hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ادعای رسانه‌های اسرائیلی: لاپید در سازمان ملل حمایت خود را از راه‌حل دو کشوری اعلام خواهد کرد

ادعای رسانه‌های اسرائیلی: لاپید در سازمان ملل حمایت خود را از راه‌حل دو کشوری اعلام خواهد کرد

ایسنا نوشت: در حالی که در محافل سیاسی رژیم صهیونیستی اختلاف‌نظرها و بحث‌هایی درباره راه‌حل دوکشوری وجود دارد، برخی رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند که نخست وزیر این رژیم در سخنرانی امروز (پنجشنبه) خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حمایت خود را از راه‌حل دوکشوری اعلام خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، برخی رسانه‌های عبری زبان در گزارش‌هایی مدعی شدند که یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی امروز خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حمایت خود را از راه‌حل دوکشوری و تشکیل کشور فلسطین اعلام خواهد کرد.

طبق اعلام رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی، قرار است لاپید امروز برای اولین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

این رسانه عبری زبان به نقل از برخی منابع نزدیک به لاپید اعلام کرد، انتظار می‌رود لاپید در سخنرانی امروز خود بگوید "اسرائیل باید به سمت راه‌حل دوکشوری برود".

همچنین این منابع تاکید کردند: پیش‌بینی نمی‌شود لاپید با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که او نیز در نیویورک حضور دارد، دیدار کند.

در همین حال روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت " به نقل از یک منبع نزدیک به لاپید نوشت، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در سازمان ملل بر خطراتی که تشکیل کشور فلسطین به همراه دارد، نیز تاکید کرده و خواهد گفت: اسرائیل هرگز اقدامی که امنیتش را به خطر بیاندازد، انجام نخواهد داد و قطع ارتباط با فلسطینی‌ها باید بخشی از یک رویکرد سیاسی باشد.

گزارش‌های رسانه‌های مختلف اسرائیلی درباره سخنرانی آتی لاپید جنجال بزرگی را در محافل سیاسی این رژیم ایجاد کرده است.

گدعون ساعر، وزیر کار این رژیم در توییتی مدعی شد: بیشتر مردم و نمایندگان آنها هرگز اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی (تشکیل کشور فلسطین) بیفتد و نخست وزیر دولت انتقالی از نظر قانونی این اجازه را ندارد که با اظهارات خود به اسرائیل آسیب بزند.

بتسلئیل سموتریتچ، رئیس حزب "صهیونیسم دینی" نیز ضمن انتقاد از این رویکرد، در توییتی نوشت: لاپید خواستار فشارهای بین‌المللی برای تبلیغ طرحی است که کمتر از خودکشی اسرائیل نیست.

در مقابل زهاوا گالون، رئیس حزب چپ‌گرای مرتز در توییتی ضمن استقبال از سخنرانی آتی لاپید، نوشت: میلیون‌ها اسرائیلی و فلسطینی چشم انتظار افق سیاسی هستند که به چرخه کشتار پایان دهد.

رئیس حزب مرتز در ادامه از لاپید خواست گام دیگری رو به جلو برداشته و در مجمع با محمود عباس دیدار کند.

مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل مخالفت تل‌آویو با راه‌حل دوکشوری و امتناع از لغو شهرک‌سازی‌ها متوقف شد.

310310

منبع: khabaronline-1676753

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد