hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اعتراض گسترده به بسیج عمومی پوتین

اعتراض گسترده به بسیج عمومی پوتین

خبرنگاران آسوشیتدپرس در مسکو شاهد دستگیری ده‌ها نفر در ۱۵ دقیقه اولیه اعتراضات شبانه بودند.


فراخوان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره برای جنگ اوکراین با حکم ولادیمیر پوتین در روز پنج‌شنبه بلافاصله به اعتراضات گسترده‌ای در روسیه منجر شد. این نخستین فراخوان نظامی در روسیه پس از جنگ جهانی دوم است.

به گزارش فرارو، پلیس روسیه تاکنون دست‌کم ۱۲۰۰ تن را بازداشت کرده است. تاکنون اعتراضات بیشتر در شهر‌های مسکو و سن‌پترزبورگ رخ داده و تعداد بازداشت‌شدگان هم از این شهر‌ها گزارش شده است.

خبرنگاران آسوشیتدپرس در مسکو شاهد دستگیری ده‌ها نفر در ۱۵ دقیقه اولیه اعتراضات شبانه در پایتخت بودند.

بر اساس گزارش‌ها، نیرو‌های پلیس با ادوات سنگین نظامی در خیابان‌ها حصور داشتند و با معترضانی که فریاد می‌زدند «نه به جنگ» برخورد می‌کردند.

دادستانی مسکو هشدار داده که راه‌اندازی یا مشارکت در تظاهرات اعتراضی علیه این فراخوان می‌تواند تا ۱۵ سال حبس در پی داشته باشد.

به رسانه‌ها نیز هشدار داده شده در صورت انتشار اطلاعات نادرست در این زمینه، دسترسی به وب‌سایت‌های آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.
سخنرانی رئیس‌جمهوری روسیه برای آن دسته از مردان که در سن خدمت در ارتش هستند این نگرانی را پدید آورد که به زودی ممنوع‌الخروج خواهند شد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که بسیج نیرو برای نبرد در اوکراین محدود به افرادی خواهد بود که سابقه فعالیت نظامی به عنوان سرباز حرفه‌ای دارند. به گفته وی دانشجویان و مردانی که تنها به عنوان سرباز وظیفه در ارتش حضور داشته‌اند به جبهه فراخوانده نمی‌شوند. 

این فراخوان پس از شکست‌های اخیر روسیه در جنگ اوکراین و بازپس‌گیری بخش‌هایی از مناطق اشغالی خاک این کشور به دست ارتش اوکراین صادر شده است.

صدور این دستور از سوی رئیس جمهوری روسیه در عین حال موجب شد تمام پرواز‌های یک‌طرفه به خارج از این کشور با وجود افزایش ناگهانی قیمت بلیت‌ها به‌طور کامل فروخته شود.

ارزش دلار آمریکا نیز پس از نطق ۱۴ دقیقه‌ای تلویزیونی پوتین، به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته شد.

ارتش روسیه طی ماه‌های گذشته آمار جدیدی از میزان تلفات خود در جریان جنگ اوکراین منتشر نکرده است. با این حال تحلیلگران بر این باور هستند که تلاش‌ها برای جذب نیرو و فراخواندن نیرو‌های ذخیره از میزان بالای تلفات روسیه در جنگ با اوکراین حکایت دارد.

روسیه نزدیک به هفت ماه پیش تهاجم نظامی خود به اوکراین را به دستور ولادیمیر پوتین آغاز کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد