hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بیش از ۷۱۰ محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان مازندران تولید شد

بیش از ۷۱۰ محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان مازندران تولید شد

تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در استان مازندران با ۱۲۰ مورد افزایش به ۷۱۰ نوع کالا افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۲۱ شرکت دانش‌بنیان با اشتغال‌زایی برای ۲۴۶ نفر از ابتدای فروردین تا پایان مرداد در مازندران مجوز فعالیت دریافت کردند.

رهاورد افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران از ۹۷ به ۱۱۸، افزایش تولیدات در این حوزه بود و اکنون ۷۱۰ نوع کالا در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی با نشان دانش‌بنیان و با داشتن گواهی اصالت کیفیت در استان تولید می‌شود.

توجه ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و همراهی دستگاه‌های اجرایی با این شرکت‌ها را مهم‌ترین محور و برنامه توسعه اقتصادی مازندران در سال جاری دانست.

میزان تولیدات این واحدهای در حال حاضر به اوج نرسیده و رونق فعالیت خود برای اشتغال آفرینی و تنوع دادن به تولیدات دانش‌بنیان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بانک‌ها در ارائه تسهیلات است که قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

در استان مازندران حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش تولید در بخش کشاورزی با محوریت نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی به ترتیب حوزه‌هایی هستند که در این استان مورد استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته‌اند.

منبع: mehrnews-5594004

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد