانش را در بازی با استرالیا بیرون کشید. بازیکنان بزرگ قراردادهای سنگینی با تیم‌های باشگاهی خود دارند و خیلی از آنها بیش از 50 میلیون دلار دریافت می‌کنند و برای همین نمی‌خواهند مصدوم شوند اما در این میان بازیکنان درجه 3 و درجه 2 می‌خواهند خودشان را در جام جهانی نشان دهند تا تیم‌های باشگاهی بهتری به سراغ آنها بیایند. البته در تیم‌های بزرگ هم هستند بازیکنانی که به خاطر فرهنگی که در کشورهای آنها وجود دارد، در بازی‌های ملی، همه وجودشان را در میدان می‌گذارند اما با این حال، خیلی از بازیکنان بزرگ به‌خاطر شرایطی که دارند، تلاش زیادی نمی‌کنند. البته مکزیک هم تیم خوبی است اما از آلمان بزرگ‌تر نیست. با این حال، بازیکنان مکزیک دوندگی زیادی داشتند و روی ضد حمله توانستند دروازه ژرمن‌ها را باز کنند.
در بازی با اسپانیا شرایط متفاوت خواهد بود و بازیکنان این تیم می‌خواهند تیم‌شان را به پیروزی برسانند اما تیم ما هم انگیزه زیادی دارد و برای همین بازی متفاوتی را شاهد خواهیم بود. در این وضعیت، باید دید که سرمربی تیم ملی چه تاکتیکی را در نظر می‌گیرد و به‌نظر می‌رسد که تاکتیک اصلی کارلوس کی‌روش در این مسابقه هم همان تجمع در یک چهارم دفاعی خودمان و استفاده از ضد حمله باشد.
با توجه به اینکه روزبه چشمی مصدوم شده و ادامه بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را از دست داده، احتمالاً کی روش از سیدمجید حسینی به جای او در این مسابقه استفاده کند. چون این بازیکن در بازی با مراکش هم انتخاب کی‌روش بود و به‌نظر می‌رسد شرایط بهتری نسبت به پژمان منتظری یا محمدرضا خانزاده داشته باشد. البته همه کارشناسان پیش از جام جهانی از لیست کی‌روش انتقاد کردند و گفتند که جای سیدجلال حسینی و وریا غفوری در تیم ملی خالی است. چون احتمال مصدومیت بازیکنان وجود دارد اما کی روش در نهایت انتخاب خودش را انجام داد و وقتی هم که تیم می‌برد، همه می‌گویند که چه انتخاب خوبی بوده اما حالا که چشمی مصدوم شده، منطق و عقل می‌گوید جای خالی سیدجلال دیده می‌شود. با این حال، باید به نظر کی روش احترام گذاشت و باید دید در این شرایط دیگر بازیکنان چه عملکرد و چه خلاقیتی دارند. با وجود این، مطمئناً همه بازیکنان ایران همه توان‌شان را می‌گذارند. مثل امید ابراهیمی که در بازی قبل بهترین بازیکن زمین بود و با اینکه دنده‌اش آسیب دیده اما آنقدر دویده بود که خسته شده بود. امیدوارم در کل نتیجه‌ای به دست بیاید تا شانس 50 درصدی صعود حفظ شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد