hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ارائه خدمات درمانی به زائران رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد

ارائه خدمات درمانی به زائران رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد

مشهد ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مسیرهای منتهی به مشهد از اربعین تا زمانی که زائران پیاده به سمت مشهد در حرکت باشند، خدمات بهداشتی و درمانی جاده‌ای ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد حسینی با اشاره به اینکه در راستای حفظ سلامت زائران در دهه پایانی ماه صفر ایستگاه‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در داخل مشهد و مسیرهای منتهی به مشهد مقدس برپا خواهند بود، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها در مسیرهای قوچان، کلات، تربت جام، فریمان، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار راه اندازی می‌شود تا خدمات مورد نیاز به زائران به ویژه زائران پیاده ارائه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ارائه خدمت در داخل شهر مشهد نیزهمانند ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، در مسیرهای منتهی به حرم رضوی شامل میدان شهدا، میدان جمهوری اسلامی، چهار راه مقدم در نظر گرفته شده است، گفت: خدمات بهداشتی و درمانی ایستگاه‌های داخل شهری تنها در خصوص واکسیناسیون کرونا با ایستگاه‌های برون شهری متفاوت است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون کرونا می‌تواند باعث خستگی و بی حالی زائران شود که از عوارض طبیعی واکسن است از همین رو این خدمت برای مجاوران در نظر گرفته شده است تا زائران درگیر عوارض طبیعی و احتمالی واکسیناسیون قرار نگیرند.

حسینی با اشاره به اینکه در مسیرهای منتهی به مشهد احتمال دارد که زائران پیاده دچار عارضه‌هایی مانند تاول و یا عرق سوزی شوند که برای خدمات رسانی به این گروه از زائران، خدمات پرستاری پیش بینی شده است، گفت: حضور پرستاران زن و مرد خدمت رسانی را به هر دو قشر آسان می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ایستگاه‌های خدمت رسان در داخل شهر نیز موضوع واکسیناسیون، ارائه تراکت یا بروشور آموزشی و اطلاع رسانی، توزیع ماسک، خدمات پرستاری کنترل قند و فشار خون را برعهده دارند، افزود: ایستگاه‌های بهداشت و درمان داخل شهر مشهد روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم و سی ماه صفر برپا خواهند بود.

منبع: mehrnews-5582381

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد