hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ویدئو > از نظر علمی کسی همینطور بی دلیل نمی افتد

از نظر علمی کسی همینطور بی دلیل نمی افتد

680
نماینده ادوار مجلس پیرامون فوت مهسا امینی گفت: همه باید پاسخگو باشند، نه اینکه دختری را کتک بزنند و بعد برنامه ای اجرا شود که جناره او را تحویل بگیریم.

چندی است فضای کشور به دلیل فوت دختری که پیش از وفات در بازداشت گشت ارشاد بوده ملتهب شده، صدا و سیما سعی دارد با طرح میزگرد و مباحثه سخنان منتقدان و مدافعان را به گوش جامعه برساند و در این راستا در حد خود به شفاف سازی بپردازد. در این راستا شبکه ویژه خبری میربان نماینده ادوار مجلس و وزیر بهداشت پیشین در دولت هشتم بود. 

دکتر مسعود پزشکیان فوق تخصص جراحی قلب است و پیش از این وزیر بهداشت دولت ششم بوده، سخنان او را که نیابت ریاست مجلس دهم و نمایندگی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم شورای اسلامی را نیز بر عهده داشته شاید نتوان غرض ورزانه یا جهت اهدافی سیاسی دانست.     

مسعود پزشکیان در گفتگوی ویژه خبری پیرامون فوت مهسا امینی از نبود شفاف سازی حادثه پیش آمده و همچنین برخوردهای غیراخلاقی با منتقدان در این رابطه انتقاد کرد. او که تخصص جراحی قلب دارد صحبت از به زمین افتادن بی دلیل خانم امینی و سپس فوت او را غیرعلمی دانست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت هشتم که به عنوان مهمان برنامه گفتگوی ویژه با موضوع گشت ارشاد در شبکه خبر صدا و سیما حضور یافته بود به مرور درگیری فیزیکی با خبرنگار کانادایی در زندان که منجر به فوت او شد پرداخت و از دولت خواست تا تیمی ویژه را مأمور شفاف سازی حادثه فوت مهسا امینی کند.

نایب رئیس مجلس دهم شورای اسلامی در این باره گفت:

«همه باید پاسخگو باشیم، نه اینکه دختری را کتک بزنند و بعد برنامه ای اجرا شود که جناره او را تحویل بگیریم! بعد هم شفاف سازی نکنیم. خانم امینی را می گویم. کسی اگر دیابت داشته باشد، سابقه سکته داشته باشد... [مجری به میان حرفش می دود] گوش دهید، من پزشک هستم. جراح قلب هستم، فوق تخصص این رشته را دارم. کوپنی هم بالا نیامده ام، به اصطلاح؛ خودم آمده ام بالا و جزو نفرات برتر در کشورم بوده ام.

از نظر علمی این طور نیست که کسی همین جور بی دلیل بیافتد. مگر اینکه آنوریسم اش پاره شود! خوب این را شفاف باید به مردم بگویید. بگویید جریان و وضعیت چگونه بوده است؟ 

نه اینکه بیاییم هر روز جوری خبر را بیرون دهیم و بعد هرکس بخواهد حرفی بزند با او برخوردهای غیراخلاقی دیگری کنیم...» 

صحبت های مسعود پزشکیان در گفتگوی شبکه خبر درباره فوت مهسا امینی

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
محمدرضا معین الدینی
محمدرضا معین الدینی
روزنامه نگار

نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد