hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آخرین جزئیات از پیگیری پرونده مرگ نوزاد یاسوجی

آخرین جزئیات از پیگیری پرونده مرگ نوزاد یاسوجی

سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با اشاره به اینکه تحقیقات کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ نوزاد ۲۹ هفته‌ای ادامه دارد، گفت: ابلاغ مسئول بخش ای.سی.یو، مدیر پرستاری و مسئول تجهیزات پزشکی این بیمارستان لغو شد.
 بامداد 15 آبان ماه نوزاد نارس 29 هفته‌ای بعد از 63 روز بستری و درمان با تشخیص پرستار و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم بجای سرد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده و در نهایت فوت شدند.
از همان ساعت اولیه مرگ این نوزاد به دستور پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ این نوزاد تشکیل و تحقیقات اولیه را آغاز کردند.
سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با اشاره به اینکه تحقیقات و بررسی کمیته بررسی و تحلیل دلایل مرگ این نوزاد ادامه دارد، افزود: ابلاغ مسئول بخش ای.سی.یو، مدیر پرستاری و مسئول تجهیزات پزشکی این بیمارستان لغو شد.
دکتر گردآفرین نیکبخت با اشاره به اینکه به پرستار بیماربه دلیل قصور  تذکر کتبی داده شد و به بخش دیگری منتقل و به کمیته اخلاق پزشکی معرفی شد، اظهار داشت:  به پرستاران بخش به دلیل انتشار عکس بیمار تذکر کتبی داده شد و‌ همچنین کمیته اخلاق پزشکی معرفی شدند.
وی با  بیان اینکه مسئول بخش به دلیل عدم آموزش مناسب و عدم نگهداشت مناسب لغو ابلاغ شد، ادامه داد: مدیر پرستاری بیمارستان به دلیل عدم نظارت صحیح و آموزش نیروهای زیر مجموعه نیز لغو ابلاغ شدند.
نیکبخت بیان کرد: ابلاغ مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان به دلیل عدم سرویس به موقع،  کنترل و نظارت و آموزش استفاده بهینه و نگهداشت تجهیزات به پرسنل بیمارستان نیز لغو شد.
وی با بیان اینکه طبق نتیجه‌ بررسی، پرستار با تشخیص خود و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم بجای سرد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده است، تصریح کرد: پرستار اظهار می‌کند احساس وجود لخته در بینی نوزاد می‌کند که با ساکشن خارج نشد.
وی ادامه داد: در این شرایط باید از بخش پشتیبان درخواست کند و در صورتی که موفق نشود می‌بایست سوپر وایزر را در جریان قرار می‌داد که از سایر بخش‌ها تهیه کند، که این کار را انجام نداده و علیرغم این که پزشک متخصص مقیم در بیمارستان حضور داشته بدون دستور پزشک یا اطلاع پزشک مقیم با تشخیص خود و طبق تجربه شخصی اقدام به تجویز بخور گرم برای نوزاد کرد که منجر به سوختگی نوزاد شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد