hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > فروشگاه اوت لت هاکوپیان کجاست و چرا قیمت آن ارزانتر است؟

فروشگاه اوت لت هاکوپیان کجاست و چرا قیمت آن ارزانتر است؟

برندهای لوکس، کلکسیون های خارج از فصلشان را در فروشگاه های اوت لت (Outlet) خود با تخفیف می فروشند. هاکوپیان هم اقدام به راه اندازه فروشگاه اوت لت خود کرده است.

مد و اهمیت آن

قبل از آن‌که به مفهوم اوت‌لت بپردازیم نیاز است تا تعریفی کلی از مد داشت باشیم. مُد (به فرانسوی: Mode) یا فَشِن (به انگلیسی: Fashion) اصطلاحی است کلی در رابطه با هنر طراحی البسه که تحت تأثیر عوامل بسیار زیادی ازجمله اوضاع فرهنگی اجتماعی جامعه و برهه‌های زمانی خاص قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صنعت مد و فشن به‌روز بودن آن است. مدها در بعضی برندها به‌صورت فصلی و در بعضی دیگر به‌صورت ماهانه و حتی هفتگی تغییر می‌کنند و مفهوم فشن نیز عملاً با جریان‌ دائمی جایگزینی کالاهای نو با کالاهای قدیمی‌تر تعریف می‌شود. بنابراین، می‏توان گفت مد به تغییر مداوم و مکرر طراحی‌های پوشاک اطلاق می‏شود.

اوت‌لت (outlet) چیست؟

با گذر زمان محصولات طراحی‌شده برای هر فصل علاقه‌مندان خود را از دست می‌دهند بنابراین کمپانی‌های طراحی و تولیدکننده پوشاک برای ایجاد تنوع بیشتر و رضایت مشتریان خود کلکسیون‌های جدیدی را طراحی و معرفی می‌نمایند.

برندهای پوشاک با معرفی کلکسیون‌های جدید برای عرضه محصولات کلکسیون‌های قدیمی و خارج از فصل خود که همچنان جذاب و با باکیفیت هستند، روش‌های متفاوتی در پیش می‌گیرند.

این کمپانی‌ها گاهی با تخفیف‌های آخر فصل و مناسبتی این محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند اما برندهای لوکس‌ معمولاً برای فروش این محصولات، فروشگاهی اختصاصی در نظر می‌گیرند که به آن فروشگاه اوت‌لت (Outlet) گفته می‌شود. فروشگاه‌های اوت‌لت غالباً در خارج از شهر راه‌اندازی می‌شوند.

برای افرادی که به دنبال خرید از برندهای لوکس اما با قیمت مناسب‌تر هستند فروشگاه‌های اوت‌لت می‌توانند گزینه‌ای بسیار عالی باشند.

آدرس فروشگاه اوت لت هاکوپیان
آدرس تهران، بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص کرج) کیلومتر 14، بعد از پل ایران‌خودرو، پلاک 471
کدپستی 1396118851
تلفن 44184183
فکس 44184234
ساعات کاری هر روز از ساعت 10:30 الی 13:30 و 16:00 الی 22:00

چرا محصولات اوت‌لت ارزان‌تر هستند؟

همان‌طور که قبلاً ذکر شد کالای اوت‌لت شامل محصولات کلکسیون‌های قدیمی و خارج از فصل می‌باشد. این محصولات به دلیل احترام به حقوق مصرف کننده و همچنین ایجاد فضای کافی برای محصولات جدید با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شوند. بااین‌وجود برخی از کمپانی‌ها وجود دارند که کالاهایی مختص اوت‌لت تولید و آن را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کنند.

فرق فروشگاه معمولی و اوت‌لت چیست؟

تفاوت اصلی بین اوت‌لت و یک فروشگاه معمولی در عملکرد آن‌هاست. فروشگاه‌ اوت‌لت محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری ارائه ‌می‌دهد. ‌درواقع،‌ فروشگاه‌های اوت‌لت ‌ابتدا‌ به‌عنوان‌ مکان‌هایی که‌ خرده‌فروشان ‌محصولات ‌آسیب‌دیده با ‌قیمت پایین می‌فروختند ایجاد شد اما طی سال‌ها بعد اوت‌لت‌ها به فروشگاه‌هایی تبدیل‌شده‌اند که ‌نیاز مصرف‌کنندگان ‌را ‌به محصولات‌ برند، اما با قیمت پایین‌تر ‌و درعین‌حال ‌با کیفیت را‌ برآورده ‌می‌کردند.‌ در مقابل،‌ یک فروشگاه ‌معمولی محصولات به روز برند را‌ با‌ قیمت اصلی می‌فروشد، مگر ‌اینکه به دلیل مناسبت یا رویداد خاصی فروش با تخفیف وجود‌ داشته ‌باشد.

فروشگاه اوت لت هاکوپیان در تهران 

تاریخچه اوت‌لت

اوت‌لت‌ها اولین بار در دهه 1930 در شرق ایالت متحده ظهور یافتند. در ابتدا کارخانه‌ها محصولات خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسط و باهدف فروش کالاهای آسیب‌دیده یا اضافی، با قیمت پایین به کارمندان خود می‌فروختند. پس از مدتی، مخاطبان دیگر نیز به مشتریان این کارخانه‌ها اضافه شدند. در سال 1936، Anderson- Little (یک برند پوشاک مردانه) فروشگاهی مستقل از کارخانه‌های موجود خود افتتاح کرد. به این از فروش salse factory گفته می‌شد. تا دهه 1970، هدف اولیه فروشگاه‌های اوت‌لت عرضه کالاهای اضافی یا آسیب‌دیده بود. در سال 1974، Vanity Fair اولین مرکز اوت‌لت را در ریدینگ، پنسیلوانیا افتتاح کرد. در طول دهه‌های 1980 و 1990، مراکز خرید به‌سرعت در ایالت متحده رشد کردند.

در سال 2003، مراکز خرید اوت‌لت در ایالت متحده 15 میلیارد دلار درآمد از 260 فروشگاه ایجاد کردند. تعداد این مراکز در ایالت متحده از 113 در سال 1988 به 276 در سال 1991 و به 325 در سال 1997 و 472 در سال 2013 افزایش یافت.

مراکز خرید اوت‌لت یک پدیده منحصراً آمریکایی نیستند. در کانادا، مرکز خرید Outlet Dixie مربوط به اواخر دهه 1980 است و پس‌ازآن Mills Vaughan در سال 1999 و Toronto Premium Outlets در سال 2013 پیشتازان مراکز فروش اوت‌لت در نقاط دیگر جهان شدند.

 

 کت و شلوار و کفش هاکوپیان 

چرا از فروشگاه اوت‌لت خرید کنیم؟

کالا‌های فروشگاه‌های اوت‌لت‌ هر برند، همگی محصولات دارای اصالت و متعلق به همان برند می‌باشند. علاقه‌مندان محصولات برندهای لوکس می‌توانند با استفاده از تخفیف‌های این فروشگاه، محصولات باقیمانده از فصل‌های گذشته برند محبوب خود را در دسترس‌تر بیابند. درواقع خریداران می‌توانند با قیمت کمتر محصول برند و باکیفیتی را خریداری کنند که در صورت خرید آن از یک فروشگاه عادی متحمل هزینه بالاتری می‌شدند.

 آستین کت های مردانه هاکوپیان با اتیکت 

خصوصیات یک فروشگاه اوت‌لت

برای راه‌اندازی یک فروشگاه  فیزیکی باید به این نکته توجه داشت که فروشگاه‌های اوت‌لت با فروشگاه‌های خرده‌فروشی معمولی در نوع ارائه محصول و هدفی که برای فروش دارند کاملاً متفاوت هستند.

هرکدام از این فروشگاه‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است. مصرف‌کنندگانی که به دنبال قیمت‌های مناسب‌تر هستند، اغلب فروشگاه‌های او‌ت‌لت را به فروشگاه‌های معمولی ترجیح می‌دهند.

در برخی موارد، هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه‌های خرده‌فروشی بالاتر از فروشگاه اوت‌لت است. به دلیل آن‌که فروشگاه‌های اوت‌لت در خارج از شهر راه‌اندازی می‌شوند و هزینه اجاره و خرید آن‌ها بسیار پایین‌تر از محدوده شهری است.

علاوه بر آن در اوت‌لت‌ها هزینه انبارداری وجود ندارد و محصولات به‌طور مستقیم پس از وارد شدن به فروشگاه عرضه و فروخته می‌شوند. درک تفاوت عملکرد این دو نوع فروشگاه به ما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری در خرید خود داشته باشیم.

 کفش های مردانه هاکوپیان 

اوت‌لت در هاکوپیان

هاکوپیان در طی 50 سال فعالیت خود تاکنون علاوه بر فروشگاه اینترنتی، موفق به راه‌اندازی 23 فروشگاه فیزیکی در سراسر ایران شده است. این فروشگاه‌ها مراکز فروش انواع لباس‌های مردانه کژوال و کلاسیک هستند. پارچه و مواد اولیه محصولات هاکوپیان بسیار با کیفیت و از بهترین تولیدکنندگان کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلیس و ترکیه تهیه ‌شده‌اند.

باهدف تولید البسه مرغوب و شایسته همراهانمان معمولاً شرایط نظارتی بر تولید محصولات هاکوپیان بسیار سخت‌گیرانه و با در نظر گرفتن حتی جزئی‌ترین موارد صورت می‌گیرد. به کارگیری نیروی متخصص و ماهر در تولید این محصولات و همچنین استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت تمام‌شده تولید را افزایش خواهد داد که بالطبع قیمت عرضه آن نیز افزایش خواهد یافت.

در دسترس قرار گرفتن محصولات هاکوپیان برای دوستداران بیشتر این برند یکی از اهداف هاکوپیان بوده است.

در این راستا هاکوپیان اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اوت‌لت خود نموده است که دسترسی دوستداران این برند را  به خرید محصولات با تخفیف را فراهم می‌کند.

 

چرا محصولات اوت‌لت ‌هاکوپیان قیمت پایین‌تری دارند؟

در فروشگاه اوت‌لت ‌هاکوپیان محصولات خارج از فصل و کلکسیون‌های قدیمی ارائه می‌شوند که فروش آن در سایر فروشگاه‌های هاکوپیان توجیه اقتصادی ندارند. هاکوپیان باعرضه این محصولات موجب کم کردن هزینه‌های انبارداری خود و همچنین ارائه تخفیف به همراهان خود می‌شود.

 

فروشگاه اوت‌لت هاکوپیان کجاست؟

برای خرید از فروشگاه اوت‌لت می‌توان به آدرس زیر مراجعه نمود:

آدرس: تهران، بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص کرج) کیلومتر 14، بعد از پل ایران‌خودرو، پلاک 471

کدپستی: 1396118851

تلفن:  44184183

فکس: 44184234

ساعات کاری: هر روز از ساعت 10:30 الی 13:30 و 16:00 الی 22:00

امتیاز: 1 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد