hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تکذیب نامه دفتر رهبری خطاب به شمخانی؛ تماما جعلی است

تکذیب نامه دفتر رهبری خطاب به شمخانی؛ تماما جعلی است

شب گذشته نامه ای جعلی با امضای رئیس دفتر رهبر انقلاب خطاب به دبیر شورای عالی امنیت در فضای مجازی منتشر شد. امروز سایت شورای عالی امنیت نامه را تمام جعلی خواند.

رویداد ایران| شب گذشته در فضای مجازی تصویر نامه ای مشکوک با امضای رئیس دفتر رهبر انقلاب خطاب به دبیر شورای عالی امنیت مبنی بر تشدید برخورد با معترضان به فوت مهسا امینی منتشر شد. صبح امروز سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با انتشار خبری وجود نامه را تماما تکذیب کرد و آن را جعلی خواند. 

با بررسی بستر های منشأ منتشر کننده این نامه جعلی مشخص شد تعدادی از کانال های بدون شناسنامه و معلوم الحال با هماهنگی به انتشار آن پرداخته اند و نامه از نظر شکل و محتوا ناآگاهانه جعل شده است. این نامه جعلی که به امضای محمد محمدی گلپایگانی خطاب به علی شمخانی نوشته شده مضمونی دستوری به شورای عالی امنیت مبنی بر تشدید برخورد با معترضان به حادثه غم انگیز فوت مهسا امینی دارد.

این شایعه احتمالا به دلیل تحریک عواطف و احساسات مردم در پی اندوه از فوت مهسا امینی برای شکل گیری جریان های معاند صورت گرفته است. 

وبسایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی جعل نامه منصوب به رئیس دفتر رهبر انقلاب را «از نقطه نظر شکل و محتوا کاملاً ناشیانه» خواند و تهیه و انتشار آن را «با هدف متشنج کردن هر چه بیشتر فضای جامعه و تحریک افکار عمومی» دانست. نورنیوز همچنین جریان های معاند را دست اندرکار چنین جعلی دانست که «تلاش می‌کنند که با سوء استفاده از احساساسات و اندوه مردم و ایجاد تحریک اجتماعی، اعتراضات را به سمت اغتشاش هدایت کنند».

سایت خبری تحلیلی نزدیک به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران «انجام اقداماتی از این دست از سوی گروه‌های معاند» را مسبوق به سابقه دانست و هدف آن را «ایجاد ناامنی در افکار عمومی و پشتیبانی از برنامه تشنج آفرینی در سطح شهرها» عنوان کرد. 

به‌دنبال فوت مرحومه «مهسا امینی» و شکل‌گیری برخی اعتراضات در شهرهای مختلف کشور، جریان‌های معاند تلاش می‌کنند که با سوء استفاده از احساساسات و اندوه مردم و ایجاد تحریک اجتماعی، اعتراضات را به سمت اغتشاش هدایت کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد