hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > ضرورت ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان

ضرورت ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان

ساعت‌های هوشمند این روزها محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده‌اند و عده زیادی برای کاربردهای مختلف به فکر استفاده از ساعت‌های هوشمند میفتند.

یکی از افرادی که از این ساعت‌های هوشمند استفاده بیشتری دارند، سالمندان هستند. سالمندان بیش از افراد دیگر جامعه در معرض خطر هستند و همین موضوع باعث شده است که برای حفظ سلامتی و آنالیز وضعیت بدن‌شان به گجت‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند نیاز داشته باشند.

ساعت هوشمند پتانسیل بالایی برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان دارد. هر چند این دستگاه‌ها به طور اختصاصی برای سالمندان تولید نشده‌اند اما قابلیت‌هایی که دارند، همانطور که ورزشکاران و افراد بیمار مانند بیماران قلبی را مورد هدف قرار می‌دهد، برای سالمندان هم مفید فایده است. اگر شما هم جز این افراد هستید یا اینکه دوست دارید برای یکی از دوستان و نزدیکان‌تان که سن و سال بالایی دارند، یک ساعت هوشمند تهیه کنید، احتمالا در درجه اول به دنبال این هستید که بدانید ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان کدام است؟ در این مقاله قصد داریم ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان را به شما معرفی کنیم و ببینم که این گجت‌ها باید شامل چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باشند؟

 

کاربردهای مختلف ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان

به لطف مانیتورهایی که در این دستگاه‌ها وجود دارند، افراد می‌توانند همواره پارامترهای مربوط به سلامتی مانند ضربان قلب، میزان کالری سوزانده شده، میزان اکسیژن موجود در خون و روند انجام تمرینات ورزشی را بررسی و آنالیز کنند. این دستگاه‌ها برای سالمندان هم مفید هستند چرا که ابعاد کوچک و قابل حمل و وزن بسیار سبکی دارند و افراد سالمند می‌توانند به سادگی آن را همه جا و همیشه با خودشان همراه داشته باشند. به این ترتیب آن‌ها همیشه یک پرستار و یک گجت برای مراقبت از سلامتی خودشان را به همراه دارند و چه بهتر از این؟

با توجه به اینکه جمعیت سالخورده کشور همیشه در معرض بیماری‌های قلبی عروقی و سایر شرایط بهداشتی و سلامتی هستند، دستبندهای ردیاب سلامتی می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد و ترتیبی بدهد که نظارت بر سلامتی و بهبود وضعیت سلامتی برای آن‌ها راحت‌تر باشد.

با خرید ساعت هوشمند نه تنها همواره مراقب وضعیت سلامتی بدن هستید، که به نوعی در هزینه‌ها هم صرفه جویی می‌کنید و دیگر لازم نیست که در بیشتر مواقع برای چکاپ یا بررسی وضعیت سلامتی و رسیدگی به شبهاتی که در خصوص مسائل بهداشتی و تغییرات مختلف دارید، به پزشک مراجعه کنید. بلکه به لطف ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان همیشه در خصوص تغییرات یپیش آمده و دلایل آن اطلاع خواهید داشت.

نکته جالب ماجرا زمانی مشخص شد که در خصوص  ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان یک مطالعه در بین افراد سالمند انجام شد و نشان داد که کسانی که از این ساعتها استفاده میکنند انگیزه بیشتری برای زندگی دارند. این افراد معمولا سالمندان بالاتر از 50 سال بودند که بعد مدت 6 هفته استفاده از ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان را تجربه کرده بودند. از بین این افراد 67 درصد تصور میکردند که این فناوری بسیار سودمند است.

همه می‌خواهند که موقع پیری هم مستقل باشند و بدون نیاز به کمک افراد دیگر بتوانند زندگی‌شان را اداره کنند. به کمک ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان آن‌ها همواره می‌توانند میزان ضربان قلب را بررسی کنند یا اینکه با خدمات اضطراری تماس بگیرند. این فناوری پوشیدنی نه تنها خیال سالمندان را راحت می‌کند که برای اعضای خانواده و پرستاران هم یک موهبت است و این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها هم با خیال راحت بتوانند زندگی روتین‌شان را پشت سر بگذارند. اگر هنوز قانع نشده‌اید که چرا ساعت‌های هوشمند برای سالمندان مفید است، در ادامه اصلی ترین مزایای استفاده از ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

به طور خلاصه یک ساعت هوشمند یک ساعت مچی است که پیشرفت فناوری را برای سهولت زندگی افراد سالمند در خدمت گرفته است. آن‌ها چندین کاربرد بهداشتی و ایمنی دارند. این ساعت ها معمولا یک صفحه نمایش لمسی دارند و در صورتی که سیم کارت خور باشند، دقیقا کاربرد و استفاده یک گوشی همراه را دارند.

نظارت بر سلامتی

آخرین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار همواره قادرند اصلی‌ترین علائم حیاتی را به صورت مرتب کنترل و آنالیز کنند. برخی از آن‌ها یک مانیتور ضربان قلب و شتاب سنج دارند و می‌توانند عدم حرکت را تشخیص دهند و به کاربر یادآوری کنند که باید تحرک منظم داشته باشد. این یک آپشن عالی برای سالمندان است تا از بی تحرکی و مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنند. این ساعت‌ها همچنین میزان فشار خون، سطح استرس، میزان قند خون و وزن را هم بررسی کرده و اطلاعات به دست آمده را با دستگاه‌های بی سیم مانند موبایل شیر می‌کند.

 

ردیابی GPS

تقریبا تمام ساعت‌های هوشمند موجود در بازار به نوبه خودشان عملکرد مکان یابی دارند. آن‌ها مقصد را تشخیص داده و مسیرهای رسیدن به مقصد را به فرد نشان می دهند. این ویژگی مانند سیستم مپ خودرو است که فرد را به آدرس مورد نظرش هدایت می‌کند. این مکان یابی برای سالمندانی که توانایی جهت یابی را ندارند یا دچار آلزایمر هستند، مفید است.

Geofencing یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان است که کمک می‌کند سالمندان در یک محدوده امن باقی بمانند. با این قابلیت زمانی که سالمند از محیط مشخص شده مانند محدوده محل زندگی‌اش دورتر شود، ساعت به طور خودکار برای به کاربر هشدار می‌دهد و او را به سمت مقصد اولیه هدایت می‌کند. اگر کاربر در یک بازه زمانی خاص به خانه بازنگردد، ساعت سرپرستان یا پرستاران و مراکز پشتیبانی را مطلع می‌کند.

سالم ماندن

سالم ماندن و مراقبت از خود در تمام جنبه‌های زندگی ضروری است. فرقی نمی‌کند که شما یک فرد مسن باشید یا یک ورزشکار جوان، یک گجت که بتواند میزان قدم‌های برداشته شده و میزان کالری سوزانده شده را اطلاع دهد، قطعا موهبت بزرگی است. این ویژگی به خصوص برای سالمندان بسیار مفید است چرا که باعث می‌شود آن‌ها همیشه از جزئیات وضعیت سلامتی‌شان اطلاع داشته باشند.

این ساعت همچنین می‌تواند از میزان کالری سوزانده شده در طول روز شما را مطلع کند. به این ترتیب سالمندان هم می‌توانند با انگیزه بمانند و به واسطه اطلاعاتی که ساعت هوشمند برای نظارت بر سلامت سالمندان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، به وضعیت سلامتی‌شان رسیدگی کنند. این ساعت‌ها همچنین یک مانیتور خواب دارند که به واسطه آن می‌توانند وضعیت و کیفیت خواب را کنترل کنند. زمانی که ساعت با اپلیکیشن مخصوص در موبایل سینک می‌شود، می‌تواند حرکات شب را ردیابی کره و چرخه‌های خواب را به شما اطلاع دهد و وضعیت خواب را آنالیز کند.

تشخیص سقوط

یکی از ویژگی‌هایی که به خصوص برای سالمندان مفید است، سیستم تشخیص سقوط است. این ساعت‌ها در صورتی که سقوط را تشخیص دهند، یک تماس اضطرای با مراکز پشتیبان یا افراد مراقب برقرار می‌کنند و وضعیت را اطلاع می‌دهند. این ساعت‌ها قبل از برقراری تماس یک دقیقه به کاربر زمان می‌دهد که در صورتی که وضعیت سلامتی خوبی دارد، جلو برقرای تماس را بگیرد.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد